Hotell: Radisson BLU Gøteborg sentrum Min status: VIP Rom booket: Standard, uten frokost Oppgradert: Corner Suite Andre fordeler: Frokost, velkomstgave på rommet(1 Eple og 2 småkaker), tilgang til executive lounge med blant annet cocktail hour mellom 17-19 hver dag.
Spurte i resepsjon på BLU OSL i dag, og mannen sa at "det fungere ikke alltid". Og så sa han at det var et prøveprosjekt. Jaja.
Hotell: Radisson BLU OSL Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Familierom Romnummer: 4301 Andre fordeler: Rabatt i restauranten, men det brukte jeg ikke. Får ikke rabatt på alkohol.. Finfin avslutning på Balkan rundt med @kjeeli. Sjekket inn etter midnatt, så det var ikke så mye tid jeg fikk brukt på rommet. Men jeg sov godt! La inn dette rommet som favoritt i appen. Og det fungerte visst.
Hotell: Radisson BLU CCH Hamburg Min status: VIP Rom booket: Standard, uten frokost Oppgradert: Premium rom, høy etasje Andre fordeler: Frokost, noe snop og vann på rommet Har et favorittrom her. Det har ofte fungert men ikke denne gangen. Ser ut som det var mye folk her denne helgen og kanskje begrenset tilgjengelighet som de har som forbehold.
Hotell: Radisson BLU Plaza, Oslo Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Jr suite Romnummer: 1717 Andre fordeler: Sen utsjekk kl 15 (selv om han glemte å legge det inn, og de ringte kl 13 og lurte på om jeg hadde tenkt å dra snart.) Relativt kjapp innsjekk i prioritert kø, mens det sto mange og ventet i "vanlig" kø. Fikk en suite i 17. etasje, og det var jo mer enn nok for meg alene. Lenge siden forrige gang jeg bodde på Plaza, men det ga mersmak. Praktisk når jeg skulle med buss fra Bussterminalen dagen etter. Utsjekk var kaotisk. Og ingen mulighet for å putte kortet i en boks, som det er så mange andre steder. Jeg måtte snike i køen for å si at jeg ikke hadde tatt noe fra minibaren, så jeg rakk bussen min. Fikk noen stygge blikk, men det får så være. Frokosten var bra, med omelettstasjon og bra utvalg ellers. Lite folk var det også, kanskje fordi jeg var der etter kl 10? Siden det var helligdag var frokosten åpen til kl 11, som i helgene.
Hotell: Radisson BLU, Longyearbyen Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Jr suite Romnummer: 2005 Andre fordeler: 15% på mat (fikk bare 10%).
Hotell: Radisson BLU Royal Garden Trondheim Min status: VIP Rom booket: Standard Oppgradert: Jr suite tror jeg. Hems med king size bed og bad. Toalett, spisebord og sofa nede. Romnummer: 600 Andre fordeler: Får nesten alltid en oppgradering her, av og til blir det junior-suite/suite.
Hotell: Radisson Collection, Warszawa Min status: VIP Rom booket: premium double Oppgradert: Ja, til executive double, city view med lounge access Romnummer: 922 Andre fordeler: 15% på mat Gåavstand fra Warszawa centralna hvor toget fra flyplassen stopper. Hyggelig mottakelse i resepsjonen. Oppgradert rom synlig i app tidlig samme dag som innsjekk. Flott hotell, med veldig god frokost. Executive lounge hadde åpent 1100-2300 hvor det ble servert lunsj, kaffe/kake, middag og drinker. Kommer gjerne tilbake hit.
Hotell: Park inn Linz Min status: VIP Rom booket: Standard high floor Oppgradert: Ja, til suite Andre fordeler: Juice og noe søtt på rommet. Greit sted for stoppe på veien. En smule danskebåt stemning på farger og møbler, men stort rom med terrasse inn mot et hageanlegg.
Stemmer det at Radisson ikke har noen hoteller i USA? Får bare opp at nærmeste hoteller er i Reykjavik når jeg søker i appen.
Du har Radisson og Radisson. Et par år tilbake ble de splittet opp. Du får ikke det ene opp i det andre. Vet ikke helt hvordan det endte opp med å bli.
Radisson ble solgt til et kinesisk selskap og det var ikke så populært i USA, så det ble delt opp, og amerikanske (i hvert fall til og med Mellom-Amerika) ble værende igjen amerikansk.
Hotell: Radisson Collection Hotel, Basilica Budapest Min status: VIP Rom booket: Collection Room Oppgradert: Ja, Collection Superior Room with Terrace Andre fordeler: Frokost, noe søtt på rommet Fint nytt hotell, men ikke helt ferdig enda. Åpnet for gjester for 3 uker siden, men 6.etasje inkl. bar er bla. ikke ferdig. Ved innsjekk var det trøbbel med betaling, hadde i utgangspunkt forhåndsbetalt med amex, men det var ikke gått gjennom fordi hotellet enda mangler noe for å kunne ta betalt med amex. Curve virket heller ikke, men betaling gikk igjennom med vanlig MC. Høy standard på rommet, tror ikke det er ekte marmor på badene, men likevel høy kvalitet på overflater og ikke minst alt er nytt. For meg var rommet ganske ideelt, det hadde alt jeg trengte, god seng, bra med stikkontakter etc. Eneste fysiske jeg hadde å utsette var dobbeltdyne og unødvendig nøkkelkort-hovedbryter. Service er mer work-in-progress, fikk ikke helt 5-stjerne følelse her. F.eks. ble ingen brukte håndduker byttet første dag, mens neste dag ble alle byttet. Amenity kit som var brukt ble ikke erstattet. Reagerte også på at velkomst-kaker som jeg ikke spiste da de var inntørket allerede ved innsjekk, aldri ble fjernet. Ved frokost var det kun siste dag noen spurte om romnr, og selv om kaffekopper stod på bordene var det aldri noen som tilbydde meg kaffe ved bordet.
Ettersom jeg har rekvalifisert hos Radisson tenkte jeg å sjekke om det er liv på andre planeter. Status så langt er 41 av 42 mulige oppgraderinger til suite hos Radisson, null av fire oppgraderinger hos Thon og null av tre hos Scandic (hhv VIP, Black og True). Én flaske vann hos Thon, null hos Scandic, mot i overkant mye sjokolade for sommerkroppen og på grensen til waterboarding hos Radisson. Blir nok å fortsette med Radisson..
Jeg må åpenbart gjøre noe feil for har 0 av 3 oppgraderinger etter VIP-status. Spør/ber dere om oppgradering ved innsjekk, eller har dere fått det uoppfordret?
Jeg sjekker tilgjengelighet før innsjekk. Ved 6-7-8 anledninger har de forsøkt seg på at det var fullt. Da sier jeg fra. Den ene gangen jeg ikke fikk oppgradering første natten var det faktisk smekkfullt, men jeg fikk byttet dagen etter. Da bestilte jeg også i siste liten. Vanligvis holder de av et rom så det er klart når jeg kommer, selv om det er ellers er fullt ved ankomst. Jeg tenker at når jeg tilbringer "halve" tiden min på hotell så må det være greit å si fra hvis de ikke holder hva de lover.
Jeg har de siste to årene bare erfaring frs Bergen og Hell International (sistnevnte flere ganger), alltid fått oppgradering, anerkjennelse ved innsjekk og velkomstgave på rommet.
Uoppfordret stort sett - men det avhenger litt av resepsjonisten og hvor rutinert de er virker det som. Merker også forskjell på Blu og Red.