Fredag : Flydag for SkyTeam fans?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 06. okt 2023.

1. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,999
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra Alta.
    Startet dagen med banan og kaffe, etterfulgt av spinning og overkroppsøkt.
    Straks lunsj, og snart helg! Må begynne å planlegge sommerferien 2024, planen er MCO med familien, og Disney World :D

Flymunda, Earl, Calling and 6 others like this.
  2. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    På tur med 737 fra BDU til OSL. Trolig min siste reise i en SK 737 (i hvert fall av det som er booket nå)

Perfekt å sitte på et SK fly og ta noen GBIT.

Ha en fin helg, allesammen

Last edited: 06. okt 2023
    Earl, Calling and Sonictravel like this.
  3. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    44,057
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Dublin.

Solid med tilbehør til en Negroni i går kveld;
    IMG_3535.jpeg

For den som vil og kan så er var det mulig å gå rett på kjøret til frokost;
    IMG_3536.jpeg

Det regner ikke.

Flymunda, Earl, Berlioz and 4 others like this.
  4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Ferdigbestilt(?) på SAS med 13 «upcoming trips» i appen før nyttår. Mest jobb, men litt ferietid også. God global spredning med Tokyo, Oslo, Singapore, Bardufoss og andre eksotiske steder.
    Nå blir utfordringen å klemme inn noen CT reiser for å bruke opp bananpoengene fra Kiwi mens man kan…

Wiolenze, Flymunda, obay and 4 others like this.
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,313
    Bonuspoeng:
    183
    Det er eg usikker på, men ville tru det skulle gå fint viss skatter/avgifter uansett må kalkulerast på nytt. Trur faktisk det har blitt gjort om fra NOK (nettbestilling) til SEK endring på telefon for min del før....

6. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,870
    Bonuspoeng:
    93
    Tja.. jeg fikk booket fra CPH salesoffice, og betalte i DKK. Oppdaget jo ikke det før jeg fikk billetten, og neste gang jeg endret ba jeg om NOK, som gikk greit.

Tredje gangen jeg endret ble det komplisert og beskjeden fra backoffice var at det ikke var lov å endre valuta, og at det nå var et helvete å kalkulere skattene :cool:

7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,556
    Bonuspoeng:
    183
    Mårnings fra New York!

IMG_5950.jpeg

Her har været blitt betraktelig dårligere over natten. Borte er sol og blå himmel, og isteden har vi lavt skydekke og ur. Veldig flaks at gårsdagen var «utedagen» med parker og utkikkspunkt, mens vi har planlagt å være på museum i dag. Ikke så spennende å betale en neve dollar for å komme inn i en tåkekladd i toppen av en skyskraper!

Wiolenze, Flymunda, Earl and 5 others like this.
  8. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,747
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Bologna.
    Sol og 25 pluss er ikke feil i oktober. Dagen har bydd på byvandring, lunsj, besøk på vingård og nå venter snart middagen. Ingen skl komme å påstå at italierne ikke vet å leve godt med tanke på både mat og drikke, så kan virkelig ikke klage på langgelhen så langt!

Nyt kvelden folkens :)

Kristian, holmen, Maggie and 4 others like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,588
    Bonuspoeng:
    293
    Har du noen tips til Bologna? Skal nedover om noen uker sammen med en kompis. :)

Earl liker dette
  10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,556
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan eventuelt sjekke reisebrevet mitt fra i fjor sommer. Er noen restauranter nevnt der som vi hadde bra opplevelser på, spesielt Ristorante da Cesari anbefales.

holmen and Earl like this.
  11. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,747
    Bonuspoeng:
    183
    Gått mye i god mat og drikke her nede, så har vel mest restauranter å by på sånn sett. Men vi hadde også booket en guidet tur på par timer første formiddag og det var veldig verdt pengene for å få se litt av Bolognas skjulte hemmeligheter som guiden kalt det. Var en kamerat som booket så usikker på hvem han brukte. Hadde også booket besøk på vingård, ca 30-40 min med uber/taxi utenfor byen og det var helt supert. Vinsmaking betydde her der vi hjemme kaller fulle glass, og ikke bare smaksprøver :D det var også mat til vinen, og det var ei heller kun smaksprøver så hadde vi visst det hadde vi kuttet ned på lunsjen... vingården het Umberto Cesari

Når det gjelder mat så har vi spist og drukket godt på flere steder, så avhenger naturligvis av prisnivå.
    Spiste første kvelden på Caminettto d'Oro. Godt priset og kjent for mye tradisjonelle retter fra området.
    Middag på Ahime dag 2. Har BiB gourmand og er en mer moderne vri på italiensk kjøkken. Også greit priset
    Middag dag 3 på Ristorante I Portici. Har 1 stjerne og er naturligvis priset deretter. Billigere enn stjernerestauranter hjemme, og en helt utrolig flott kveld med enormt mye god mat og drikke, men er naturligvis ikke for alle å betale over 12 000 norske for en helaften (vi var 4 stykker)

Ellers var vi en tur i Modena, på balsamico gård med smaking, Acetaia Giusti. Vel verdt besøk, flott sted og spennende med smaking av så mye forskjellig balsamico.
    Når vi var i Modena tok vi lunsj på Francecshetta58, den uformelle bistroen til Massimo Bottura (ranket som 1 av verdens beste kokker og driver Osteria Francescana, flere ganger kårer til verdens beste restaurant). Naturligvis noe dyrere priset, men smaksmeny med vindjakke var fortsatt ikke mer enn litt over 1000 kr per pers...

12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,588
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips! Skal sjekke ut med reisefølget, ikke sikkert vi har helt det samme budsjettet. :)

Jeg glikte spesielt denne:

:D

Earl, Spielhaug and Upsaker like this.
  13. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,747
    Bonuspoeng:
    183
    Bare hyggelig :) Og til den vindjakken aka vinpakkken, teite automatiske stavekontroll på telefonen:eek::rolleyes::p

holmen liker dette
  14. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,781
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er greit med vindjakke i midten av oktober?

Earl liker dette

Del denne siden