Erfaringer med Hilton og HHonors

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Nilsjorg, 23. sept 2013.

1. Robamu

Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Har du ikke tilgang til lounge uansett rom med diamond status?

2. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Trodde ikke det, men kan sikkert stemme.. :)

3. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Chicago
    Booket: Standard One King Bed
    Status: Diamond Elite
    Oppgradert: Yup, Exceutive floor 24 etg.
    Annet: Utsikten fra rommet var fantastisk, rett på Lake Michigan, men rommet var ikke noe særlig å skryte av, helt greit. Jeg skal slutte å spise frokost på Exceutive Lounge, utvalget er forferdelig de gange jeg har brukt de.

Ellers nydelig hotell. Knall beliggenhet.

tommy777 liker dette
  4. Rygel

Rygel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Hilton Edinburgh Grosvenor
    Booket: 3xStandard twin rom
    Status: Diamond
    Oppgradert: Et rom ble oppgradert til Deluxe twin, de to andre rommene ble ikke oppgradert.
    Annet: Harde senger, noe utdatert hotell. Fikk to flasker vann, samt jellybeans og chips som amenity. Drikkevouchere pga. manglende executive lounge. Full skotsk frokost med bla. haggis og blodpudding!

tommy777 liker dette
  5. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Molino Stucky Venezia
    Booket: King Deluxe
    Status: Gold
    Oppgradert: King Excecutive w/view og lounge tilgang.
    Annet: To flasker vatn ved ankomst, nye flasker kvar dag. Fyrste regnfulle kvelden var skoa mine tørka av (nesten på grensa til puss) ved turn down. Flott utsikt nordover mot byen (hotellet ligg på Giudecca, men har shuttle-båt (€4,5/pr.pers/opphold) som funka ypperlig for min del). Lounge i fyrste etasje, kun skjerma med persienner mot resten av lobbyen/salongen. Veldig hyggelig og hjelpsom betjening.

Attached Files:

Darkcho and Baldrick like this.
  6. LN-KFK

LN-KFK Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Waldorf Astoria Ras Al Khaimah (AE)
    Booket: 1 natt King Classic Room på poeng&Cash + 1 natt King Junior Suite Sea View på poeng
    Oppgradert: Begge rom oppgradert til King Junior Suite Sea View with balcony.
    Annet: Vann og fruktfat begge dager. Fikk sen utsjekk til 20:30 uten problemer.

tommy777, Baldrick and Insomnia4u like this.
  7. yukho

yukho KISS ARMY

Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Garden Inn Arlington
    Booket: en King bed room
    Oppgradert: Oppgradert, tja... fra en King bed til to King bed, hva pokker skal jeg med det? og gratis frokost som ikke var bra i det hele tatt... det var fluer inni brødboksen!
    Annet: 2 flasker vann daglig, i tillegg til hver gang jeg henta brus og is ved resepsjonen, sa de "it's on the house". Fikk sen utsjekk til 15:30

8. aboerr

aboerr Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Conrad Bangkok
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste King
    Oppgradert:Exec.King Corner
    Andre fordeler: Innsjekk kl 06.30 uten å ha spurt på forhånd (ganske imponert over den), utsjekk kl 16.00, Frokost/Lounge, en drøss med vannflasker.

9. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Sukhumvit Bangkok
    Min status: Diamant
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ett hakk opp

Ny manager fra Filippinene. Veldig etter boken. Da jeg var der i desember sa de at diamant fikk to levels opp, mens hun nå sa at det bare var èn. Ba om ett unntak for sen check-out til 6pm, men det var fullt. Davjeg spurte om det ikke er lavsesong nå, så insisterte hun på at det ikke er det. Veldig rar ting å si, de vet jo at jeg jobber i landet. Så ble det endret i samtalen til at jeg måtte betale halv dagspris for de to ekstra timene. Altså, var det ikke fullt likevel? Urutinert. Mulig det er for mange som har diamant nå. Liker ellers godt det hotellet, men mange store gruppebooking fra asiatiske land.

10. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Hilton Diagonal MAr Barcelona
    Min status: Diamant
    Rom booket: Billigste, King Partial sea view.
    Oppgradert: King Executive Corner room Sea view.

Uproblematisk oppgradering til 22. etasje, ekstrahåndklær og puter på plass. Gratis flaske rosévin på Puro lørdag ettermiddag. Bra, men fremdeles begynner de bortryddingen av mat og drikke i Exec loungen 5-10 minutter før avertert....

11. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Brisbane
    Min status: Diamond
    Rom booket: Billigste King
    Oppgradert:Exec.King
    Andre fordeler: Bra lounge med god vin og helt kurant småmat. Frokost valgbar på lounge eller i hovedrestaurant. Og ikke minst: en slik flaske på salongbordet. Tatt med hjem og nettopp fortært - HELT kurant:
    image.jpeg

Baldrick liker dette
  12. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,298
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Hilton Sofia
    Min status: Gull
    Rom booket: Deluxe, hakket over billigst og hakket under exec.
    Oppgradert: Ja, til Executive rom.
    Andre fordeler: Ok-minus lounge, med litt småmat og diverse drikke på kvelden, dagtid var det kun drikke og litt frukt tilgjengelig. Døren sto åpen og det var ingen som sjekket om du hadde tilgang, så her var det egentlig bare å forsyne seg. Sen utsjekk til 17.00. To flasker vann på rommet. Frokosten var kanskje høydepunktet. Godt utvalg og kokk som stekte pannekaker og omelett on-request.

