EuroBonus Conscious Traveler

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

1. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Men da mister du jo muligheten til å gjøre det samme neste kalenderår - regner du inn 10.000 poeng for perioden din fra juni 2024 til juni 2025 med Conscious Traveler-poeng i november 2024 og april 2025, så er neste tidligste mulighet for deg i 2016, og godt inni ny periode.

Usikker på hvor mye verdi man skal tilskrive engangseffekter.

holmen and Nordlands like this.
  2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Funker veldig bra når man er på siste år av opptjening til LTG og reiser betraktelig mindre enn før :D Men ja.. kan fort bli en kortsiktig gevinst ellers

Skarven liker dette
  3. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,235
    Bonuspoeng:
    93
    Det er litt som selgerne på jobb: "Neste FY er neste års problem. Yolo!"

Teknolai, jgroneng, Storbaba and 2 others like this.
  4. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    AMed LatG så flyr jeg mer på billigste billett, ofte med KLM og AF, så greit med de fordelene når en kun tauer inn 15-20K poeng :D

5. Ecco

Ecco Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hvordan er erfaringen med Bag Tag nå?? Har lest tidligere at det var store utfordringer med den, men har ikke sett noen oppdatering i det siste

6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,921
    Bonuspoeng:
    183
    Funket fint sist helg. Fikk ikke lagt inn selv på bookingen men kunne droppe i betjent skranke. Usikker på om det hadde funket å bare scanne den direkte også?

På utestasjon (FAE) gadd de ikke engang forsøke, men det eie enough. Ukjent konsept for mange.

Ecco liker dette
  7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Funka ikke i bag-drop på TOS, men hun fikk scannet den inn uten problem i skranken.. Mulig jeg dropper den om det blir problemer ved neste forsøk også, brukte jo lenger tid enn reisefølget som måtte via maskin for å få bag-tag.

Ecco liker dette
  8. petrate

petrate Medlem

Likes mottatt:
    282
    Bonuspoeng:
    63
    Kan jeg bestille 9 vaskeballer i et kjøp, eller må jeg utføre 9 seperate enkelt kjøp?

9. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Samme kjøp.

petrate liker dette
  10. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Nå ønsker jeg for første gangen å benytte en conscious traveller bagtag på en reise til HAM.

Jeg er sjekket inn i appen, men jeg finner rett og slett ikke hvor man kan velge bagasjen man ønsker å sjekke inn? Jeg har to tags som ligger registrert i profilen min i appen.

Hos SAS står det "You can either add your bag tag to your flight right after check in, or in "Manage my trip" if you have already checked in". Ingen av dette finner jeg.

Mac76 liker dette
  11. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Dette må jeg nok ha inn med teskje. Hvor mange poeng må jeg handle for i shoppen for å gå opp et nivå?

:)

12. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,721
    Bonuspoeng:
    293
    Spørsmålet ditt gir ikke mening. Det er ikke antall poeng (eller penger) som har noe å si, men antall Conscious Traveller-produkter du kjøper. Du får ett steg per produkt og du kan kjøpe fler i samme bestilling. Produktene finner du her: https://www.saseurobonusshop.com/en/conscious-traveler

Jeg anbefaler å kjøpe vaskeark, for de får du faktisk brukt (i motsetning til ullballene). Jeg anbefaler også å betale med penger istedenfor poeng siden 3710 poeng er betraktelig mer enn 115 kroner.

Preference and Skarven like this.
  13. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, artig konsept ;)

Takk!

14. themichael

themichael Veteran

Likes mottatt:
    4,496
    Bonuspoeng:
    113
    Som nevnt klarte jeg ikke å bruke conscious traveller bagtag i appen, så gikk jeg til betjent innsjekk i Trondheim for å spørre hvordan disse brukes. Kort svar (fra veldig hyggelig personale):

For tiden er det ikke mulig å bruke bagtag...for alle. Han sa dem klarer ikke å få dem til å "snakke med systemet". Om dette da bare gjelder Trondheim visste han ikke.

Last edited: 06. okt 2025
    Skarven liker dette
  15. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Hvem/hvor kontakter dere for å få etterregistrert trinn for biofuel? Reiste lørdag 18. med biofuel uten å ha fått opptjent trinn ennå.

16. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Venter her også. Når allt er normalt så kommer disse på dag 4-5 etter ankomst.
    Ser hos et annet forum at det er flere som venter,som har reist de siste 2 uker.
    Hadde ventet litt lengre siden "alle" venter.
    Når det er sagt så er min erfaring at hvist du mailer så setter de manuellt over på en dag.
    Så etter noen uker så kommer de andre automatisk i tillegg.
    Før har jeg sent mail til
    [email protected]

Doc liker dette
  17. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Er det forsatt bare vaskearkene som har en verdi utover stegene i seg selv, eller er disse Coolsaver-kassettene noe å satse på?

18. Calling

Calling Senior Medlem

Likes mottatt:
    13,892
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde flyvninger 12. og 14. oktober. Stempler for biofuel og bonuspoeng kom først i dag.

19. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde 11. oktober og 18. oktober. Bare 11. oktober kom inn nå i dag med poeng og steps :/

20. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Nvm, der kom de for den 18. okt også. Det var en returreise, så da fungerer det av og til å kjøpe biofuel i mellom avganger på samme booking fortsatt :D Dette var en gruppereise også, så jeg delte poeng for Bio-fuel og steg på stigen med 14 andre haha, ble 35 poeng per pers :p

Storbaba and Teknolai like this.

Del denne siden