Forslag til mileage run

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av oyvindm, 10. okt 2018.

1. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    970
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, i hvert fall med tanke på at du slipper passkontroll, men like viktig er det at de blander ankommende og avreisende passasjerer.

Hvilken pris har du funnet på t/r BGO-SVG-CPH-GDN/PRG?

tobeornot999 liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,849
    Bonuspoeng:
    293
    Enig!

Viktigste med stor margin er at man kan snu inne i terminalen som blander inn- og utgående passasjerer. Derfor viktig å velge riktig flyplass.

Det fjerner potensiell time-waste på å gjøre security en ekstra gang, som i verste fall koster et misset fly hvis transfer time er kort med samme maskin tilbake, og boarding starter med en gang innkommende passasjerer er ute av fuglen.

3. jallapetter

jallapetter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Fått de helt ned i 2300ish med light. Skal du utelukkende ha legs så er jo det ikke allverden å ut med. Business på enkelte dager har jeg sett til 2400 en vei.

Får sette meg litt inn i layout på flyplassene før jeg bestiller :)

4. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,463
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får en feilmelding om at tid mellom ankomst og retur må være minimum 1 time, også i Gdansk. Kan jo alltids booke to enveis, men litt mer risky enn hvis man kunne fått det på samme PNR.

5. jallapetter

jallapetter Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har ikke fått den feilmeldingen nå. Siden det er samme fly som bare skal snu så er jo risikoen lav selv om det ikke er samme PNR også, men greit med tryggheten selvsagt.

btm liker dette
  6. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    955
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde planlagt mileage run fra Stavanger eller Haugesund 23. - 26. januar til Polen med SAS, men så oppdaget jeg at Wiss Air flyr til -Haugesund Gdansk t/r for kun 349kr…

Tror jeg må finne meg en ny destinasjon for å tilfredsstille min egen samvittighet.

Hva gir mest mulig pong for minst mulig penger i Europa? Har registrert meg for doble poeng i luka 23. desember. :)

7. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    968
    Bonuspoeng:
    93
    Hvist det er Level Poeng ved å reise Biz du er ute etter så er Dublin det billigste jeg har funnet. Reise fra OSL kl 09:00 og hjemme i OSL via ARN kl 17:15 samme dag.
    Da får du 7000 Level Poeng for 3800kr,eller 3000kr når du bruker gavekort som vi alle har hamstret opp. Ser at dette bare er ledig på Tor/Fre fra 1/2/26.
    ------------------------------------------------------------
    a8.jpg

Last edited: 26. des 2025
  8. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er ikke kjent på DUB, men klarer man å "snu i døra" på samme måte som GDN? Er det samme maskin som returnerer til ARN?

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,849
    Bonuspoeng:
    293
    Helt vanlig med "computer says no" på en slik billett. På tvers av flere flyselskap.

Må bestille på to forskjellige PNR.

btm liker dette
  10. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    551
    Bonuspoeng:
    93
    i dette tilfellet er det vel en annen flymaskin som skal fly til Arlanda, så om Oslo-flyet ankommer sent til Dublin, så kan det bli krøll og vansker med å rekke flyet til Arlanda.

Skarven liker dette
  11. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    968
    Bonuspoeng:
    93
    Du har 1 time i DUB. Men det er på torsdager. Reiser du på Fredager går flyet 30 min tidligere fra OSL så da har du 1t 30 min connecting time.
    DUB har egen transfer gate for flight connections som er åpen til kl 13:00.
    Der må du scanne pass som burde ta 2 min.
    Arrivals etter 13:00 må ut og sjekke inn på nytt i avgangshallen.
    DUB har også nye securety maskiner som du kan ha med 2L flytende uten å ta noe ut av vesken din.
    Hvist du ikke rekker det så har sas et fly som går til Køben 2 timer senere.
    Hvist du ikke rekker det så betaler sas hotell på deg til dagen etter.
    Så her er du godt dekket ser det ut til. Husk å booke på en PNR.
    Btw.
    Jeg ser at billetten min sier at jeg har en utreise til ARN via DUB og hjemmreise fra ARN-OSL.
    Vil tro at det har noe med connecting i DUB å gjøre.
    Jeg bestiite jo en reise til DUB,og en gjemmreise fra DUB til OSL via ARN.

