Feilmonterte setebelter

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av joskje, 09. febr 2026.

1. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,271
    Bonuspoeng:
    93
    En ting jeg merker på sånn ca hver tredje flight med SK er at setebeltene er montert feil vei - slik at man får en vri på ene siden.

Hva er greien med at folk ikke klarer å gjøre jobben sin? Man begynner liksom å lure på hva annet på flyet som er montert feil vei:D

På mitt foretrukne setet 1C har jeg selv tatt ansvar for å "demontere" og snu den, og tror jeg snart må ha gjort det på samtlige E195:p.

Men tilbake til poenget mitt (og behov for å blåse litt ut om morgenen) - så opplever jeg dette utelukkende kun hos SAS og syns det er utrolig fascinerende at det skal være så vanskelig å montere de riktig vei.

20260209_074304.jpg 20260209_074316.jpg

Attached Files:

Preference liker dette
  2. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    Her har du jo gjort uautorisert vedlikehold på ett fly og flyet er per definisjon ikke luftdyktig. Neste gang bør du heller si ifra til kabinbesetningen om at det er noe du tror kanskje ikke er riktig, så kan de ta notat og få en kvalifisert tekniker til å se på saken

3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,374
    Bonuspoeng:
    183
    Ser det samme av og til, men langt sjeldnere, kanskje 1 av 50 flygninger. Det er også mulig å rette med å snu selve beltet i spennen, men det tar lengre tid og da blir det vel feil igjen neste gang når kroken hektes på "riktig" vei :p

Det er ikke en risiko at de setter setet INOP i mellomtiden?

4. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    Tviler

5. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,271
    Bonuspoeng:
    93
    Notert ;)

6. mariusea

mariusea Medlem

Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    33
    You must be fun at parties...

cntnry, Thimble5020, TomF66 and 3 others like this.
  7. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,755
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har stusset over det samme. Hvor ofte er det noen «autoriserte» som bytter setebelter åpenbart uten de følger med på hva de gjør eller at noen kontroller at jobben er gjort riktig. Og hvor mange sitter i et sete etterpå med et belte som ikke vil fungere optimalt/kan forårsake skade. Jeg velger å ikke utsette meg selv for den sikkerhetsrisikoen og enten klikker av og på eller i færre tilfeller snur beltet i spennen. Men det må være mange som ikke gjør det, med mindre belter byttes ofte.

8. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,521
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg snur alltid beltet i spennen. Gjort det ofte nok til at går fort. Og da ofte nok til at dette ikke er et sjeldent fenomen.

K

9. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    330
    Bonuspoeng:
    63
    Eller noen moroklumper som synes det er stas å snu på beltene?
    Disse beltene var en periode et yndet objekt å stjele.

10. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    SE-ROA sete 11D
    20260211_062958.jpg

Del denne siden