Eurobonus 2.0

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

1. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,420
    Bonuspoeng:
    113
    Har det veldig mye å si for deg dette her, eller bare virker det sånn? :)

Hadde aldri giddet å ringe, chatte og stresse så mye for mindre detaljer, hehe :) No offence altså.

2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Selvsagt har det mye å si om et gullkort du gir bort er gyldig i 1 år eller 2 år. 1 års gullkort er fort "verdt" noen kroner for folk som reiser mye, så å si at 1 år fra eller til er "mindre detaljer" er jeg uenig i.

Er vel ganske vesentlig for den som får det også..

I en annen tråd her inne diskuteres det hvor mye et gullkort er verdt. Første prisanslag er 5-10000,- Regner med at om du skulle kjøpe gullkortet ville du gjerne visst hvor lenge det da var gyldig før du la 10 høvdinger på bordet??

Nå er jeg (faktisk) veldig i mot at man kan gi bort EBG-status som EBD. Jeg mener at de som skal ha *G faktisk bør fortjene det i form av at man flyr mye. Syns det er feil at en hver "dingus" kan kjøpe/få samme prioritet som de som faktisk er lojale kunder. Sånn sett mener jeg at man som EBD kunne gitt EBG til nærmeste familie (vanskelig å håndheve) eller evt. to sølvkort som eneste alternativ.

Nå skal det også sies at jeg ikke har noen planer om å selge gullkortene jeg får mulighet til å gi bort, men gi til gode venner som "fortjener" og har bruk for det. Men ønsker fortsatt klarhet i hvilke vilkår som følger med for dem.. Det vil også avgjøre om jeg kan gi gullkort til 1 eller 2 venner...

Samtidig må jeg si at jeg nok irriterer meg litt ekstra siden dette føyer seg inn i en uendelig lang rekke med "fordeler" fra SAS (og Amex, uten at vi skal blande disse inn her) hvor vilkårene er FULLSTENDIG fraværende og umulige å finne. Nærmest alle nye fordeler og kampanjer gjør at man sitter igjen med masse spørsmål..

Last edited: 06. april 2014
  3. Cecilie

Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Nattens oppdatering ser ikke ut til å ha rammet alle. Står fortsatt som gull. Gir det vel til i morgen før jeg begynner å gråte. :p

4. andyp

andyp Medlem

Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    18
    Har nå fått testet å gi bort gullkortet til kona, gikk greit etter litt strul grunnet at hun har et skikkelig langt navn :p
    Ingen endringer av det jeg kan se på periode eller liknende på hennes konto, så vi får se hvor lenge statusen varer.
    Hun fikk da også mulighet til å gi bort et sølvkort, som min far tok imot.
    Venter nå på diamantkortet, skal på tur i påska, så får jeg ellers testa ut "nye" PLUS konseptet med en av flightene etter kl 16.

5. SpotOn

SpotOn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    You'll never walk alone.... Ingen statusendring her heller.

6. TOS_EBG

TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Ditto :)

7. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Holder dere oppdatert, selv om @Darkcho har påpekt, og antallet svar i tråden, tyder på at det sannsynligvis kun er jeg som bryr meg.. ;)

Og ja, jeg vet jeg ofte stiller oppfølgingsspørsmål bare for å få en siste bekreftelse på at agenten skjønner hva jeg spør om :)

SAS Chat i dag:
    Og angående "kortkvote":

milehigh and Henning like this.
  8. SpotOn

SpotOn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Da er det vel sannsynligvis bare å vente på at oppgraderingssentralen får ledig CPU-kapasitet til å kunne kjøre gjennom resten av databasen....

9. TOS_EBG

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Da var man blitt Diamant :)

Islending liker dette
  10. SpotOn

SpotOn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Det er noen som har det tydeligvis... :) Blir det TOS_EBD fra nå av?

11. TOS_EBG

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Nicket beholder man :)

Ellers har ikke kvota på å gi bort kort blitt endret, jeg ga bort et sølvkort tildligere i uka og dette er hva siden sier:
    Så Cecilie du får krangle på vegne av oss. ;)

SASDC8 liker dette
  12. Cecilie

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe ja. Nå er det rett før jeg blir krakilsk. ;) Er ikke blitt EBD i natt heller.

13. Henning

Henning co-founder

Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Du må legge gullkortet i et vannglass på nattbordet, så kommer Bonusfeen og oppgraderer deg i løpet av natta ;)

14. SpotOn

SpotOn Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Virker faktisk som det er slik det fungerer ja... Skal prøve i natt. Så vidt jeg kan finne av et raskt google-søk (tar alle forbehold for mulige feil) så er det totalt ca 3 millioner EB-medlemmer og 2-3% av disse er EBG. Høres ikke ut som en uoverkommelig oppgave å kjøre gjennom disse ganske raskt, men som det er beskrevet tidligere i tråden er det tydeligvis en god del manuelt arbeid som inngår her.

15. Cecilie

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Og hvor mange prosent av de 2-3% EBG medlemmene er blitt EBD?

16. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    Dette første har opptatt meg også og jeg har tatt opp spørsmålet tidligere her- og rapportert IIRC svaret om at gavekort gir status ut perioden + neste, slik at ved rett timing blir det to år. Bra bekreftelse også på kortkvoten, og at gavegull kan gi sølv. Blir en fyldig kortstokk!

17. Cecilie

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Ja'a. En stor snygg bild av sitt Gold-kort, stemmer vel mer, i det vi skriver 9.april.

18. Cecilie

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Aaaaaaah! Det er sånn det fungerer altså :p

19. TOS_EBG

Likes mottatt:
    494
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig de tar det etter medlemsnr.? Meldte meg inn Juli 1994 og har et nummer som starter på 03.

20. Cecilie

Likes mottatt:
    2,365
    Bonuspoeng:
    113
    Fin teori, men modern har et medlemsnummer som begynner på 003 og hun er fortsatt gull hun også.

Del denne siden