Dette må da være det vi i mine skoledager i forrige årtusen kalte Østen! En britisk koloniby i seilingsleden ..George Town Ca 29 grader og klokken er snart GT tid ..
Da er det på tide med dagens medisinske råd: husk for all del profylaksen mot malaria og andre parasitter! Nøye gjennomførte studier (*) viser at alkohol dreper slike småormer, mens kinin endrer ph i kroppen slik at de ikke trives innvortes. Det er derfor viktig å tilføre kroppen disse stoffene gjennom Gin-Tonic. Og det må gjøres FØR man blir utsatt for disse parasittene! Som eksempel er jeg nå i nordItalia, og her er det behagelige 18-20 grader og null mygg, men det er ingen grunn til å slappe av på behandlingsregimet. Her gjelder det å forberede seg i tide til neste sommer eller neste reise til varmere strøk. (*) Metodebruk kan diskuteres, men selv om studiene kanskje ikke var dobbeltblindet så var de i alle fall gjennomført av svaksynte engelskmenn med tropehjelm. Og som alltid: de som overlevde studiet skrev forskingsrapporten.
God formiddag fra Grenland I dag blir jeg "hivd ut" fra heimen. Fruen skal ha 10 hekser på halloweenfest. Har leid meg inn på Comfort Porsgrunn for 10k poeng. Fått bekreftet oppgradering til Suite. Platinum serru Har hanket inn gubbene til heksene Badstuflåte fra 17-19. Hotellvors 19-21. Valentourettes på Kafe K etterpå. Ha en skummel dag
God morgen fra det som vel er vesten, i alle fall i forhold til trådstarters geografiske posisjon. Var egentlig altfor tidlig på plass på kontoret i Oslogryta, men sånn må til for å få ting unna før helgen setter inn. Rasket heldigvis med meg en kanelbolle fra kaffepusheren på hjørnet, synes man fortjener det på en fredagsmorgen. Og i timen før kollegaene dukker opp rekker man kanskje å booke et hotell eller tre, til vinterens Thailand-tur. (Men fysj, så dyrt det har blitt, og kun delvis pga THB-kursen...) Ha en flott fredag, fri for malarier og parasitter!
God morgen fra stueloungen. Litt minus og litt tåke. Savner Syden. I dag blir det blåtur sponset av eldste arving. Transporten skal visstnok besørges av Rødnese, og nå med kjent oppmøtetid begynner sannsynlige mål å peke seg ut. Eller kanskje vi skal sitte en stund på OSL, og så dra et helt annet sted. Blir nok bra uansett, poden har fantasi og gjennomføringsevne. Ha en fin fredag med hyggelige overraskelser!
Morn fra jobb. Lite spennende å melde, annet enn at det var veldig fint med nordlysaktivitet i går og at dagen i dag preges av kun noen få møter. I morgen forsøkes en tur til Åre igjen, for den forrige uke ble avlyst fordi "alt" (i alle fall bolaget samt en garnbutikk, som var målet for turen) var stengt på grunn av allhelgensettellerannet. Ha en herlig fredag!
God fredags morgen fra Crown Lounge i Amsterdam. Mitt første besøk i denne loungen nå som vi ble ombooket fra Atlanta som vi opprinnelig skulle fløyet med Virgin via London. Madamen var ikke helt fornøyd med matutvalget, men fant noen bobler fordi i hennes hode er det midnatt. Jeg er ikke helt der, altså.
God formiddag fra bortekontoret. Her er det møter og eposter og hyggelige samtaler, innimellom alt som må gjøres ferdig før jeg tar helg. I dag skal jeg ut og fly, og matchen mot SEN skal ordnes frem til februar 2026. Nytt land blir det også! (Men ikke før i morgen) Turen starter med Ruter og VY om noen timer. Håper det er god kake til lunsj i dag. Ha en fin en!
God føremiddag frå Sunnfjord. Hektiske dagar. Heldigvis er det berre ei lita veke att før det roar seg. Og jammen nærmar det seg neste eleverte langtur og. Rai rai!
God formiddag fra Białystok, Polen. Har vært på sightseeing i byen Spretten liten tass Gikk innom en liten dyrehage som er gratis. Stor kattepus Bamsebrakar Ulv i bur også Minnesmerke etter en tragisk hendelse med denne synagogen i 1941. Litt varierende tall på antall døde, men 800-1000 jøder ble sperret inne før synagogen ble satt fyr på av tyskerne. En artig figur Tilbake på hotellet oppdaget jeg at det har blitt flybytte på vei hjem fra WAW i dag. Skulle egentlig hatt samme type som ned i går Men har nå blitt byttet til Og jeg har klart å flytte oss til premium eco kabinen. Det blir stas på en 2 timers flight.
God formiddag fra Nordvest. Starten på november ble mer hektisk enn jeg håpte med forberedelse til både styremøte og strategisamling, men håper det roer seg etter denne uken. Neste uke blir det endelig flytur igjen hvor senatoren skal sikres. SNART HELG!
Fredag efta fra OSL. Rødnese denne gang til Hell International. SAS var altfor mye dyrere. 30 min til avgang og intet fly lover ikke godt.