Fredag i Østen

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 22. nov 2024.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,747
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Østen .. her er Tuntreet vårt! Et svært og sikkert gammelt tre som har stått trygt gjennom stormer og orkaner .. Tuntreet står for trygghet!
    Nå er det frokost!
    Godt det er helg
    IMG_7262.jpeg

Liza, Wiolenze, EndreD and 16 others like this.
  2. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    11,193
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Magic mountain, Phayao, Thailand.
    Det er dag 5 av road tripp og må si at både natur og veier her er magisk flott.
    Var opp ved 6 tiden i dag og vi fikk servert frokost på terrassen hvor utsikten er storslått.
    Snart ruller vi videre mot vest.
    Ha en flott fredag :)

IMG_3724.jpeg IMG_3725.jpeg IMG_3729.jpeg IMG_3723.jpeg

Liza, Wiolenze, EndreD and 19 others like this.
  3. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,940
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra fortsatt Ceylon. Ned hit på MUC-BLR fikk jeg en splitter ny A350 levert til LH en måned før og som hadde først tur med passasjerer tror jeg 10 dager før og den første maskinen som hadde fått installert nye Allegris F. Jeg satt på 3K. Rad 1 er F. Rad 2 er business suites og rad 3 er første «normale» rad. Eller ingenting er vel egentlig normalt i Allegris da de har 7 forskjellige seter tror jeg. 3K heter privacy sete. Det minner litt om vindussetene hos SAS, men er bredere, det føles mer luftig foran seg og fotbrønnen er større.
    IMG_3229.jpeg
    Business Suites har høyere vegger. Som gjør at man får litt hulefølelse på rad 3 (som jeg liker). Bakover er det mye mer åpent fordi veggene er unormalt lave for en så ny løsning.

Det var ingen i 1K så fikk lov til å ta en liten titt. Sjeldent sett en mer stolt flyvert som viste frem setet.
    IMG_3228.jpeg
    Det så veldig fint ut, men mye plass går bort til et bredt sete. Er ikke overbevist om at egentlig er bedre enn ANA F. Man er imidlertid mye mer lukket inne. Særlig fordi F-setene i midten har dør mot den andre midtgangen. Så selv med åpne dører er man egentlig helt for seg selv.

view, Liza, Wiolenze and 20 others like this.
  4. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,940
    Bonuspoeng:
    183
    Roadtrip er ikke det første man tenker på i Thailand. Hvordan er det å leie bil og kjøre selv?

5. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,436
    Bonuspoeng:
    183
    God natt fra jobb. Halvveis i nattskiftet, og fri i helga.

Freddan blir det fyr i peisen, og sjømat med fruen.

Meldt noe akevitt og vas til lørdag-guttas julebord

Søndag- Premier league og sofa..heia pool

:)

6. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,961
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra snøværet i nordvest. I dag blir det roadtrip da vi skal kjøre helt til Sandefjord.

Fløy hjem i går kl 17:00 og stakk hodet innom innenriksloungen. Da jeg kom opp trappa så sa damene fra SAS velkommen, men her er helt kaos på grunn av pølsetorsdag. Har aldri sett loungen så stappa full før så var bare å snu å sette seg i terminalen.

Når poengene tikket inn ved landing ble endelig diamanten sikret for ny periode. De siste 10.000 poengene har føltes veldig seige, men det er vel alle statusmatchene sin feil
    IMG_4006.jpeg

Last edited: 22. nov 2024
    Liza, EndreD, Upsaker and 13 others like this.
  7. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,218
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hovedstaden,

Siste innsats før det er helg. Black week starter. Lurer på om man kan gjøre noen kupp? Trenger en ny dress og et par vintersko i alle fall.
    Mulig et juletre av plast også..

Ha en fin fredag alle IF-ere:)

NoLimit, EndreD, Sonictravel and 7 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,100
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Kaffen går ned på høykant, mens bilen står og varmer seg. Må komme meg avgårde på kontoret for å lage en powerpoint (som jeg har glemt..) til et møte kl 9. :rolleyes:

Etter det er det helt fullt med møter før ferden går mot hovedstaden, med innsjekk hos Petter før julebord med kompisene.

Helgen er nesten her!
    Ha en fin en!

NoLimit, Liza, EndreD and 10 others like this.
  9. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    42,233
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå sete 1F på ei SATA-flyging som skal rett vest!

Dette går same veg som Rune Rudberg song det: Uuuuut mot havet...

Trøytt som ei strømpe, men klar for eventyr :)

Ha ein knallfri fredag, folkens!

Liza, EndreD, holmen and 9 others like this.
  10. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    19,255
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra stueloungen.

Nesten pakket og snart klar. Det er T-0 til FRA for å ta senatoren/senatorinnen hjem for et år til. Ja, en hobby må man jo ha. Flighten er full kom det melding om. Vi er plassert på 5 A og B, så det blir sikkert en ny nabo. Strømtrøbbel på Gardemobanen skal være rettet nå så vi satser fortsatt på R12.

Ha en fin og fremgangsrik dag!

Update:
    R12 var i rute, SAS lounge nesten full, og LH er 65 min forsinket.

