TAP skriver bare følgende til meg: "Thank you for contacting TAP Air Portugal. We kindly inform that, as mentioned on our previous e-mail, according to TAP Air Portugal's General Conditions of Carriage (Passengers and Baggage) which refer to the EU Regulation 889/2002 and the Montreal Convention 1999: Refund for basic needs' expenses is foreseen for customers being out of their residential area and therefore without access to their personal goods, which is not the case, since your destination was your country of permanent address." Noe mer jeg kan si til de annet enn at Montreal KOnvesjonen ikke gjør forskjell? eller blir det da å klage inn til klageombudet i Portugal?
Drar opp igjen denne. Kjem til BGO om ei vekes tid og vurderer å bytte til 55min transfer frå BKK-flighten i CPH. Bur ikkje i Bergen og har ingen intensjonar om å stå i Bergen og vente på neste flight viss bagasjen ikkje kjem seg med samme flifht som oss. Vi reiser 4 t vidare i bil for å komme "heim", kva skjer då evt. med bagasjen når den kjem?
min bagasje kom dagen etter med KLM. de klarte ikke å lever før enda en dag etter at den kom til gardermoen, så jeg dro og hentet bagasjen selv. Men måtte stå i parkering en god stund. kan jeg be flyselskapet dekke parkeringen?
Her er du avhengig av deres velvilje. Jeg har hatt forsinket baggasje ved noen få anledninger, og det blir alltid litt krisestemning. Og kanskje en forventning om at min sak bør prioriteres. Sist jeg reiste stod det flere titalls kofferter ved baggasjebåndet og alle skal i tur og orden kjøres hjem til eieren. Det er ikke uvanlig at hele dagen går, eller at det blir dagen etter, dessverre.