Fakirfly mandag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 08. juni 2026.

1. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    4,825
    Bonuspoeng:
    113
    Aldri hyggelig å begynne en mandag kl.4:30.
    SAS fakirfly til cph og videre til muc idag for 3 dager med jobb. Blir nok tid til noe kos også som Biergarten i kveld.

En fin dag ønskes alle!

20260608_050312.jpg

Trillekoff, EndreD, Earl and 15 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    80,903
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Ingen fakirfly her, "dessverre". Kun tidlig avreise mot kontoret. Masse møter og greier i dag (som vanlig), pluss at jeg skal få booket de siste hotellene som trengs i sommer.

Ha en fin en!

EDIT:
    Årets første flått er fjernet fra kroppen. Takk til hunden som tar dem med opp i sengen. :p

Last edited: 08. juni 2026
    Trillekoff, Earl, Spielhaug and 13 others like this.
  3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,668
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen !

Her starter vi uten kaffe. Forrige ukes blodprøver viste forhøyet LDL, så da må mye prøver tas for å utrede det noe mer. Frykter at bigpharma får has på meg også. :p

Ellers booket jeg i går en 5 dagers tur til sol og sommer. Direktetur hjem, men fantes kun utreise fra CPH og ingen ledige feeders online. Hyggelige Isabell på diamant support hadde inventory på feeder via AES. Så da ble det OSL-AES-CPH-SPU og 12t reisetid avgang 16t etter at skoleferien har startet. Sikkert derfor det er mangel på feeders.

Fruen var ikke happy med den. Nå ja, blir jo koselig! da reisen er biz og feeders eco måtte dette billettere i etterkant. Meget overrasket på en positiv måte at disse ble billettert kun 1t etter at de ble lagt på. Til og med på en søndag! De kan når de vil.

Leiebil på AES for å slå ihjel 4 timer er det også blitt. Flyplassen der byr ikke akkurat på mye å syssle med. Skal se det blir en hyggelig tur. Ikke lett å være gift med en bonusnisse B-)

God mandag folkens! :)

Last edited: 08. juni 2026
    Trillekoff, Earl, rimitone and 11 others like this.
  4. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    13,279
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra solkysten

Ha det kjekt :)

geddi, Trillekoff, Earl and 11 others like this.
  5. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,289
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra motorvei på vei til BRU. Etter kansellering i går hvor ikke alle fikk plass på Brussel Airlines hjem til oslo, ble det en ekstra natt i Brugge. Leienbilen er fylt opp med ethanol. Er det noen som har informasjon om Lounge i BRU?

Attached Files:

Trillekoff, EndreD, Earl and 7 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    19,357
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Tilbake i badekaret etter fire ukers av div årsaker fravær. Det ble sakte fart, som ventet. Men medbanesvømmeren tok det pent. Vi kan bare bli bedre. Tror vi.

Det blir kjekt å holde seg ved heimen noen dager, hagen trives i vekslende østlandsvær.
    20260606_094923.jpg

Ha en fin mandag!

geddi, Trillekoff, EndreD and 10 others like this.
  7. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,900
    Bonuspoeng:
    183
    manag.jpg God formiddag fra Porsgrunn.

Ringte SAS support i går for å få bekreftet at Maldiveneturen vår i januar er reell.

De bedyrer at jada- her er alt på stell. Det er "bare" app og nettsiden som ikke henger med:eek:

SK-IT huff

Ellers er det første feriedag av mange. Fruen jobber, så jeg har funnet ut at jeg skal gjøre en nyttig ting hver dag i fria. Det trenger ikke være så mye, i dag blir det polferd:p

Ha en feilfri dag

geddi, Trillekoff, EndreD and 11 others like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    39,282
    Bonuspoeng:
    183
    God mandag, første møter unnagjort og på tide med mer kaffe.

AMEX melder om ny CT utlevert og telleren i SAS appen har krøpet over 90K, så burde komme en melding om fortsatt EBD om ikke så lenge, så alt er mer eller mindre på stell.

geddi, Trillekoff, EndreD and 10 others like this.
  9. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,157
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra spisebordet. Kom hjem fra en topp motorsykkeltur i går og vi hadde booket Norwegian sin kveldsavgang fra NCE for å få mest mulig tid til MC-kjøring. Avgang 20:55 ble en snau time forsinket (etter at vi hadde boardet), og det var relativt kaotisk på OSL når siste flytog hadde gått, Flybussen ble stappfull og hadde ikke ekstrabuss, taxisentralene ikke hadde biler, Bolt og Uber bare ventet og ventet på å finne noe... Men kom meg hjem til slutt, trøtt som en strømpe, med færre timer igjen til jeg vanligvis står opp enn det var siden leggetid.

