Mye bra en-veis å finne for 399 kr i det pågående salget. Selv etter at mye er snappet opp. T/R til lavpris er vanskeligere for å finne riktig combo, men siden du evt mangler 1 flight er det jo mulig med en kjapp flight en vei på lav pris, og bruke billig Norwegian den andre retningen.
Ja, man finner alltids noe her og der, men vil jo helst unngå å ha noen "unødvendige" legs, samt det skal passe med resten av livet. Uansett, bedre å tenke på det nå, enn å sitte å lete etter turer fredagen før påske og kampanjeslutt.
Trenger forslag her også: - Youth billett - 8 segments - 1689 LP - Fra TRD - I løpet av Januar, fom 15. jan
Jeg ble litt overrasket over at jeg fikk til å booke denne selv. I SAS-appen fikk jeg feilmelding om at det måtte være minimum en time, men på nettleser mobil fikk jeg plutselig ingen feil og kunne booke denne som t/r for en hyggelig light-pris (NOK). Nå tenkte jeg å reprodusere dette for å dele "trikset" med flere, men i dag møter jeg sperren på alle enheter (samme flyvninger, samme dato). Jeg fikk fatt i rimelige Light-billetter til 1/4-del av prisen de ligger ute til nå. Hadde vært interessant å vite om det var en glipp i fare conditions som gjorde at den gikk igjennom, eller om de har patchet noe koding siden den gang.
Jeg prøvde DUB på mange forskjellige datoer, og prøvde forskjellige triks, men ble stoppet av MCT hver gang. Du har nok hatt et snev av flaks.
Fikk booket følgende på en dag: BGO-OSL-ZRH-CPH-OSL-BGO i Business Flex for 5681,- I følge denne kalkulatoren https://brekkemedia.no/calculator/ skal det gi 12500 level points og 18750 bonus points når jeg tar med den julekalenderluken 23 desember
Jeg har booket to full flex biz t/r til DUB på akkurat disse tighte flightene. Bookingene ble gjort med et par ukers mellomrom, og det var masse bookbart. Så jeg heller mot at de har hatt en feil i fare conditions som nå muligens er rettet opp. Blir spennende å se hva som skjer, spesielt siden jeg har en ny flight til CPH morgen etter som går fløyten om jeg jeg ikke rekker returen. Har registrert reisene hos Airhelp i tilfelle de gjør seg vrange. Jeg tenkte kanskje vi hadde funnet et alternativ til det kjedelige GDN-tråkket. Har fasit i løpet av noen uker.
GDN er da hyggelig! Spøker, har ikke vært der før - så for meg var det en interessant tur til nesten ingen kostnad da jeg kjøpte med en gang de startet salget (og 4 flights). Men DUB er jo en strålende by å bli værende i også, særlig om man kan få en rimelig biz (+ doble poeng) i tillegg til finurlig routing.
Nå er egentlig ingen av mine reiser i februar/mars rene milage runs, men de er passet inn til å optimalisere poengfangsten, spesielt mtp nivåpoeng. Og med de svært sjenerøse kampanjene i julekalenderen gjør det jo fryktelig enkelt. To reiser i Premium til USA så er jeg sikret EBG, og vel så det, uten noen annen aktivitet, til 14.000 kroner. De turene alene gir cirka 60.000 nivåpoeng (dobbel poeng på interkontinentalt + 15.000p for over ti legs i perioden). For de som er ute etter rene milageruns er det mulig å gjøre det med én overnatting og en reise lørdag-mandag eksempelvis.
For de som skal til DUB please hold oss oppdatert med connecting info. Jeg har ikke ny periode før 1/2 så mine turer starter ikke før 5/2. Har sett mye på utube men kan ikke se noen som connecter der. Allt jeg kan stort sett regne ut er at det er ca 10 min gange fra man er ute av fly og må gå en laaaang gang som tar 10 min å gå.I enden av gangen er det exit og toll men forsetter man å går rett frem og ikke svinger til venster der det står exit og toll så er det skiltet med connecting flights. Men noe videor vidre der har jeg ikke sett. Vet at må gå den lange gangen tilbake til fly,som tar 10 min å gå. Mitt spørsmål er egentlig...Må man gjennom mannuell eller auto passkontroll,eller ingen,og er det noen ny securety screening man må gjennom der.
Er det noen som i disse post-salg-dager (det kommer sikkert et nytt et veldig snart, synes det går inflasjon i dette), har noen gode forslag til turer med mange legs til en så billig penge som mulig? Eller veldig gunstig prisede biz-billetter for doble poeng. Trenger totalt fem legs i løpet av mars fra OSL. Destinasjon er ikke så farlig så lenge det kan gjøres effektivt. Er litt knapt med tid om dagen til å lete så mye selv. (Skriver dette innlegget på do mens jeg gjemmer meg fra familien. )
Jeg klarte å få 5 legs på en tur til Barcelona for 1859kr i Go Light i februar. Endte totalt med 11 legs for 404kr/leg. Og da var én av turene direkte t/r LHR.
Hvordan skjedde det? Ville ikke HAU-OSL-LHR (eller CPH som erstatning for OSL) komme opp? Har du typ HAU-OSL-CPH-LHR og tilsvarende tilbake, for en så lav pris (siden jeg antar prisen dekker t/r når du nevner 6 legs)? Må jo ta gode 6-8 timer i en retning, men det er et annet spørsmål
Vet ikke va @Upsaker gjorde,men du kan f,eks go til skyscanner og klikke av for 2+flybytter oppe til venstre.Velg kun sas,og sorter på billigste. Da kan du få booket reiser som f,eks dette1500-2000kr.
Booket direkte på SAS.no, ikke noe hokus pokus. Søk opp OSL-BCN 4-7. februar. Prisene er ikke de samme lengre.
Kom opp både det ene og andre, men et av alternativene som dukket opp var HAU-OSL-ARN-LHR og LHR-ARN-OSL-HAU. Reisen er tur/retur og på en og samme booking. Har også en booking SVG-BGO-OSL-BGO-SVG til 1254,-. Ikke like billig pr. leg, men en enkel reise som kan utføres en kveld jeg likevel bor på hotell.