EuroBonus og Vietnam airlines - no love?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stashorizor, 16. juni 2025.

1. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Klarte ikke å legge til EB nr i booking. Det kunne åpenbart ikke VN checkin i Singapore heller. Ingen prio tag, ingen lounge tilgang. Ganske frustrerende når man egentlig skal ha det. Tips om hvordan man kan få det til selv på nett? Har flere fly med VN de neste dagene...

Shyneno liker dette
  2. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk lagt det til når jeg bestilte (og reiste) for en mnd siden, så det skal være mulig. Fikk «lounge»-kupong og setevalg. Ser i e-ticket at det ligger inne som EBG12345.. på frequent flyer number. Jeg regner med du har prøvd det åpenbare ved å ha med og uten EBG-prefixet?

JonathanI liker dette
  3. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    19,253
    Bonuspoeng:
    183
    Har reist seks ganger med Vietnam Airlines siden alliansebyttet og har alltid fått lagt til eurobonusnummeret ved booking, så dette virker som en brukerfeil. Men dårlig at ikke de kunne fikse det ved innsjekk, den hadde jeg nok «kranglet» litt på.

Shyneno and JonathanI like this.
  4. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Tror meg jeg har stått der en stund. Jeg skjønner ikke hvordan det skulle kunne legges til i appen, den aksepterer ikke bokstav?

5. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå også forsøkt via nettsiden, for alle involverte kommer det opp FFP not saved. Har prøvd med og uten EBD foran tallene. What gives?

6. pma

pma Medlem

Likes mottatt:
    274
    Bonuspoeng:
    53
    Funker ikke på nettsiden når du har flere flighter i samme booking. Bruk SAS-appen (ikke VN-appen) og legg inn per strekning.

Shyneno liker dette
  7. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Takk jeg hadde faktisk ikke prøvd med SAS appen. Har prøvd her og for neste strekning, men appen sier at details ikke stemmer overens. Her er det slik at hos meg så har SK forkortet et mellomnavn til initial og hos samboeren så er ikke mellomnavn i SK profil. VN krevde alle navn ved booking. Har aldri opplevd at det skulle føre til issues, men har ingen annen forklaring.

8. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Komplekse navn med norske bokstaver, bindestrek, mange ledd og uvanlig stavemåte er å be om trøbbel. Dere som er kommende foreldre: tenk på barna og gjør det enkelt!
    (… og for guds skyld prøv navnet på engelsk. Ikke la arvingen hete Odd Even Søraas eller lignende)

9. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,545
    Bonuspoeng:
    93
    Enig i det med navn, her er det viktig å legge et godt grunnlag. Et tips om man nå har et navn man må slite med er å legge det inn uten norske bokstaver i profiler hos selskap som man bruker over landegrensene, slik som flyselskap. Tenk da stavemåten som nedre linje i passet. Åsbø blir da Aasboe, og det bør man kunne leve med.

kiev liker dette
  10. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe nei ingen navn har bindestrek eller norske tegn så jeg vet ikke om det egentlig er problemet?

11. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,402
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg opplevde noe lignende på min forrige tur hjem fra Ho Chi Minh med Air France. Agent hadde ikke lagt inn EB-nummer under billettering, samt forbyttet fornavn og etternavn. Jeg fikk lagt inn EB-nummer selv i SAS-appen, men fikk da et varsel i appen om at det var et avvik i Frequent Flyer details. Jeg tipper det er en veldig enkel autentisering av bonusprogram som er knyttet opp mot nummer og navn her. Når jeg skulle velge sete på Air France sine sider kom det opp at jeg måtte betale for setevalg, selv om EBG var registrert. Plot-twisten var at det ikke gikk å betale siden jeg var EBG... Så jeg fikk på en måte valgt sete første gangen, men jeg kunne ikke endre det siden. Jeg endte opp med det setet jeg trykket på første gang.

12. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Har nå prøvd siste håp diamant chat, der to agenter etter hverandre har lagt inn EB nummer uten problemer . De vises bare dessverre ikke i SK eller VN app. Skal gjøre siste forsøk ved checkin igjen..

13. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,303
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk hjelp på diamant mail. Ba dem spesifikt sjekke på at det er lagt inn på hver legg. Fikk da svar fra in-house support og det løste problemet!

14. stashorizor

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    hjalp ikke hos meg. Siste checkin i Hue bekreftet iaf at det var grunnet mellomnavn, som ble registrert som fornavn i bookingmasken dems.

Del denne siden