TLDR: Trenger 3 biz-billetter PTP til et sted i Europa. De jeg fant selv har waitlist closed. Jeg har i flere dager forsøkt å booke CDG-PTP og PTP-CDG i november i business. I ren desperasjon prøver jeg nå forumet med håp om at noen kan finne en løsning. Litt bakgrunn: Vi har som så mange andre CT-er som går ut nå i mars. Ved å poke litt rundt på awardfares dukket PTP opp på radaren, og det så ut til at det var en god del ledig CDG-PTP t/r. Feeder-flights skal vi alltids klare å få tak på tenkte vi, og så begynte runddansen. Vi er 3 som reiser, så planen var å booke t/r for 3 personer, dele opp i 2 bookinger og legge på CT på begge. Dette er også hva kundeservice anbefalte. Vi prøver å booke CDG-MIA-PTP 7.november og PTP-CAY-CDG 15.november. "Oi da! Noe gikk galt" Ringer inn. De ser ikke 7.november-flyet i det hele tatt. Neivel.. Prøver å booke det som enveis. Ja, det går, jeg får booket det. Hun synes også at det var merkelig at jeg får booket et fly hun ikke ser. Så er planen at de skal legge på returen. De finner fly PTP-CAY-CDG men når hun går inn på den så står det waitlist closed. Så da er vi like langt. Nå har jeg et døgn på meg til å finne en alternativ rute hjem rundt 15-20.november som kan ta oss til Europa, og så kan jeg kanskje få sydd det sammen med en feederflight et sted. Awardfares viser alle disse flyene som er waitlisted, så vi kan tydligvis ikke stole på awardfares heller. I tillegg til at SAS viser de.. Noen gode innspill her?
Kan legge til at vi er åpen for å dra hjem fra en annen nærliggende karibisk øy som en open jaw. Prøver nå å lete den veien også for å finne noen alternativer selv. Tenkte ført FDF (Martinique) men det var bomtur. Sjekker nå SXM (Saint Marten) uten hell
Vet ikke hva som skjer når de ikke finner billettene, dessverre. Andre forslag til hjemreiseøyer (Skyteam) kan være: ANU, BGI Kjøpebillett til andre øyer (non-Skyteam) fra PTP: SDQ, SLU, DOM (YYZ, YUL)
Hadde samme problemet, men på andre datoer. Fikk alltid feilmelding når jeg prøvde å booke T/R, og jeg tror det var returen som var problemet, for jeg klarte alltid å booke enveis utover, men fikk alltid samme feilen når jeg prøvde å booke enveis tilbake. Det som imidlertid var rart, som i ditt tilfelle, er at gulltelefonen ikke klarte å finne utreiseflightene jeg fant. De på telefonen antok at jeg kom til å få feilmelding når jeg skulle bestille dem, men neida, fikk bestilt helt fint. Så det er minst to feil her: 1. Kundeservice ser ikke flighter som jeg ser (og kan booke) 2. Returflighter (og dermed også T/R) gir feilmeldinger. En annen ting som var litt rart, var at vi fikk opp f.eks. bonusreise OSL-LHR-AMS-CDG, men fant ingen av disse flightene individuelt. Altså, vi fant verken OSL-LHR, LHR-AMS eller AMS-CDG, men OSL-LHR-AMD-CDG dukket opp som en bonusreise. Fikk kun bonuspris hvis vi booket hele melkeruta. Syntes det var veldig merkelig, kan ikke skjønne noe annet enn at det må være en bug. Uansett. Snakket med kundeservice en annen dag, som bekreftet at det var et kjent problem med returflyvninger i biz fra hele Karibien. De klarte heller ikke booke bizretur for meg, selv om både de og jeg fant flighten. Jeg spurte om de jobbet med en fiks, siden det er et kjent problem, men da var svaret at det er et problem på SkyTeam-nivå, og at det har vært et problem lenge, så jeg ville ikke holdt pusten. Vi endte opp med å bestille biz ut, og økonomi på returen. Litt surt å ikke få biz på hjemreisen selvfølgelig, men ser ikke noen annen utvei egentlig. Kundeservice finner ikke alltid flightene vi finner, og selv om de finner dem, så klarer de ikke booke dem, de heller. Så kan dessverre ikke hjelpe deg, men du er i det minste ikke alene.
Takk, godt å høre. Vi hadde håpet å finne noen fine turer til nederlandske og franske karibiske øyer men så langt uten hell. Synd, hadde gledet meg til å se "Saint Marie" fra Death in paradise
Vi hadde også samme problem med å komme oss hjem fra PTP... Biz fra CDG til PTP for 5stk gikk greit, men ikke mulig å finne noe fra PTP eller andre øyer hjem. Endte opp med PTP-MIA og hjem med biz Virgin MCO-LHR. Veldig vanskelig å finne billetter, da særlig i biz. Ble 3stk CT og 700k poeng. Tre separate bookinger
Delvis overlapp, siden jeg leter etter Peru. Eller gjerne Argentina. Ikke veldig vanskelig å få utreise med KLM/AF, men bortimot umulig å finne en rute tilbake for poeng. Blir nok fort 1 retning for poeng (i C class) og 1 retur for penger. Noen som vet hvorfor vestover billetter er så håpløse å finne?
Regner med du mener østover? Det er i alle fall det jeg alltid sliter med å finne. Har hørt det har noe med tidssoner og jetlag å gjøre – at det rett og slett er tøffere for døgnrytmen med flyene som går «mot» sola. Det har jeg merket selv også, blir alltid mer fuckd av å fly østover enn vestover Og så da enten at flyselskapene struper tilgangen fordi folk er mer villige til å betale for komfort østover, eller om det er at billettene bare suges opp mye fortere av folk den veien ... Ikke sikkert det stemmer altså, men har hørt folk nevne det, og det gir mening for meg hvertfall.
Du har helt rett i at jeg mente østover ja Det pussige er at det ikke er håpløst å finne reiser østover fra Europa. Men altså bortimot umulig å komme seg på billetter fra latin-amerika tilbake mot Europa. Forøvrig helt enig i teorien din om døgnrytme, men synes likevel det er påfallende nettopp med returer fra denne spesifikke verdensdelen
Som et datapunkt, så kan jeg gjerne fly sas plus vestover, og biz hjemover. Så det kan godt være derfor det er færre biz østover hvis det flys om natta.