Hei Jeg ønsker å oppgradere fra sølv til gull litt kjapt Noen som kan hjelpe meg, alle tips mottas med takk
Kontakt noen her: https://insideflyer.no/forums/threads/prisen-av-et-gullkort.1563/page-51 Det er det raskeste. Eller, ta deg en tur til Auckland med singapore airlines i business. Det vil koste deg 21k kr.
Spørsmålet er om du vil: A: Kjøpe gullkort? (se isåfall linken til @CrotchRocket om kjøp og salg tråden for gullkort) B: Opptjene det med å fly? Om du mangler 15 000 poeng, er det gjerne billigere(eller hvertfall gøyere) å fly seg en tur til HongKong i SAS plus, og opptjene det du mangler. Eller Singapore Airlines til SIN for 15k NOK(tjener 30 000+ EBP, eller Aukland for 21K NOK(tjener 44 000+ EBP) Det er salg hos Singapore Airlines i BIZ nå. C
Det er 17500 Veit du hvor mange poeng en tjener på Oslo - Bangkok på sas go ? (skal dit i begynnelsen av februar )
Helt riktig, jeg har booket via sas.... og får fly via Thai Får jeg ikke poeng der... er SAS GO FLEX på billetten ?
Du må sjekke hvilken bookingklasse du har på billetten. Sjekk feks e-ticket du fikk tilsendt. eventuelt bruker du https://www.checkmytrip.com/ og bookingref+ navn. Thai gir ikke poeng til EB på de aller billigste billettypene, mens de gir 100% flere av klassene i økonomi. Sjekk bookingklasse så skal jeg sjekke hvor mye poeng du får (eller om du får)
Dvs du får 5400 poeng x 2 = 10800 poeng for OSL-BKK-OSL... Da har du 28000 poeng ca, og mangler bare 17000 poeng, som du får på en plus tur til Hongkong, med en oppgradering som går gjennom til sas business.. eller hvertfall nesten... C
Business med Thai gir 200% opptjening. Mao dobbelt så mange poeng. Går vi ut i fra at du mangler 17000 poeng og flyr i business istedenfor økonomi så mangler du 6000 poeng, det klarer du på en dagstur fra Norge. Merk at oppgradering av billetten ved innsjekk ikke gir mer poeng.
Ganske kostbart å endre opp til business med Thai, forvent et mellomlegg på 10-15 000 kr. For den prisen kan du fly ca 2 t/r HKG og opptjene over 30K poeng. Ville heller vurdert å kjøpe et gullkort til 5K da.
Takk for svar Da har jeg fått mange flotte innspill. Jeg spanderer heller en ekstra tur, en å bruke 5 tusen på å kjøpe meg opp for 5 tusen. Har forstått det slik at om en kjøper et gullkort, så vil det kun gjelde min opptjeningstid, og det er til Juli.