God morgen og god jobb og eller flydag. T-9 og en av utfordringene ved neste reise har fått egen tråd på forum. Så spørs det om det blir luftmadrass eller airside hotellseng på undertegnede. Det er kaldt og mørkt i dag ser jeg. Men det er mulig å se ut av vinduet. Så tåken har lettet litt.
God morgen, det er torsdag! Årets første helg er innen rekkevidde. Tosifret antall minusgrader på utsiden av vinduet, og meteorologene kan melde om sol! Ser ut til at det blir flytur i helgen, og jeg driver fortsatt og finpusser på en liten tur over dammen om et par uker. Krysser fingrene. Ha en fin dag, alle sammen!
God morgen fra hjemmekontoret. Godt jeg tok meg av ukeshandelen i går, i dag er det for kaldt til å gå ut døren Ha en strålende torsdag alle sammen
Gooooooooooood mooooooorgen. Da har vi tømt kaffe tralla Våkne er vi, 10 Covid + pasienter med Omikron oppfølgning. Har ikke undersøkt innboksen på nye smittede. T-X er i høyest grad i sin egen trygghet... Det spøker for reisebasillen, hen er vel snart klar for tvangsinnleggelse på akuttseksjonen for de sinnslidende. Må alle overleve torsdagen også
God morgen fra Grorud. Minus 6 grader og ganske klar himmel betyr vel at det skal holde seg kaldt, men i morgen mener meterologene at det skal komme mere snø. Kan veldig godt klare meg uten det gitt. Søndag er det meningen at jeg skal en tur til Hamburg, men jeg vurderer å droppe den.
Bord skal bestilles (Det blir vel når jeg lander, de driver ikke med annet enn telefon-bestilling). Enn så lenge blir det tur. Må få avklart om jeg skal videre til Florida, eller om det blir retur fra SFO, ORD, EWR eller LAX.
"Den ugudelige har mange plager", heiter det i eit gammalt Bustenskjoldjulehefte (@drsyk?). I natt fekk eg ei merkelig endring på bookinga av neste års sommarferie: Heimreisa TPE-LHR gjekk omsider i gjennom, men TPE-BKK (BR I) og BKK-MNL (TG X) vart fjerna. Det betyr ny telefon til SAS om nokre få minutt. Her er det og kaldt og fint med fyr i ovnen og heimekontor.
En drøss med møter i dag før turen går til hjemmekontor på fjellet. Fjellet ser ut til å love godt skiføre, men fryktelig kaldt T-68. Det gledes mer og mer og nå har Oslo åpnet for drop-in på stikk nummer 3 God torsdag
Vi får spørre Odin i fra sin Valhall , hva de gudommelige har uttenkt i sin mesterplan for oss syndere... Er det Mjölnir sin kraft som har skap Covid`n, slik at vi ikke synder mot de sanne gudene, må vi kommet med et verdig offers gave, for at de skal kunne spare oss ifra Covid`n...
God morgen til folket. Kjøligere ute, og på smittetrenden...Brygger politisk også, greit man ikke tok over regjering rett før jul i fjor... I morgen ettermiddag er det helg, og 3. dose skal være satt.
God morgen fra hjemmekontoret. Fikk beskjed i går at det blir hjemmekontor i hele januar, uavhengig av hva myndighetene måtte bestemme seg for. Greit med forutsigbarhet. T-15 til LAX og har begynt å kartlegge prisene for antigentest i Trondheim. I tilfelle noen lurer, så spriker det fra 779 til 1500kr! Det er kun den til 1500kr som opplyser på websiden sin om at resultatet vises på helsenorge, så jeg får ta en prat med de to billigste om det også er tilfellet der. I tilfelle noen er interessert, så er prislisten for antigen: dinreisevaksine tar 779, Trondheim Private Legekontor 780kr, Dr. Dropin 995, Aleris 1200 og Coperio med 1500kr. Ellers har jeg brukt kvelden i går på å prøve på finne en grei tur slutten av oktober/starten av mars, men totaltiden kan bare være 4 døgn... Ha en flott dag!
God morgen fra LJU, loungen med kaffe og vann før «hjemreisen» begynner. Dagens omvei på vei hjem blir med LH via FRA til IST. Håper å få gjort unna jobben der i morgen så kanskje jeg rekker siste kobling hjem i morgen kveld. 55min connection i FRA, burde gå fint om HON leverer som de skal med apron henting. Edit; alt funket som det skulle og jeg rakk akkurat 7 minutter innom FCT;
God morgen fra Havstrilelandet! "Innoverutsikt til Folgefonna , Melderskin og Gygrastolen med enkelte lave skyer - ellers finvær. T- 3 til BGO-OSL-KRS. Har ellers en høne å plukke med SAS. Jeg forsøkte å booke en CT til S. Amerika med open jaw i november 22. * Inn til BOG og ut fra EZE. De slo raskt til og trakk med 99' for turen ut, men det var ( jeg burde skjønt det) ikke mulig å få til hjemreisen fra EZE via nettsiden. Forsøkte å kansellere(innen24 t) via "Refunder" opsjonen, og det gikk tilsynelatende gjennom. Men poengene er borte og turen fortsatt aktiv . Litt travelt på hjemmekontoret til at jeg kan bruke tid i telefonkø denne uken. Har fått inn opp til flere internasjonale prosjekter - som i et normalår ville medført trivelige reiser. - Det er vel fare for at det meste blir via "Teams"/Zoom Ha en fortsatt trivelig torsdag, -og så håper vi alle på at omikron skal ende i en pandemisk forkjølelse, slik at det kan åpnes opp.
Da ble det plutselig T-21 istedenfor T-22 for årets ferie. I natt ca klokken 01:30 dukket det helt ut av det blå 2 seter i BIZ direkte fra ARN til HKT og da klokken slo 09:00 var det bare å ringe for å ombooke. Ventetid for å komme gjennom var nøyaktig 22 sekunder etter at alle de automatiske beskjedene var ferdig opplest og danske Astrid(?) brukte 4 minutter på å booke om. Det er håp for fremtiden!!!
God morgen fra Oslo S. Har nettopp printet ut belgisk PLF og er på vei til Gardermoen straks. Det blir en effektiv MR til BRU idag. To timer i CPH og to timer i BRU så hjem igjen.
God morgen fra solkysten med et fantastisk vær .. og et skarpt blikk på Ulriken .. Det er kaldt i verdens vakreste by ..
Her går det unda. Då eg kom igjennom kunne Lilla Vackra Frøken Fräken fortelje meg at nokon hadde ringt inn i "morse" og kansellert TPE-BKK og BKK-MNL. Merkelig at slikt kan skje utanfor CT-telefonen si opningstid. Jaja. Har det vore "Oh ah hela natten" skal tru? No ligg i alle fall bookinga klar til å bli trykt igjennom hos "Eurobonusavdelningen".
God formiddag fra Trondheim Tilbake på jobb etter to dager med sykdom ( ikke corona), og kroppen fungerer sånn tålelig..... Her er det -4 på morgenens sykkeltur til jobb , og akkurat nå snør det små filler.... Ha en megafin dag alle glade forumister
Kan det hende at EVA slår seg vrang på rutingen? LHR-TPE har stopp med flybytte i Bangkok, så mulig det blir krøll med en t/r BKK-TPE inne i miksen.