Erfaringer med Radisson Rewards

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Darkcho, 11. sept 2013.

1. duppsko

duppsko Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Gir mening.. Dette har vært på Radisson Blu Plaza Oslo, Radisson Blu Scandinavia Oslo og Radisson Blu Royal Viking Stockholm, men til deres forsvar har jeg ikke sjekket tilgjengelighet før innsjekk så kan ha hatt uflaks. Har for øvrig hatt en teori om at dersom man går et knepp opp fra standard-rom i bookingen (typ superior/premium) så er man noe nærmere en oppgradering til f.eks. jr. suite, men den teorien har så langt ikke holdt vann.

2. senorwafflez

senorwafflez Nytt Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    Njaei... det har jeg ikke merket noe til, selv på mitt "favoritthotell". Prøvde også å legge inn en som favorittrom der uten effekt. Et premiumrom som favorittrom har dog som regel fungert. Altså bestilt standard og fått premiumfavorittrommet som oppgradering.

Har blitt oppgradert fra standard til jr. suite på Blu på Gardermoen, men jeg tror det også er eneste stedet foreløpig.

3. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bestiller alltid superior eller premium.

4. senorwafflez

senorwafflez Nytt Medlem

Likes mottatt:
    197
    Bonuspoeng:
    33
    En liten korrigering til meg selv. "En nærmere" med premium rom stemmer for premium member.
    upload_2025-6-13_17-40-44.png

Attached Files:

5. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,168
    Bonuspoeng:
    93
    Bor på Bryggen i Bergen akkurat nå. Premium medlem, får som oftest en velkomsthilsen og vann på rommet. Noen ganger upgrade.

Hadde booket standard for to personer og spesifisert i ønsker at jeg ønsket dobbeltseng.
    Fikk to små senger og slitent rom. Ikke noe hilsen eller lignende.

Gikk rett tilbake og spurte om det var mulig å få dobbeltseng. Jooooo, og da fikk jeg oppgradert til superior.

Burde ikke det bare vært fikset på forhånd da?
    Langt unna VIP, men har vel lagt igjen 20 k hos Radisson i skandinavia den siste måneden.

6. CptSideslip

CptSideslip EBD

Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Radisson BLU Olumpia hotel, Tallinn
    Min status: VIP
    Rom booket: Standard
    Oppgradert: Suite
    Romnummer: 1301
    Andre fordeler: 2 flasker vann på rommet sammen med litt frukt og et par sjokolader, og 2 bonger på drikke i baren.

Ololsen, Maggie, holmen and 2 others like this.
  7. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Hotell: Radisson Collection Royal Copenhagen
    Oppgradert: Signatur suite, Arne Jacobsen
    Romnummer: 1106
    Andre fordeler: 2 flasker vann på rommet sammen med et glass med karameller som jeg ikke spiste. (Glemte det...)

Fant ut at jeg kom til å mangle én overnatting for å opprettholde VIP, så jeg booket om fra Strawberry til SAS-hotellet. Angrer ikke!

Ankom hotellet kl 10.30, og rommet var (ikke overraskende) ikke klart. Men jeg fikk sjekket inn og betalt, og de tok imot bagasjen min. Veldig hyggelig dame i resepsjonen, som kunne meddele at jeg var oppgradert til et fint rom.

Kom tilbake i 15-tiden, og fikk kjapt nøkkelkort fra en annen hyggelig dame i resepsjonen. Hun sa jeg hadde fått et veldig fint rom, og smilte lurt.

Tok heisen til 11. etasje, og fant ikke rom nr 1106 blant skiltene på veggen. Det var fordi det var rommet rett ovenfor heisen, og det var Arne Jacobsen signatur suite.

To flasker vann på bordet, er hyggelig velkomstkort, og en boks med karameller.

Helt ok for én natt.

IMG_20250624_220910PXL_20250622_132644294.MP.jpg PXL_20250622_132653280.MP~2.jpg IMG_20250624_221039PXL_20250622_132705569.MP.jpg IMG_20250624_221047PXL_20250622_132720484.MP.jpg IMG_20250624_221058PXL_20250622_132730248.MP.jpg IMG_20250624_221111PXL_20250622_132735975.MP.jpg IMG_20250624_221119PXL_20250622_132802398.MP.jpg

Attached Files:

Ololsen, Kalsnes, magnusant and 16 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,531
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg er plutselig alle bookinger forsvunnet fra appen (og nettsiden).
    Gjelder det flere enn meg?
    upload_2025-7-1_12-21-12.png

Ser at jeg ikke har noen "past stays" heller, så det er nok noe galt som ikke er riktig her.
    upload_2025-7-1_12-21-49.png

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer opp som det skal her, både app og nettleser.

holmen liker dette
  10. rugan

rugan Nytt Medlem

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Radisson Blu Plaza Hotel Oslo
    Min status: Premium
    Oppgradert: Suite
    Rom: 3012
    Andre fordeler: Ser ikke sånn ut

Hadde ikke forventet en sånn oppgradering i juli, så jeg er strålende fornøyd. Eneste aberet er at Plaza kjører minibar med vekt, så medbragt brygg må holdes kaldt i badekaret...

