Forslag til mileage run

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av oyvindm, 10. okt 2018.

1. Reiseglad

Reiseglad Medlem

Likes mottatt:
    187
    Bonuspoeng:
    43
    Har du prøvd «vis flere flygninger» nederst på siden hvor flightene vises? Jeg booka turen som @Upsaker anbefalte tidligere i dag. Fortsatt bra prisa både eco/biz i mars. Og 1 time og 5 minutter før turen går tilbake. :)

Upsaker liker dette
  2. Shankly

Shankly Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg fikk heller ingen feilmelding, men har fly TRD-CPH-GDN og retur til CPH-GDN-BGO-TRD med samme flymaskin som lander i GDN, men fikk beskjed på innsjekksautomat i TRD og på app at "innsjekk er påkrevd i Gdansk".

Betyr dette at jeg ikke kan snu i døra, og må ut og inn gjennom security og hele hopprennet..? Og hvis noen kjenner GDN godt, rekker man i så fall dette, eller er jeg f*cked? :eek: Alle legs er på samme PNR.

Update: Dette løste seg greit ved å få damen i skranken på CPH-loungen til å sjekke meg inn for de returleggene.

Last edited: 23. jan 2026
    Norwegian_Traveller, Skarven and btm like this.
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Får du opp QR kode for reisen hele veien?

4. jallapetter

jallapetter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Bra det løste seg. Dette er vanlig, og helt uproblematisk. Jeg pleier bare å gå i skranken på flyplassen i Norge og be de sjekke meg inn hele turen og skrive ut boardingkort, så løser det også problemet.

Shankly liker dette
  5. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,463
    Bonuspoeng:
    93
    Da er jeg på vei tilbake etter å ha snudd i DUB. Vi ankom 6 min tidlig gate 106. Jeg satt på 6. rad ved ankomst, men kom meg tidlig ut av flyet. Mistet et minutt på å vente på noen vellevde som måtte gå ned trappen først. Gikk i raskt tempo hele veien og møtte aldri noe kø. Tok 5 min fra deboarding til passkontroll. 3 minutt til transit sikkerhetskontroll. Sikkerhetskontrollen for transfer var i «feil» ende av bagasjehallen for meg, så det føltes jo ut som om man ikke kunne hatt en lengre omvei. Det gikk 9 minutt tilbake til gate (brukte 1 min på å fylle vannflaske). Altså 17-18 min fra flytrapp tilbake til flytrapp. Boarding var startet (før oppsatt tid) når jeg kom, men jeg har ikke tatt skrekken fra å kjøre DUB igjen.

Jeg fikk ikke sjekket inn returflyvningen i appen, men agent fikset dette fint i innsjekkskranken på første leg.

6. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,119
    Bonuspoeng:
    183
    Bra det ordnet seg! Er nok mindre kø på en mandag enn fredag, men jeg har for egen del lagt inn en overnatting til neste runde i februar. Litt for snaut hvis det blir forsinkelser, kø, og/eller bussgate.

FreeFlyer202 and btm like this.
  7. FreeFlyer202

FreeFlyer202 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Hvor lang tid hadde du mellom flightene?

8. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,463
    Bonuspoeng:
    93
    45 min (planlagt ankomst 11:45, avgang 12:30) OSL-DUB-OSL

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,287
    Bonuspoeng:
    183
    Koselig å bli stoppet i tolla da :rolleyes:

10. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    Nå går det jo en SK flight til ARN 60 min etter OSL flyet har annkomst og en SK flight til CPH 120 min senere,så det er jo en sjanse til å bli ombooket til en av de hvist OSL fly er seint ute. Forøverig er flighten OSL-DUB satt opp med 2t,25min mens average flight time på ruten med SAS 320N er 1time,48 min

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,119
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor finner du disse? Jeg finner ingen fly som får deg til OSL samme dag etter kl 12.30. Jeg var der på fredag og skal dit igjen i februar. Hadde garantert valgt en senere retur om det var mulig. Kan du vise flighter? Tar heller en overnatting i DUB enn ARN/CPH. Ut fra min opplevelse skal absolutt alt klaffe om du skal rekke å snu i døra.

