EuroBonus poengstrategi for lavtlønnede :)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Samui, 16. mai 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HeRo

HeRo EBD

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    I den grad man kan dementere eller bekrefte noe på et slikt forum, vil jeg likevel prøve: Jeg har ikke noe med Saumi/Snabelfaen å gjøre. Ser humoren din i dette, selv om det ville gjort historien enda tristere...

DanH liker dette
  2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Er ikke ADD en litt merkelig destinasjon for Lufthansa å fly F til? Har de olje der eller noe?

3. Adrian E

Adrian E Turbulensjeger

Likes mottatt:
    4,187
    Bonuspoeng:
    113
    Check!

Mener enkelte tror på et par milliarder fat olje i Ogaden Basin. Flyruten LH598 flyt FRA - JED - ADD, så hvis folk ikke er gira på første klasse i Saudi-Arabia, så vet ikke jeg?

RoadKing liker dette
  4. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Vil tro man finner noen med penger der også. LH flyr også F til DOH, men er det dårligere tilgjengelighet. Det er mulig å kombinere disse to destinasjonen, og for de fleste er kanskje DOH litt bedre ferie destinasjon.

RoadKing and Samui like this.
  5. Samui

Samui Wrong Planet!!! :S

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har tenkt å fly F Lufthansa til Mexico City for 150.000 Poeng, også skal jeg reise ned til Guatemala, å se Lake Atitlan.

Videre til Tikal.

Deretter så reiser jeg inn i Belize til Caye Caulker.

Før jeg drar til Playa Del Carmen ei uke, også tar jeg ett litt hopp med flyet fra Canun til Mexico, før jeg flyr hjem igjen på LH First Class :)

Last edited: 19. mai 2017
  6. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Bare husk at du maks klarer 14 dagers ferie om du flyr LH F begge veier ;)
    Ellers høres det ut som en fin tur :)

Fredrik81 liker dette
  7. Samui

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Det visste jeg ikke :confused:

Går det an å booke to enveis billetter?

8. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,430
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, ikke med CT.. 14dg er fordi billettene ikke slippes før 14dg før og du kan ikke endre reise etter at den har begynt!

Samui liker dette
  9. Samui

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg er ikke kvalifisert til å få Amex Platinum, derfor får jeg ikke CT. Har prøvd, men har ikke mer enn 272 laken i inntekt, så det kortet får jeg ikke. Å få CT innenfor europa med SAS ser jeg ikke poenget med. :( Derfor må jeg tjene inn full sum. Prøvde å søke Amex Premium, men ble avvist, ringte inn å snakket med dem, men dama i kundeservicen var ikke behjelpelig i det hele tatt, selv om jeg ikke har gjeld i det hele tatt, eier en leilighet til verdi av 2,5 mill, hadde betjent kortet bra osv.... Derfor lurer jeg på å legge ned Amex kortet mitt nå, og avslutte kundeforholdet med dem, særlig etter at SEB Premium kommer, får jeg kloa i det kortet, så ringer jeg Amex og legger ned kortet jeg har med dem.

Jeg må betale full poengpris, men innfører de 20-30% rabatt på hele Star, så blir EBD mye mer attraktivt å gå for, selv om jeg skal gå for det uansett :)

10. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Samui Rart du ikke får AMEX Premium. Mener jeg leste et sted at inntekt måtte være 175 000. Du kan eventuelt teste og bli stoppet av AMEX mafiaen på OSL.

11. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,191
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnes slippes LH 14 dager før tidligst. Og siden en bonus reise ikke kan endres etter utreise er det umulig å få til. Enveis biletter går jo selvfølgelig. Men da til høyere pris. Risikoen blir jo da om det ikke slippes biletter og du ikke kommer hjem o_O

12. Samui

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    18
    Ja, leste det samme, men kjerringa som svarte i kundebehandlingen til Amex var bom fast på at kraver var 300.000 for et Premim, og at de ikke kikket på omstendigheter som at jeg har en plasserbar formue, om det så hadde vært 1 milliard så hadde ikke hatt noe å si for dem.

Dama mi har Amex premium, hun tjener 310 laken, men hun har lån på leilighet og bil, så effektivt så har hun 5 laken mindre å fysisk å rutte med i måneden, men hun fikk Amex premium, så det 300K hugget i stein kravet henger ikke på greip :(:confused:

13. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Dersom du kjøre enkelt reiser så koster det 60%x2 Det vil da vi at du må ut med 90 000poeng per vei per pers Til USA.

14. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,036
    Bonuspoeng:
    183
    Tråd er stengt for opprydding.

Thread Status:
Not open for further replies.

Del denne siden