Alltid fornøyd med oppgraderingene jeg får hos Radisson.

Ololsen, Flymunda, DJasko and 6 others like this.
  11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,726
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_1289.jpeg

Kalsnes, Cumulus, magnusant and 10 others like this.
  12. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Suitene på Radisson har som regel skoskei i skapet, du kan bruke denne til å holde nede knappen under kvitvinsflaska i minibaren mens du byttar den ut med medbrakt, varm drikke. (Og så omvendt seinare når du skal nyte medbrakt kald drikke.)

Edit: Dette fungerar bra ei stund, men det er lett å ryke på ein smell om ein gjentek prossessen for mange gongar.

Ololsen, Henrik, RoadKing and 6 others like this.
  13. livinspeed

livinspeed Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    93
    Er det ikke mulighet på Radisson å be de tømme minibaren før ankomst? Har lite erfaring med vekt-kjøleskap, men har hatt braksuksess med å enten be hotellet tømme minibaren før ankomst eller tømme den selv og sette innholdet på toppen. Skal sies at jeg gjerne bor 7-21+ netter samme sted, mulig det gir mer slingringsmonn:p

Cumulus, rugan and Stuttfeiten like this.
  14. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Det enkle er heilt klart det enklaste.
    Men det er litt morsomt med den cat burglar-følelsen når "myntete" frå Ocean's Twelve går i bakgrunnen på BT-høgtalar. "Aha! Laser fields..."

(Av og til er det litt kjedelig å bu på hotell. :D}

/offtopic

AB69, trygveat and livinspeed like this.
  15. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Scoret eksakt samme oppgradering selv i november, positivt overrasket og meget fornøyd!

senorwafflez liker dette
  16. PederFTime

PederFTime EBD, SEN, Rad. VIP

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    28
    Hvilke rom nr er fordelaktig å ha ha som favoritt ift Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo? Er VIP, og har i det siste oftest fått rom 1017/1117. Hørt at 1717 skal være bra. Selvom det er fine suiter, foretrekker jeg nok noe bedre utsikt. Skal dit igjen om noen dager. Noen som har opplevd å bli oppgradert til de nye signatur suitene der bla? Er vell de og flere premium rom som har fått de nye badene (endelig fjernet badekaret en så vidt klarer å stå oppreist i…). Tror ikke de «vanlige» suitene får oppgradert badene helt enda.

17. Tore

Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

Likes mottatt:
    115,776
    Bonuspoeng:
    350
    Jeg fikk 3112 Redersuiten sist jeg bodde på Plaza.
    Der er det en haug med bad og bra utsikt

Cumulus and PederFTime like this.
  18. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Radisson BLU OSL
    Min status: Laveste
    Oppgradert: Handicaprom
    Romnummer: 2411
    Andre fordeler: Ingen

Fristet svært lite med shuttlebuss sent på kvelden så ga Radisson en sjanse. I tillegg så jeg at jeg kom til å bikke over til Premium med dette oppholdet samtidig som de har en kampanje der du får x antall ekstra poeng dersom du bor på de ulike merkenavnene deres innen september. Så da prøver jeg å få med meg det. Ok opphold, eneste som trakk ned var nesten 20 min kø for å sjekke inn.

livinspeed, jgroneng, holmen and 2 others like this.
  19. RBOCity

RBOCity Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Hotell: Radisson Individuals Berlin, Berlin
    Rom booket: Cozy Single
    Oppgradert: Corner Suite
    Romnummer: 1101
    Andre fordeler: Flaske Vann, en boks nøtter, kupong for valgfritt drink (inkludert longdrinks) ved baren. Sen sjekk ut ikke muligt, når hotell var fullbooket
    --
    Hotell: Park Inn Alexanderplatz, Berlin
    Oppgradert: Superior Panoramic View (30th floor)
    Romnummer: 3017
    Andre fordeler: Flaske Vann, flaske softvann, en boks nøtter, kupong for valgfritt softdrink i restaurangen. Tidlig sjekk inn kl. 12 uten problemer.

Ololsen, livinspeed, Emma and 4 others like this.
  20. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,392
    Bonuspoeng:
    163
    Hotell: Radisson RED OSL
    Min status: Premium
    Oppgradert: nei
    Romnummer: 2337
    Andre fordeler: Ingen

Likte bedre rommene her enn på Radisson BLU. Virket veldig uerfarne resepsjonistene. Spurte pent om det var mulig med et rom mot flyplassen. Da må du betale ekstra, fikk jeg til svar. Så ymtet sunnmøringen i meg frempå at som premium kan jeg vel kanskje få en oppgradering hvorpå hun svarte: Øøhh nei vi er fullbooket dessverre…. Frokost tas i loungen istedet.
    IMG_4769.jpeg IMG_4771.jpeg

Last edited: 07. aug 2025
    Emma, senorwafflez, Flymunda and 7 others like this.

Del denne siden