Feittirsdag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av RoadKing, 01. mars 2022.

1. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Blåmandag og askeonsdag ble nevnt på søndag av @kjeeli , men han glemte dagen i dag.

Tirsdag og T-3

Ha en fin dag dere :)

Last edited: 01. mars 2022
    Calling, kjeeli, Jeanette and 11 others like this.
  2. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,562
    Bonuspoeng:
    183
    Good morning til hele gjengen. Fortsatt lite spennede å melde herifra.

Grått i hovedstaden, kjedelig.

Fortsatt dårlig stemning i øst.

Møter avlyses pga c19...

Jaja første i ny måned, det nærmer seg sommer!

Jeanette, Earl, holmen and 7 others like this.
  3. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    T-14. Reisefeberen stiger, hoster fortsatt opp lungene, men formen er på rett vei.
    Gleder meg til skikkelig langtur igjen. Programmet er ikke helt spikret, men det kommer vel før avreise
    God fetetirsdag som vi sier her jeg bor :)
    Og ikke minst, T-100 til ingeniørtur igjen. Det gleder jeg meg til. Utsatt tre ganger så vi håper på juni..

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,164
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.

I går fant jeg ut av at fredagsflyet Osl-Ewr 29 april var satt opp med A340, nedtur. I dag lå det to pax biz Chp-Ewr samme dato. Vinden snur fort for oss bonusnisser :rolleyes:
    Da sitter jeg i alle fall med bedre kort på hånden ;)

Ha en strålende tirsdag alle sammen :)

Earl, holmen, RoadKing and 6 others like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,354
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra bykontoret.
    Har endelig dristet meg til å ta buss til jobb heller enn bil med tilhørende bom- og parkeringskostnader. Kom fortere frem, kan reise over en hel uke til samme pris som parkering og bom, så det er egentlig bare tullete å ikke ta buss. Men du verden, jeg misliker det... en blikkboks full med snufsende og hostende folk gir ikke noe hyggelig inneklima. Luften blir heller ikke forfrisket x ganger per minutt gjennom hepa filter. Nei, bedre å sitte i et aluminiumsrør, men det mangler flyplass rett utenfor døren :p
    Beklager dagens rant. Jeg må bare bite i enten kostnaden med bil eller midlertidig utrivsel på bussen.

På reisefronten er bestillingen fra fruen "palmetrær og varme", starten av 2023. Har begynt å se på Seychellene, men det er jo helt koko dyrt. 3500kr per natt som minstepris ser det ut som. Har tittet litt på noen Karibiske øyer, men fant ingen *A bonusbilletter. Bali er et bra alternativ, men jeg mangler hele 5000 poeng (noe som blir løst om få dager).
    Jeg selv går lei av strandferier etter ca en time på stranden og da vil jeg ut og oppleve ting. Så KUN varme og palmetrær er litt for begrensende for min del.
    Noen som har gode tips til destinasjoner som ikke er alt for vanskelig (sett med IF øyne) å finne C billetter til?

Ha en flott dag!

6. ccurrahee

ccurrahee Jobber med detta gullkortet da….

Likes mottatt:
    39,798
    Bonuspoeng:
    293
    2x Ana F til LAX

er nå blitt 1x ANA og 1 X United …. Ikke greit :)

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,407
    Bonuspoeng:
    293
    Cancún (TAP eller TK)
    Brasil (TAP)

Flyingdutchman liker dette
  8. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,002
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag! Årets første CT tikket inn i innboksen. Siden telleverket til Amex har tatt seg ferie, var jeg ikke sikker på hvor i løypa jeg lå an. Nå som jeg endelig har rotet meg til å anskaffe SAS MC premium, ser jeg at behovet for mer enn 2 CTer kanskje ikke er tilstede. I hvert fall ikke før arvingen blir eldre og koster full poengpris. Får se hva jeg får gjort med de 4 CTene som løper ut 31.12.22. Snuser på en tur til Thailand i desember og permisjonstur til Bali i januar/februar 2023.

Ellers står maling av trapp før tur. Har endelig fått slipt den ned og tettet alle sprekker og hakk med kjemisk tre og akrylfug. Gøy med 2 strøk grunning og 3 strøk maling når man bare får tatt annenhvert trinn og tørketid er 12 t. Ja ja... kanskje ferdig til påske ;)

Earl, holmen, BamBamBoogey and 5 others like this.
  9. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,315
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen!