Last edited: 22. nov 2024
    Liza, Flymunda, EndreD and 9 others like this.
  11. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    11,193
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt kurant og greit å leie bil her. (Det er 4 gang jeg leier bil her) Ser du bort fra områdene i sør med mye turister, så er det lite aggressivitet i trafikken her, de fleste er avslappet og gir deg mer rom enn hjemme til å slippe deg inn i trafikken. Men mange er uoppmerksomme og ser gjerne bare framover, så en må jo være våken. Men stort sett er det avslappende å kjøre her. Veiene er meget gode og har flust med områder for fylling av drivstoff og mage. God skilting.
    Kan på mange måter sammenlignes med USA så sant du ikke er i grissgrendte strøk.

EndreD, holmen, Spielhaug and 3 others like this.
  12. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,655
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen!
    I dag går jeg fra fossilt til EL! Føles som jeg skal inn i et annet univers :p men jeg gleder meg!

og så må jeg bruke helgen til å finne en litt mer spennende januar/februar- tur enn Tenerif som sjefen må godkjenne.. så dette ble en bra helg!

Flymunda, EndreD, holmen and 6 others like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,721
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kalde Trøndelag.

Elbilen er ikke helt fornøyd med kulden og batteriet tappes en del fortere enn vanlig, som forventet. Visste bare ikke hvordan min nye (siden påske-ish) elbil ville takle kulden. Siste bit hjem er en ganske bratt oppoverbakke, som suger strøm. I går lærte jeg at effekten som tas ut av batteriet begrenses når batteriet er 6% eller lavere, som i mitt tilfelle betydde at farten ikke ville over 30km/t. I og for seg greit i en 40km/t sone, men irriterende likevel. Fikk lyst å formidle til bilen at den bare kunne slappe av, bare 1 km igjen til deilig strøm... men en slik API finnes ikke :p

I reiseverden: det står nå mye mer tydelig info om å kunne legge til flygninger på partnerbonusturer. Det går an å blande klasser, selskap, så lenge det er i samme prissone. Men det hjelper lite når systemet på SAS sin side ikke "ser" flygningen i det hele tatt. Dama jeg snakket med var kjempehyggelig og på tilbudssiden, var klar på at hun ikke visste hvordan det skulle gjøres og om hun kunne ringe meg opp igjen etter å ringe etter hjelp. Tok 10 minutter-ish. Men, selv om hun nå visste hvordan ting skulle gjøres, hjalp det altså ikke fordi hun ikke kunne se det jeg så. Spurte om hun kunne lime sammen dersom jeg bare bestilte på nett, men nei. til slutt ble det at jeg bestilte en ekstra billett heller enn at det ble lagt til. Litt kjipt. Men, problemet er nok at tilslutningsflygning har samme flightnr som "hovedruten" (Det er snakk om KL702, SCL-EZE og KL702 EZE-AMS på samme dag).

Ha en herlig fredag!

ordnetseg, Flymunda, Wiolenze and 7 others like this.
  14. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,223
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo, hektiske dager med mye jobb her for tiden, teams rakk å få en nedkjølingstid på hele syv timer mellom møtene i natt. Så bra det er fredag!

Mye fine bilder fra spennende steder innledningsvis i tråden, gjør at det rykker hardt i reiselysten, men må nok innse at reiseåret 24 er avsluttet allerede.

Ha en super fredag og helg!

ordnetseg, Ololsen, Flymunda and 6 others like this.
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,442
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra et iskaldt vestland! Nydelig vintervær, -8 til morran og blå himmel. Det skal visstnok endre seg i ettermiddag da vi får noe dryss fra himmelen, men som vanlig er det ikke noe å bry seg om for det er meldt +10 på søndag, og det smelter fort bort.
    Helga går nok med til riving og å sette opp nye takplater i et lite soverom. Ha en fin en!

ordnetseg, Ololsen, Flymunda and 5 others like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,100
    Bonuspoeng:
    293
    Kan glede dere med at undertegnede sang den sangen (og New York, New York) på skoleavslutning i 6. klasse. Heldigvis for meg (og kanskje alle andre?) fantes det ikke mobiltelefoner med muligheter for videoopptak på den tiden. :cool::p:rolleyes:

ordnetseg, obay, Wiolenze and 4 others like this.
  17. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    42,233
    Bonuspoeng:
    293
    :D:eek:o_O:D

Eddie47 liker dette
  18. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,776
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Bangkok i strålende 32 grader.

Vi er straks halvveis i millionjakten, 7 av 15 selskaper unnagjort så langt.

Vi har sjekket inn på the Landmark hotell. Første gang vi er her og samboeren er ikke helt fornøyd. Bortskjemt, ass. Vi fikk til og med oppgradert rom.

IMG_5768.jpeg

ordnetseg, Berlioz, obay and 10 others like this.
  19. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,997
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Tønsberg.
    Skulle egentølg vært avgårde å fylt opp vedlageret, men så stod plutselig katten på døra etter å ha vært savnet/borte siden mai.
    Ut å handle mat, kattesand og frem med div utstyr, også må han jo få litt ekstra kos.

Var en stund skeptisk til om det var samme katt da han ikke lenger reagerer på navn. Men når han fikk roet seg og lagt seg til rette i fanget var jeg aldri mer i tvil. Kjent positur
    20241122_110419.jpg
    Kidn blir nok godt fornøyd når han kommer hjem fra skolen idag og samboer fikk seg en ny kosemakker mens jeg er i asia på millionjakt.

ordnetseg, Berlioz, Liza and 16 others like this.
  20. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    973
    Bonuspoeng:
    93
    God fredag fra Haugesund :)

Etter diverse snøproblemer og ombookinger er det godt å komme hjem!

ordnetseg, haifinn, EndreD and 3 others like this.

Del denne siden