Jeg er nå så heldig at jeg snart runder 200.000 poeng i Eurobonus siste 12 mnd, og da kan jeg (og fruen regner jeg med) fly biz og betale go (i poeng) Spørsmålet er: hvor kan vi dra? Vi flyr fra OSL, og drømmer om å dra langt bort i biz kanskje neste høst. OSL-NRT (Tokyo) ser ut til å havne på 60.000/person OSL-LAX (Los Angeles) ser ut til å ha god tilgjengelighet. Andre spennende destinasjoner? Jeg får ikke lov til å bestille bonustur til HNL (Honolulu), eller kan det trikset til? Kan man bruke Fly Premium og booke andre flyselskap via medlemsservice? Eller codeshare-fly? Vet ikke om SAS har codeshare med Finnair på Helsinki-Asia f.eks. (En løsning jeg ser selv nå, er evt å booke fly premium med SAS til Los Angeles, og deretter vanlig bonuspoeng i biz (75.000/hode) til Hawaii. Da trenger vi totalt 270.000 poeng, men fruen har også poeng så hvis hun overfører til meg så er det faktisk en mulighet.
Hvis hun har poeng nok til å bestille LAX-HNL på sin poengkonto er det vel bedre at denne reisen bestilles rett fra hennes konto, enn at dere må betale penger for å overføre til din konto.
FlyPremium rabatten kan kun brukes på sas flyginger. Da kan du fly i biz til Tokyo, New York, Beijing osv for 120k for to pers. 270k for to pers i biz til hawaii anser jeg som forholdsvis dyrt. Med ct får du flydd to pers til Hawaii for 160k. For 280k + ct kan du fly til Hawaii og i tillegg ta en biz tur til New York eller noe. Legg altså til 10k poeng og en ct så får du en ekstra tur
Takk, det var jo faktisk et poeng. Jeg var litt forut min tid og tenkte vi kunne overføre poeng mellom hverandre uten kostnad, litt som den etterlengtede familiekontoen.. Da må vi nok dele oss opp i 2 så vi har hver vår booking på det siste strekket, men det går jo.
Er enig i at CT er en bedre løsning på akkurat det reisemålet. Da er jo first en mulighet også hvis vi skulle teste det. Jeg vurderer nå om jeg skal gå for et amex-kort i fremtiden og tjene opp en CT, men da må jeg først finne ut hvordan jeg skal klare 100.000kr/år. (Som heldigvis det finnes mange tips om her inne)
Litt inspirert av dere her inne så søkte jeg (og fikk innvilget) et sas amex platinum, så da er det jakten på 100k i omsetning. Så satser vi på både i pose og sekk
Hvis det er noen som kan ta ferie på kort varsel (14-23juni; 9 dager), så er det mulig å dra 4pax til Hong Kong i biz. (2voksne+2barn: 180k poeng, 4voksne: 240k poeng) Link