Last edited: 26. des 2025
    Berlioz, Magnus1001 and Cumulus like this.
  12. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,119
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har to returbilletter i biz flex fra OSL til DUB via CPH + en t/r OSL-CPH i økonomi for å få doble poeng + 15.000 i julekalenderbonus. Totalt ca 43000 nivåpoeng og 41000 moropoeng for rundt 12000 kroner. Grei verdi det.

Flyet lander i DUB kl 11.45 med retur 12.30. Det var ikke noe problem å booke dette på ett pnr hos SAS, så da bør det vel være greit med kun 45 min connection?

Last edited: 01. jan 2026
    Spielhaug and tobeornot999 like this.
  13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,845
    Bonuspoeng:
    93
    Reiste til DUB i november og da var det skikkelig blanding av de som kommer og reiser rett ut fra flyet. Så du skal rekke en dopause til og med.

tobeornot999 and Rscott like this.
  14. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    Premium til USA under salget nå. 26.000 nivåpoeng for 7000 kroner, og for EBD nesten 45.000 bonuspoeng.

JonasHH, kongenamundsen and Maggie like this.
  15. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har klart å tabbe meg ut. :eek:

Har en time på LHR, og ser jo nå at man må gjennom security, med den tiden det kanskje kan ta.

Alt er på en og samme booking, og jeg får jo bare håpe på lite kø denne dagen, men hvordan blir det om det ikke går? Greit nok det er på samme booking, men pr. definisjon så er det en tur/retur til LHR, og ikke en mellomlanding.

Et alternativ kan være å ta en endring samme dag fra LHR om det lar seg gjøre (er EBD), men mister da et leg. Hvor sent kan dette evt. gjøres om man ser køen er uendelig?

Hadde det fortsatt vært avbestilling innen 24 timer hadde jeg nok gjort det, men det går jo ikke lengre.

Var så fornøyd over å finne en rimelig dagstur med seks segmenter. :oops:

16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Da røk jeg på 2x t/r Dublin.

05.03 OSL-DUB-CPH-OSL
    06.03 OSL-CPH-DUB-CPH-OSL
    Herligheten skal i utgangspunktet gi meg 11000 statuspoeng. Men pga julekalender legges det på 7k ekstra på dobling (luke 23) og 15k (luke 18). Havner da på 33k statuspoeng siden 3x jobbreise i februar gir meg de 3 første legs på klippekortet. Slenger jeg på litt biofuel så har jeg enda 5k status i banken og sanker inn resten på kredittkort ila 2026:)

Kombinert med gavekort kostet dette 8700kr. Skrapte sammen noe spenn og fikk 2x overnattinger i Oslo for 300kr delbetaling med spenn.

Dette passet meg perfekt da jeg går inn i en kvalifiseringsperiode (mars-feb) med tilnærmet 0 reising grunnet 2 nye tilskudd i familien (tvillinger).

17. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,964
    Bonuspoeng:
    183
    Du må gjennom pass/billettkontroll på transfer delen på terminalen og deretter security. Er der lite folk så går det kjapt. Siden du har greid å få hele reisen på samme booking så vil SAS booke deg om automatisk vil jeg tro.

awt liker dette
  18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,053
    Bonuspoeng:
    293
    Grattis!:)

Magnus1001 liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,849
    Bonuspoeng:
    293
    Siden det er SAS og SAS, forlater du aldri LHR T2. Da går ting rimelig fort, hvis du ikke er veldig uheldig.

Som @Ololsen sa, så lenge alt er ett PNR kommer SAS uansett til å ordne opp. De er ganske gode på akkurat slikt, men ofte litt vel trigger-happy slik at de for tidlig flytter deg til annen retur selv om du ville ha rukket den opprinnelige.

awt liker dette
  20. awt

awt Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,173
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal dere ha, ikke lett for en som alltid tar sjekkene etter at ting er bestilt. :rolleyes:

Tenker uansett jeg må ha et "nød-leg" eller en plan B, da denne reisen er mot slutten av kampanjen, og veldig kjedelig å ende opp med 9/10 leg. :cool:

tobeornot999 liker dette

Del denne siden