Forsikring USA

Tråd i 'Off-topic' startet av sovehue, 17. mars 2025.

1. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    668
    Bonuspoeng:
    93
    Det ser ut til at jeg kommer til å dra flere turer til USA i nærmeste fremtid. Har i dag forsikring med DNB Mastercard SAGA (inkl upgrade). Men lurer litt på om det er bedre å skaffe seg helårsforsikring. Noen som har noen innspill til om det er vits å betale ekstra for helårs reiseforsikring og isåfall hvilket selskap? Tenker det er greit å ha god dekning for helse i USA, skal muligens kjøre leiebil så det burde være dekket (her er dnb mc upgrade tilsynelatende god), ellers så tror jeg ikke har så mange krav (kanskje advokathjelp med tanke på at det nå rapporteres om turister i fengsel som følge av småfeil med visum). Det kan være at det blir turer over 1 måned, men tror ikke lenger enn 3 måneder.

2. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,807
    Bonuspoeng:
    183
    Hovedregel er aldri reis noe sted, spesielt ikke til USA uten en sikkelig helårs reiseforsikring.

Som oftest er forsinkeringene som følger kredittkortene ganske mangelfulle på mange måter, og bør primært brukes som ett komplement til en helårs reiseforsikring.

sovehue liker dette
  3. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,123
    Bonuspoeng:
    113
    Helårs reiseforsikring er det eneste som gjelder i USA. Helse er definitivt det viktigste som dekkes.

Eksempel har både kortet og helårsforsikringen min ubegrenset på helse, men ser du i detaljene så dekker kortet kun 5000 til tannbehandling ved ulykke, mens helårsforsikringen også er ubegrenset for det. For leiebilen har jeg ubegrenset egenandel på helårsforsikringen, men kortet har en begrensning.

Listen er lang hvis du graver. Kostnaden er liten sammenlignet med summene som fort brennes på en vanlig tur.

sovehue liker dette

Del denne siden