SAS.png

Last edited: 26. jan 2026
  12. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ikke sagt at det går noen fly etter 12:30.
    Jeg tror direkte fly fra oslo bare går torsdag og fredag kl 09 og 08.30
    Fly fra Oslo er der 10:30 eller 10:00 litt avhengig om det er torsdag eller fredag.
    Fra oslo går direkte flyet 30 min tidligere på fredager en på tordager.
    Det går en til CPH 12:30 og en til ARN 11:30. I allefall torsdager og fredager 1/2.
    uti.jpg nytil1.jpg

nytil1.jpg

Last edited: 26. jan 2026
  13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,119
    Bonuspoeng:
    183
    Flyet til ARN kl 11. 30 utgår siden innkommende fly fra CPH lander 11.45... Og 12.30 er jo faktisk flyet vi har tatt, noe som gir 45 min turnaround. For min del var det helt på hengende håret at det gikk.

14. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    Kjønner.
    Jeg trodde du kjørte direkte osl-dub for det flyet er i dub 10:30 og 10:00 tors/fred.
    Da er det 60 min til fly til arn og 120 min til fly til cph,hvist man ikke rekker det til arn på 60min så kan man ta det til cph om 120 min vra det jeg prøvde å si.

Rscott liker dette
  15. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,119
    Bonuspoeng:
    183
    Ah - da gir det mening. Nei, vi har reist via CPH for å få fire legs i god MR-ånd :)

FlyMCO liker dette
  16. FreeFlyer202

FreeFlyer202 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    13
    Var du innom DUB i går? Har en runde dit på søndagen men er i tenkeboksen på grunn av en kritisk avtale mandag morgen...

DJasko liker dette
  17. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    967
    Bonuspoeng:
    93
    Ja. Liten oppsummert trip.
    Hadde OSL-DUB-DUB-ARN-OSL den 5/2.
    OSL-DUB ankomst DUB til gate 109 ca 12min tidlig.
    Da hadde jeg 1t,12 min før fly DUB-ARN skulle gå kl 11:30.
    Det ser ut som at sas har gatene rundt 107-109. aka ca midt på.
    RyanAir har gatene lengst ned,hvor det er litt lengre å gå.
    Jeg tror forresten ikke denne terminalen har noen bridge-gater eller bus gater.
    Her er allt spesialtbygd for Ryan Air...aka fort inn og fort ut.
    ......
    Så det tar 2 min fra du går ned trapp fra fly som står og venter til du er inne i terminalen.
    Nå gikk jeg sakte mest for å sjekke hvor lang til allt tar hvist man "stops up and smells the roses along the way".
    Etter 8 min gange var det passkontroll. Mange luker,ingen kø. 2 min.
    Etter 11 min er du inne i baggasjehallen og der må du gå rett frem og over til den andre siden hvor det står flight connections.
    Der tar du en lang rulletrapp opp.
    På toppen står ei dame som ser rart på meg og sier "flight only connection".
    Thats me sier jeg og hu scanner boardingpass,så slipper hun meg inn på securety screeningen hvor alle er.men det ser ut som at man kommer i priorety family lane eller noe for det er bare 3 familier med unger forann meg der.
    Sceeningen der tar ca 5-7 min.
    Ute av screening og inne i avgangshallen da er kl 10:37.
    Flyet DUB-ARN går 11:30 med boarding som starter 11:00.
    Hvist man går derrifra og sakte rett tilbake til gaten til din flight tar det 15-17 min.
    Når jeg nærmer meg gaten 108 hvor mitt fly skal gå,ropes det flere ganger final boarding for mitt fly.Jeg er ved gate 108 kl 10:55.
    Boarding skulle jo begynne 11:00 men jeg er nesten siste mann på gate,jeg spør boarding agent,You start early here,han sier Yes.lol.
    Fly forlater gaten 12 min tidlig og ankommer ARN ca halv time tidlig.
    På ARN må man gjennom passkontroll,og ny securety og mye fram og tilbake før du er inne i avgangshallen. Var der inne 1t,25min før flyet til OSL går 16:20.
    Fikk også 2x poeng direkte ved alle landinger men jeg fikk allt rett inn i en post og ikke poeng i en post og christmas calendar bonus i en annen som jeg ser at andre har fått. Men total poeng er riktig. Er EBS.
    Samme tur planlagt 19/2
    6f9e91a8-467d-40a1-a728-6c987f0df1a5.jpg
    78148c02-c01b-4ed6-b0d1-6107d2c179a4.jpg

Last edited: 06. febr 2026 kl 18:49
    kongenamundsen, Gribb, Rscott and 3 others like this.

Del denne siden