EuroBonus Conscious Traveler

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mrhaakon, 29. nov 2023.

1. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    God ide :) Skal OSL-CPH-FRA så det er litt begrenset med fly, men verdt et forsøk

Magnus1001 liker dette
  2. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt. For min del kostet det mer enn det hadde gjort å kjøpe nivåpoengene, så det utgikk. Og jeg trenger dem.

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Er det fortsatt 5000 level points for å nå alle 10 stegene?

4. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Ja

indahla liker dette
  5. chrt

chrt EBD og litt annet ...

Likes mottatt:
    2,016
    Bonuspoeng:
    93
    Bare kort status fra min deltakelse:
    Kjøpte noen vaskemidler 31.05 som var siste dag i opptjeningsperioden. Etter tre uker kom det poeng fra Eurobonus shop. Etter 31 dager fikk jeg "Conscious Traveller Reward" opp i poengoversikten med dato 30.06, altså neste inntjeningsperiode. Ringte først diamant-telefonen. Fikk beskjed om å skrive mail til kundeservice. Fikk hyggelig tilbakemelding og setter pris på forum-hjelpen for at jeg enklest (og uten å kjøpe poeng) fikk opprettholdt statusen! :)

Hej
    Vi har nu fået rykket pointene, så de er tildelt dig i din forrige periode. Det betyder, at du forbliver Diamant efter din karensperiode (1. juni-31. august).
    Det håber vi du bliver glad for og gør brug af dine fordele.
    Hvis du har andet vi kan hjælpe dig med, er du velkommen til at kontakte os igen.
    Jeg ønsker dig en god dag.
    With best regards,
    Marie

biaop, indahla, Spielhaug and 6 others like this.
  6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Har inntjeningsperiode januar til desember og trenger ikke årets nivåpoeng fra conciencious. Men klare jeg å trikse til at poengene kommer rett etter årsskiftet? Har ikke sett filmen enda, tenkte ta den til slutt.

7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Ser jeg fikk nivåpoengene 9 dager etter siste flight med biofuel i fjor, tror det var dagen etter biofuel-poengene for flighten ble registrert. Min erfaring er at kjøp av biofuel ved innsjekk er det som tar lengst tid før det blir registrert. Ville i så fall prøvd på det som siste trinn. Videoen blir sannsynligvis registrert umiddelbart og poeng utbetalt dagen etter, så om det skal virke med den bør du se den sent på nyttårsaften.

8. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ønsker jo selvfølgelig å bli conciencious hvert år. Så kommer trinnet for seint har jeg kastet bort 9 trinn i år

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan sikre deg det siste trinnet med donasjon av poeng. Forloveden min hadde 9 trinn men var 690 poeng fra EBG, så hun brukte 7000 EB poeng sikret gullet også så hun videoen på første dag i denne perioden og fikk 5000 poeng i startblokka i denne perioden, så da får hun 5000 poeng etter nyttår igjen :)... så det blir ett regnestykke på hva som er best totalt sett egentlig :)

10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjønner jeg ikke. Hvis jeg ser videoen 1.1.26 teller den neppe for 25.
    Spørsmålet er om det å se videoen nyttårsaften gjør at jeg blir conscious i 25, men får poengene på konto i januar, slik at de teller mot opptjening for 26. Så kan jeg ta en ny runde i 26 i tillegg.

Luksusproblem med 75k level i juli...

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,772
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt over, basert på min erfaring:
    1. Om du ser video 31.12.25 blir det registrert som siste trinn samme dag, og nivåpoeng blir utbetalt dagen etter 1.1.26. Forhåpentligvis for deg blir de da ikke tilbakedatert.
    2. Om du flyr og legger til biofuel 31.12.25 blir det registrert (tilbakedatert) etter cirka 1 uke, og nivåpoeng blir utbetalt dagen etter registrering cirka 9.1.26. Forhåpentligvis for deg blir de da ikke tilbakedatert.

Uansett vil du få nytte av bonuspoeng for conscious selv om du ikke får til å få nivåpeng i ny periode, så helt "bortkastet" vil det jo ikke være.

stekus liker dette
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for innspill, jeg får ordne en alarm på mobilen så jeg husker å se videoen i de seine timene av 31.12., som du påpeker får jeg jo brukspoengene uansett.

13. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Høres risky ut.... :D:D

Spielhaug liker dette
  14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Bedre forslag?

15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,857
    Bonuspoeng:
    113
    Nei. Vet ikke med deg, men bonusjakt er ikke det jeg tenker på når det nærmer seg midnatt nyttårsaften ;):D

indahla liker dette
  16. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Kommuniserte dette litt svakt egentlig, men det er en del situasjoner der det kan være lurt å time det sisste steget i Conscious traveller inn i neste periode, for det er jo kjedelig å blåse 5000 poeng i nivåpoeng i neste periode for å komme i mål denne perioden, hvis en kan komme i mål denne perioden for 11.000 Poeng. Da blir de 11.000 poengene utrolig billige når en kan trykke på en video og se den for å få en god start på neste syklus på Gullinntjeingen.

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner fortsatt ikke :eek:

18. Pepeu

Pepeu Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,101
    Bonuspoeng:
    93
    Min tolkning av hva han prøver å få si:

Han manglet 700 nivåpoeng. I stedet for å utføre steg 10 og få 5000 nivåpoeng som ville vippet han over til gull (men samtidig gi han 4300 "verdiløse" nivåpoeng), valgte han heller å kjøpe de 700 nivåpoengene for 7000 ekstrapoeng. Så fullførte han heller siste steget i starten av ny periode. Dersom man ikke har periode jan-des kan man på den måten få 5000 nivåpoeng i starten av perioden, og 5000 nye nivåpoeng senere i perioden når det er nytt kalenderår. Hvorfor han skriver 7k poeng i første posten og 11k poeng i neste er jeg mer usikker på.

stekus and Kaffen like this.
  19. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,246
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er riktig, jeg ville unngå at enkelte poeng ble verdiløse. Beklager forvirringen mellom første og andre post. Første post er korrekt, sjekket nå og hun manglet 692 poeng, så kjøpte 700 pieng og satt inn første steget for henne tredje juli slik at hun kunne starte med 5000 poeng på neste syklus for hennes del :)

20. HaraldOslo

HaraldOslo Veteran

Likes mottatt:
    4,721
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har opptjeningsperiode desember til november. Så i år har jeg (forsøkt) å time det slik at jeg når concious traveller i desember og starter min mye periode med 5000 nivåpoeng. I teorien kan jeg da også få 5000 poeng i 2026 som teller i den samme opptjeningsperioden :)

Mitt 10. år som eurobonus gull begynner 1. desember 2026, så jeg kommer nok til å heller bruke 2 concious traveller-år på den perioden, for å få 10.000 nivåpoeng raskest mulig. Hvis det nå skulle vise seg at eurobonus blir innlemmet i flying blue i 2027 så vil jeg klare lifetime gold før den tid.

Vi har allerede booket betal-biz for februar 2026, ser for meg at det blir en reprise av dette i 2027 for å komme godt i gang.

Del denne siden