Fikk booket 2stk SAS C for CPH-EWR-CPH midt i påska nå nettopp. Ser ut som at det nylig er satt opp med 2x avganger i påska. Dog det er satt opp med A340 men er både kjøpbar for penger og poeng - så kan vel hende det byttes til A330/A350

Earl, holmen, RoadKing and 3 others like this.
  10. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,127
    Bonuspoeng:
    183
    God utpå dagen fra Oslo. Ifølge Icelandair på twitter markerer 1. mars at de på denne dato i 1989! hevet forbudet mot Øl på Island. Så da er det vel bare å feire med en øl i dag?

Ellers går bookingene de siste ukene i FR til BGY, FS/DY til TOS og BOO og WF til RET/SVJ, ANX, SDN, SOG og HOV.

God bedring alle sammen :)

Kilde: https://twitter.com/Icelandair/status/1498556294868914178

Jeanette, Earl, holmen and 4 others like this.
  11. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,305
    Bonuspoeng:
    183
    Feit tirsdag for saduene i templene her i Katmandu, det feires Shivatri, den hellige dagen til Lord Hiva, og charas røyken stiger over Katmandu mens alle blir steine på ei gang :cool:

IMG_20220301_130630-02.jpeg

Saduende ville danse med meg i templet, så jeg prøve meg jeg :)

IMG_20220301_110914.jpg

Så happy Shivatri :D

Earl, RoadKing, Kristian and 2 others like this.
  12. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,407
    Bonuspoeng:
    293
    Pancake Tuesday i Trondheim
    2DCA0454-0DFB-4A07-8069-BA427C1BC26F.jpeg

Jeanette, travelislife, Earl and 5 others like this.
  13. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,608
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra gullstua på OSL. I dag går turen til HAM via CPH med litt over 4 timer på Kastrup. Hipp hipp hurra for SAS som omtrentvikke flyr direkte til noe sted utenfor Skandinavia lenger.

Får trøstedrikke litt....

16461308520396146155871517932691.jpg

14. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,578
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå Aust-Finnmark!

Føremiddagen er brukt til å kjøpa flybillettar både vestover og sørover i Europa.

Det som slår meg er at det blir stadig vanskelegare å finne gode ruter frå kortbanenettet. I billettkjøp no har eg måtte 'juksa' til reisene med å ha utreise frå alternativ flyplass eller ha overnatting ved OSL. Det gjeld både ved reiser utanriks og innanriks.

Årsaka er sjølvsagt at det går færre fly, men òg at rutetabellane er endra slik at WF- og SK-ruter snakkar dårlegare saman. Så då går timane med til leiting og optimalisering. Ikkje for det, det er jo litt artig, òg :)

Ha ein brillefin dag, folkens!

travelislife, Earl, holmen and 2 others like this.
  15. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    646
    Bonuspoeng:
    93
    Fettisdagen feires i Gøteborg, semlor med krem serveres overalt idag blei scandic siden de har dobble netter

travelislife, Earl, holmen and 2 others like this.
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,026
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret i Sandefjord!

I går var vi alle mann alle på kontoret, idag kun 5 stk.. Noen liker fortsatt best å holde seg på (gjemme)kontor..

Planlegging av California-turen fortsetter. Som vanlig bruker jeg sikkert flere timer på planleggingen enn selve turen :oops:
    Hoteller i LA er booket. Det blir enten to netter i nærheten av LAX (siden vi skal til Long Beach på søndag morgen og Crypto Arena på kvelden) eller i Culver City-området. Ikke helt bestemt oss ennå.
    Også blir det en natt 1,5 km fra Six Flags slik at vi kommer oss dit tidlig.

Har også booket to netter i SF før vi flyr hjem en uke etter at vi landet. De to nettene imellom får vi se hvor blir.

T-39 California
    T-240 Vietnam
    T-254 Interlagos F1

17. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,127
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje så rart. SAS har av en eller annen grunn sagt opp storkundesamarbeidet med WF, så e nok bedre for WF å justere rutetidene slik at det korresponderer bra med WF-fly fra TRD, BOO og BGO enn SK fra OSL.

De finner på så mye rart borti Stockholm...

18. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    God tirsdag. Vanlig arbeidsdag. En entrecote til lunsj var vel høydaren. Ellers dårlig stemning i øst. Kjipe tider spes for dem. Føler med alle som er berørt.

19. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan skaffer man 4 CT-er. To Amex Elite?

travelislife liker dette
  20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,407
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man er to … med hvert sitt kort?
    ….. og bruker mye penger

BamBamBoogey and travelislife like this.

Del denne siden