Ja, da er det straks helg og ikke minst påske! Her går det i morgenmøter, så dekkskift (ja, våren er kommet til Plankebyen), deretter flere møter og rydding unna av oppgaver før påske. Ellers prøvde jeg å booke litt (jobb)turer til etter påske. SAS er nå minst 2x prisen på avganger til BGO og AES, sammenlignet med DY. Jeg tvinges til å booke DY.... Hvor ender dette... Ikke sett så store forskjeller på en god stund. Glad jeg har påskeferien og sommerferien i boks. Så håper vi dette løsner litt. 3 dager til LHR og påskeferie. Hei hvor det går. Ha en god fredag folkens!
God formiddag fra Grenland. Helga skal nytes, jobb igjen på mandag etter 18 dagers langfri. Været er flott, så flott at jeg ser det er på tide med en utvendig vindusvask. Bestilte en AVA P80 høyttrykksspyler, med alt tenkelig ekstrautstyr, hos komplett for halv pris. Den var seff ikke på lager, men skal etter sigende komme om tre uker. Så da blir det bøtte og svamp i dag. Ha en skinnende dag
God morgen fra Oslo, snart helg ryktes det! Gikk på en liten blemme i går på CPH, sent ute på grunn av møter som dro ut ramla jeg gjennom flyplassen. Registrerte en varsel om gatechange til A et eller annet på telefonen, og banet meg vei utover dit (forresten overraskende langt ut til A piren når en er litt stressa og alle andre tilsynelatende går søndagstur i gangens fulle bredde). På en skjerm i forbifarten så jeg Oslo - A4, rundet et hjørne og der sto en haug med folk og boarding hadde akkurat startet, så måtte tråkle meg frem før jeg scannet boarding kort og fikk rødt kryss. Det var da helvetes mange Pandion på dette flyet var første innskytelse. Men så la jeg merke til en liten rød logo oppe på skjermen. Norwegian gate A4, SAS hadde A8, så da var det bare å gjøre slukøret retrett gjennom mengden
God fredag formiddag til alle. Nydelig dag her på Østlandet, selv om det var frost når jeg gikk til treningssenteret kl 05.30. Ingen reising i dag, så det blir en dag på hjemmekontoret. Får ikke til å starte en ny tråd, men en nyhet som kanskje interesserer mange er at Aron skal bytte jobb og slutter i SAS. Kanskje noen her inne er aktuelle for å ta over??? https://www.swedavia.se/om-swedavia/swedavias-nyhetsrum/2026/aron-backstrom-blir-ny-chief-commercial-officer-pa-swedavia/
God morgen fra Kranskja Gora. I dag blir det skiflyvning, bare som tilskuer. Har bestilt bil til Intercontinental etter rennet, hotellet henter for 2,5EUR per kilometer. Synes det er drøyt. Hjemreise utpå dagen i morgen. God helg
God ettermiddag fra HCMC. Her er det sol og varme. Litt for varmt for at jeg skal ha det behagelig, men med lavt tempo og stopp på ymse vannhull går det fint. Noen stemningsbilder. Kanskje dere finner meg på Google Street View snart?
God formiddag fra kontoret. Veldig stille her i dag, de fleste kolleger har nok enten hjemme- eller hyttekontor. Neste utenlandstur blir på mandag. Blir godt med litt hyggeligere temperaturer, for det var kaldt i dag tidlig å kjøre vespaen til jobb. God fredag, alle
Morn fra vest! Påskeferien er begynt, og nesten kun latskap som står på programmet idag. Kaffe fra lokalt brenneri, litt bok og litt finpuss av podens modellprosjekt. Ha en herlig en!
God tidlig aften fra the Big Mango. Klokken sier at dette er innafor, men en kropp på Oslotid stusser kanskje litt over at dette skal være IPA-tid. Første dagen i ny, fjern, tidssone gjennomføres gjerne i en litt underlig døgnrytme, men det går seg vel til. God helg!
God fredag fra bilforretningen, hvor jeg har hjemmekontor mens bilen er på service. Etter å ha fått 3/3 planlagte reiser med SAS endret/kansellert de siste dagene, har jeg heller begynt å booke hos KLM. Så får vi håpe de er mer til å stole på. Ønsker alle en god helg!
Her i England er det grått og regn som vanlig, så jeg deler heller det nydelige Lufthansa 100års jubileum liveriet jeg så på LHR en stund siden. Det skjer nok ikke pga mørke farger gjør ting litt dyrere, men det hadde sett utrolig bra ut om hele flåten til LH fikk denne drakten - spesielt 747 og A380en deres ser helt utrolig pen ut i den Måtte nesten legge ved bilde #2 (ikke mitt), se så nydelig!
Hvis du trenger litt mer vind i håret og luft så meld dere på en av mat turene til firmaet med bare kvinnlige sjåfører, sitt bakpå en moped gjennom trafikken og spise masse god mat. Også kan du ta en Bia Sai Gon og hygge også.
Trappet ned fra business i dag, for det var ikke andre muligheter for å komme seg frem til Nord-Irland. Norwegian var strålende fra OSL til EDI, med knall opplagt og super hyggelig norsk crew. Det går jo an å få en veldig grei champagne også. Ikke verst for en low cost airline egentlig - selv om man betaler i rene kroner istedet for dyrere billett. Easyjet fra EDI til Belfast var en litt annen historie, men flyturen tok bare 50min og jeg sov litt og fulgte ikke med mye, der de hadde stuffet meg inn på midtsete i tredje siste rad i en A320. Alt var som det skulle være. Ingen klager. Og tommel opp fordi Easyjet stenger gate bang-on 30min før avgang. Ingen slipper gjennom etterpå. Dermed er flyet fylt opp og alt klart allerede 10min før avgangstid. Funny irske folk rett bak meg etter vi landet: "I slept through it all, so I'll not worry at all about the jet lag"