Hei, fant kun tråder fra *A tiden, så prøver meg på en ny tråd. Jeg vurderer å kjøpe billetter som blir solgt på China Eastern sin nettside, men hvor det står Operated by Shanghai Airlines. Får jeg poeng for denne bookingen? Men kanskje det viktigste: får jeg alle ST godene som ST Elite Plus på denne bookingen?
Her ville jeg ikke stolt på hva noen sier før det er noen som faktisk har gjennomført en slik reise. Det jeg har hørt er at det iallfall er flere Skyteam-selskaper som anser Shanghai-arilines flighter som China Eastern. Shanghai Airlines er vel heleid av China Eastern.
OK, vi får se om jeg blir den som kommer tilbake med real life erfaring fra en slik reise. Det er ikke før i slutten av september og endelig destinasjon kan fort endre seg. Tusen takk!
Det står det, men spørsmålet er om de bøffer oss på flyplassen eller ikke, du får krysse fingene å se om de holder det de lover her. Ett tips er å sjekke om ticket'nr tilhører China Eastern, hvis et er ett China Eastern skal Ticket'nr altså være 781-xxx.xxx.xxxx nummer. Tilsvarende hos SAS ticket'nr er 117-xxx.xxx.xxxx. Derfor er det trolig slik at hvis ticket'nr starter med sifrene 781, da tror jeg det skal gå bra ... men er ikke bombesikker på det