Flere av de litt profilerte norske investorene var ombord på flyet også, og satt like ved en gjeng av dem. En sveitsk-født norsk mann som har bygget opp flere meglerhus, som ikke trenger å nevnes ved navn, var mindre imponert over bussgate og brukte mye av bussturen på å klage på det, på hvor dårlig flyplassen er og mer til. Møljeboarding i kjelleren på NCE terminal 1 og rett inn på en trang buss, og han endte da med å stå langt inne i et hjørne. Snek i køen til trappebilen gjorde han også.

En annen, antagelig mer profilert (og mer velstående, tror jeg) mann som har bygget et kult museum og har vært i en relativt hyppig medieomtalt rettsak nylig, var mye hyggeligere. I stedet for å presse seg inn i køen og stå trangt, stod vi helt bakerst og ventet med god plass, kikket på fjellene og nøt solstråler, og slo av en liten prat med piloten som gjorde sin inspeksjonsrunde.

Takk for nå bloggen!

Ha en solid en!

geddi, Trillekoff, EndreD and 14 others like this.
  10. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,104
    Bonuspoeng:
    183
    Gamle SAS Bollebua står der enda. Dere kan jo late som det er en lounge :p

DJasko, Earl, rimitone and 1 other person like this.
  11. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    48,667
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer jo an på hvem du flyr med, er de SN så funker jo loftet fint

12. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,289
    Bonuspoeng:
    293
    Loftet er steng.
    Status er at det for biz/ skyteam Elite er fast track uten Elite merking og at en kan gå i diamond loungen om en flyr biz, men ikke om en bare elite medlem i følge check inn og hente en gratis kaffe + 25 euro voucher for å ordne mat og drikke.

Det ble Leffe frokost sammen med 30 euro mat vouchers som kom fra SAS pga kansellering av flyet i går.

Sonictravel liker dette
  13. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,787
    Bonuspoeng:
    183
    God dag fra vestsiden av riksstaden. Det er mandag, helgen ble brukt til markering av rundt tall av antall runder rundt himmelobjekter. Ganger 2. Utrolig heldige med været med sol og nydelig temp utover. Gaver ble det og, nok til at man ikke trenger å frykte prosecco med det første.

Dog lite imponert over gjester, hadde over 60 flasker med bobler, det må/bør leveres tilbake over halvparten. Gikk dog desto mer av stille vin og øl, samt 3 x 3l som jo var gøy, bare fordi.

Ellers, skjemaer og interne ting man har ventet på, er på plass, så hektisk ukesstart. Så med det, ha en god en alle sammen!

geddi, EndreD, DJasko and 11 others like this.
  14. KainBenwi

KainBenwi Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Her er vi klare for KLM business til Curacao. Første langtur i business med KLM, så spent på nivået deres. Ha en god start på uken alle sammen! :)

IMG_3050.jpeg

geddi, btm, EndreD and 12 others like this.
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,615
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Malaga!

På vei hjem etter en oval helg med kona. Godt med litt varme før den kommer skikkelig til Norge :)

geddi, EndreD, DJasko and 6 others like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    14,657
    Bonuspoeng:
    293
    Landet på OSL såvidt før midnatt, og innvilget meg selv soving til 09 idag.

Konkluderer igjen med at flyplassen er den mest møkkete jeg besøker, og dessverre er jo det starten og slutten på hver tur, hver uke.

I korridoren fra passkontrollen ute på F, og hele veien inn til rulletrappen mot tax-free kunne jeg lett kommet til 50 digre hybelkaniner hvis jeg talte. Alle så store at det ikke var nødvendig å komme nær for å se dem en gang. I tillegg er toalettene direkte ufyselige. Med mindre man finner et virkelig avsides toalett feks det langt ute i enden av F-gates på avgang, der er det rent.

I mye av fellesområdene skulle man tro de knapt vasker, og selv da rengjør de ikke gulvet langsmed veggene :(

geddi, EndreD, DJasko and 5 others like this.
  17. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    48,667
    Bonuspoeng:
    293
    Wow, solid forsinkelse der altå. Skulle åpne etter oppussing innen utgangen av mars

18. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,289
    Bonuspoeng:
    293
    Stemmer... Damene i innsjekk så genuint frustrerte ut, og sa sensommer, tidligst.

19. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    48,667
    Bonuspoeng:
    293
    Det er(var) en Loft avdeling, ironisk nok i kjelleren, i januar/februar men tror den var utelukkende SN. Jeg vurderte en tur via BRU for å prøve loungen(koselig lite HON hjørne med halvflaske sjampis på forespørsel) men jeg må nok vente med det da.

20. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    843
    Bonuspoeng:
    93
    Nettsiden til SAS sa Januar-Juni sist jeg sjekket. Men kan jo være det har blitt oppdatert fortløpende som de evt. har blitt forsinket.

Del denne siden