SGN transfer T2 international - T3 domestic
Førsteinntrykk var at dette minner jo om Haneda, med ren og fin gangbro og så en lang gang bortover med rullebånd. Det gikk imidlertid bare nedover deretter. Passkontrollen var det første kaotiske med lange køer.
Hadde imidlertid lest om dette, og derfor kjøpt
fast track på Klook. Valgte den billigste og eneste jeg fant som ikke krevde bilde av pass allerede ved bestilling. Til venstre for de vanlige køene, som var siden vi kom inn, stod en hel gjeng med forskjellige skilt og jeg fant ei som hadde det jeg hadde fått epost om å se etter. Hun tok så bilde av mitt pass og slapp meg inn til noen "ekstra" køer mellom diplomatic og wheelchair køen. Fikk beskjed om å gå til den helt til høyre som gikk raskest da de også sluset til wheelchair skranken.
View attachment 173808
Resultat for 160kr ble gjennom på under 15 min, mens vanlig kø tok over 1 time ref noen jeg overhørte rett etterpå. Synes det var verdt det.
Neste utfordring ble å finne transferbuss til Terminal 3. Etter litt speiding så jeg en buss ved midtrabatten til høyre for utgangen ved søyle 16. Ble selvfølgelig akkurat for sen for den, neste dukket opp etter 10min men kjørte først 25min etter den første. Så har du dårlig tid er nok taxi/grab mer pålitelig.
View attachment 173805
Var fremme 08:45 og da fryktelig tidlig ute til videre fly 13:30. Hadde imidlertid booket VN Business flex for å sikre grei håndbagasje-kvote, så gikk til deres ticket counter helt til høyre i avgangshall og fikk endret til avgang 10:40 (normalt 10:05 men forsinket). Hadde lest at VN har fast track, men det må være i T2. Først ut var ID-sjekk. Kan spare 5-10min om man har forhåndsskannet ansikt, mulig det gjøres hvis man bruker manuell innsjekk.
View attachment 173806
Etterpå var det fri ferdsel til mange åpner sikkerhetskontroll-sluser, hvor det tok 1 minutt før jeg skjønte at man måtte gå frem mellom slusene for å hente plastbakker først og så stille seg bakerst i en kø. Alle måtte ta av sko, klokke etc, men det gikk ganske raskt. Var fremme i Lotus lounge cirka 09:15, så det tok bare drøye 20min å komme gjennom etter innsjekk.
SGN T3 Lotus lounge
Grei lounge som ligger til venstre en etasje opp etter sikkerhetskontroll. Fikk meg en liten pho, øl og vann for å rette opp væskebalanse.
View attachment 173807
Ellers var det en liten buffet med både varmt og kald mat, og juice. Separat stasjon med drikke i kjøleskap og te/kaffe. Tror øl var eneste med alkohol. De gikk tilsynelatende rundt og annonserte boarding, men stolte ikke helt på det og gikk når det var 10min til oppgitt gate closing. Boarding var i hvert fall i gang når jeg kom til gate.
Vis alt...