Familievennlige reisemål i nærheten av Singapore?

Tråd i 'Reisemål' startet av jordbaersylte, 05. mars 2018.

1. jordbaersylte

jordbaersylte Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Som alle andre planlegger jeg en tur til Singapore.
    Vi tenker å reise hele familien. Unger på 2 og 4 år.

Noen tips til reisemål som er i nærheten av Singore? Under 3 timer å fly, helst.
    Gjerne med strand og ting å gjøre for kidsa :)

2. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,807
    Bonuspoeng:
    183
    Bali er vel en av de første destinasjonene jeg tenker på...

3. LNAND

LNAND Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    361
    Bonuspoeng:
    63
    Vi gjorde en liknende tur i romjulen med jentene på 3 og 5. Reiste til Singapore for noen dager før vi dro videre til Langkawi.

Singapore har en del å by de små på. Sentosa: vi var på Adventure Cove (badeland) og Universal Studios.
    Singapore Zoo var veldig bra, inntil tidenes regnskur la en demper .
    Cloud forest og flower dome var fint, men litt kjedelig for våre.
    Tror morsomt for jentene våre var Children Gardens by the Bay hvor de kunne løpe i timesvis gjennom vannpark med bøtter, fontener og lekeplass.

Langkawi er bare én time flytur og her er det mange resorter med barnebasseng. Vi endte opp med Meritus Pelangi som har et lite badeland med noen sklier og slikt og ganske stort barnebasseng. God mat på hotellet og, som er greit om man reiser med små.

4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,816
    Bonuspoeng:
    183
    3 og en halv time flytur til Hongkong, som har noen veldig kjekke parker som Disneyland og Ocean Park. Var et par år eldre da jeg var i Ocean Park i Hongkong i 2001, men det var skikkelig artig og et minne for livet. Disneyland er skikkelig grisete prismessig, men er nok en opplevelse å ta med seg :)

5. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er litt i samme situasjon nå. Vurderer en tur med familien i den retningen i oktober/november, men barna våre er enda mindre (jente to år og gutt fire uker nå) og vi ønsker selvfølgelig en mest mulig stressfri opplevelse. Vi vurderer derfor denne gangen å holde oss til "bare" Singapore og da mest sannsynlig Sentosa i hele perioden (10-14 dager).
    Siden barna er så små er det viktigste for oss tilgang til bassenger, god mat, varme, stort rom med mulighet for litt voksenliv på kveldene og ikke minst sikkerhet. I Singapore er det i alle fall ikke noe problem å få tak i transport som kan tilby barneseter (f.eks. booket via hotellet), mens det kan være problematisk i mange andre land.

For ett drøyt år siden var vi også i området, da med dattera vår som da var ca 10 mnd, og da var vi først på Bali før vi avsluttet med noen dager i Singapore (selve byen). Dette fungerte veldig bra for oss i alle fall.

Men, vi vurderer også å utvide ferien noe for å kunne inkludere ett reisemål til også denne gangen. "Problemet" er bare at jeg har besøkt Indonesia og Bali, Malaysia og Thailand flere ganger tidligere og vi kunne i tilfelle ha tenkt oss ett annet reisemål. Men hvilke andre barnevennlige land finnes det i området som ikke blir altfor langt unna, gjerne med gode resorts? Vietnam?

6. travelbagus

travelbagus Nytt Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Har hørt bra ting om Bintan, øy rett sør for singapore. Banyan tree er vistnok ikke noe dumt alternativ. Selv bodde jeg noen uker på Sentosa som kan anbefales, spesielt om du har unger på slep;)

Travellingalf liker dette
  7. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Vekker til live en gammel tråd i stedet for å lage ny. Samme tema, 7 år senere :)
    Vi har booket tur til Singapore + Kuala Lumpur i påska '26. Flyr til singapore i starten av påskeuka, og hjem igjen fra KL mot slutten av uka etter påske. Overordnet tanke er et par dager i Singapore, oval weekend (torsdag-tirsdag omtrent) på "feriested", og et par dager i KL til slutt.
    Vi reiser med en 8-åring så reisen tilpasses deretter.

Jeg trenger altså gode forslag til "feriested" for påskehelga. Ønsker er bading, sol, strand, god mat, fint for 8-åringen, relativt kort/praktisk reise fra Singapore og til KL.
    Noen alternativer vi har tenkt på:
    • Langkawi - april er vel akkurat utenfor topp-sesong, men greit likevel?
    • Tioman - litt mer kronglete med buss og ferje? Jeg var der for 25 år sia og da er jeg helt sikker på at vi fløy fra KL, men finner ikke noe nå lenger.
    • Sentosa - Nevnt lenger opp i tråden. Kjenner lite til selv.
    • Thailandske øyer med gode flyforbindelser?
    • Bali - litt langt for ei helg?
    Er det noen som har gode forslag på disse eller andre gode reisemål i området?

Last edited: 18. sept 2025
  8. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,234
    Bonuspoeng:
    93
    Det tar jo unektelig tid å fly rundt selv om SIN er aldri så effektiv, så i ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde slått et slag for Sentosa eller en av de andre øyene utenfor Singapore. Heller to ekstra dager på stranden enn to halve dager som går med til å fly rundt på jakt etter en bittelitt bedre strand. Pengene dere sparer på flybilletter kan jo legges i et litt raffere hotell på Sentosa :D

mrtrond, tobeornot999 and Markal like this.
  9. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for svar. Sentosa vurderes.
    Tilleggsopplysning som kanskje ikke kom helt frem i første post er at vi flyr hjem fra KL. Så noe flyging blir det uansett.. Har noen måneder å bestemme oss på da :)

10. mrtrond

mrtrond Medlem

Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Var nede i KL ifjor med en 6 åring. Langkawi kan anbefales for strand og bading, virkelig flott! Det er en times flytur rett fra KL. Ellers går det båt ut fra Langkawi til Koh Lipe som er en vakker thailandsk øy. Anbefaler det også! KL er ellers en storby så mye tilsvarenende by-aktiviteter for barna der som var gøy, men vi var der bare noen få dager.

Sentosa ser bra ut da! Hvis dere kjører noen dager i SIN/Sentosa, noen på KL/Langkawi/evt Koh Lipe for en utflukt så tror jeg dere får kjempetur. Men spørs hvor mye dere rekker hvis dere skal alle stedene på kort tid. :)

Markal liker dette
  11. Woodswing

Woodswing Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,550
    Bonuspoeng:
    93
    Legoland Malaysia ligger rett over grensa fra Singapore.
    Ca 45 min med taxi.

Har vært der noen ganger med barna, og det er i sannhet verdens beste Legoland.

Sentosa er også helt fint. Og går fint å kombinere med Legoland.
    Vanligvis har vi bodd på Shangri-La Singapore, og tatt taxi rundt om til det som er gøy for barna.
    Den parken bak Marina Bay er veldig gøy for barn.
    Det ligger også et science museum i Singapore som er perfekt for en åtteåring.

bighc, Markal and obay like this.

Del denne siden