Hotell: Hampton by Hilton Berlin City West
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Tja, per definisjon så var det en oppgradering, men ikke så veldig merkbar.
    Andre fordeler: Sen innsjekk og tidlig utsjekk :)p). Kupong til å hente en drikke og en snack fra resepsjonen (mitt MyWay-valg som gull). Kjapp frokost på morgenen og det jeg fikk sett var ganske gjennomsnittlig.

13. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Conrad Dubai
    Rom booket: Billigste via OTA, så egentlig ikke mulig å få poeng eller oppgradering
    Oppgradert: Ja, til Executive hjørnerom, samt fikk poeng på HH.
    Andre fordeler: Grei lounge med frokost, afternoon tea og evening canapes med gratis børst. Måtte be om oppgradering, og fikk det selv om det var booket via Hotels.com, siden vi ikke visste.. Pga sen flyavgang fikk vi beholde rommet til kl 21.

tommy777 liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    En ting jeg syns er ganske teit, eller er dette bare meg?

Hvis jeg går inn på hilton.com og velger norsk, så får jeg bare velge fra et begrenset utvalg i nord europa.
    Jeg syns at de burde la være å ha norsk som valg hvis det innebærer at man skal andre steder enn et utvidet norden.

Er klar over at det er et valg for å søke utvidet (på engelsk), men det blir for dumt.

15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,429
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, jeg velger derfor alltid engelsk startside, altså Hilton.com Eneste som jeg strever litt med er i Safari der jeg automatisk blir rutet til den norske siden selvom jeg forsøker å gå på hilton.com. Skikkelig plagsomt, siden det innebærer flere klikk for å komme frem til søket jeg ønsker meg. Løsningen ble å bruke hilton.com i Firefox for der slipper jeg dette. Sikkert noe jeg kunne løst med å slette cookies eller noe.

16. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Valget til norsk ligger som default i cookien. Start et vindu i private mode så får du språkvalget igjen, for den sesjonen.

view liker dette
  17. Rygel

Rygel Nytt Medlem

Likes mottatt:
    46
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Hilton Manchester Deansgate
    Booket: King Executive Room
    Oppgradert: Nei, hotellet var helt utsolgt.
    Annet: Tidlig innsjekk ved ankomst kl 10.00. Executive lounge i toppetasjen med fantastisk utsikt over byen. God frokost i restauranten, noe mindre frokostutvalg i loungen men mye roligere.

18. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er så dritt lei den nettsia til Hilton! Faens dritt!:mad::mad:

Kjakan and RoadKing like this.
  19. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: DoubleTree London - West End
    Booket: Single Room
    Oppgradert: Double Deluxe
    Annet: Prøvde å sjekke inn 3 timer før, noe jeg kunne. Men da måtte jeg nøye med meg single room (som kostet £115 pr. natt. De andre lå nærmere £200 og oppover). Men jeg satte igjen bagasjen og tok en lunsj. Fikk så oppgradert 2 romkategorier for 2 netter.

Fikk selvfølgelig gratis frokost også. Denne var veldig bra med godt utvalg. Det beste med dette hotellet var den fantastiske servicen fra de som jobbet der. Det alene gjør at jeg lett kommer tilbake her. De gjorde alt for å innfri og den lille "nice to see you again, sir" i frokostsalen på dag 2, var også veldig trivelig. :)

20. Arcus2005

Arcus2005 Medlem

Likes mottatt:
    54
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Hilton London Paddington
    Booket: Standar rom
    Oppgradert: Ja, GWR Tower Room

Hotellet ligger i tilknytting til Paddington station, og du trenger ikke gå ut av stasjonen for å komme til hotellet. Av toget, opp 1 rulletrapp og inn. Perfekt og grunnen til at jeg valget dette hotellet denne gang. 15 minutter med Heathrow Express. I mitt tilfelle skulle jeg på et kurs i Slough og har ellers bodd på Heathrow eller Windsor men bestemte meg får å prøve å være togpendeler ei uka. 30 min fra jeg gikk ut døra til jeg var på kursstedet. Funket bra for meg.

Resepsjonen var liten, travel og med jamt over sur betjening. Men innsjekk gikk ok, og jeg fikk beskjed om at jeg var oppgradert til et GWR Tower Room med frokost i GWR Tower lounge.(1 av 2 lounge på dette hotellet).

Rommet var stort og greit. 2 flasker vann pr dag. Siden det var kun Tower room som hadde tilgang på GWR Tower lounge var det behaglig å ha frokost der. Frokosten var ikke så stor, men av grei kvalitet. De laget også ting på forespørrsel. En av de beste kaffemaskinene jeg har vært borti i hotell sammenheng. Ellers litt snack og varm mat utover dagen, og drinker på ettermiddagen.

Den vanlige loungen i 1 etg var smekkfull hele tiden synes jeg.

5 dager gikk fort, og er nok et hotell jeg blir å bruke igjen. Usikker på om dette er hotellet jeg ville brukt på privaten, men var greit nok

Legger med noen bilder

2016-07-03 17.54.20.jpg 2016-07-03 17.54.37.jpg 2016-07-03 17.54.46 HDR.jpg 2016-07-03 17.54.51-1.jpg 2016-07-03 17.55.04.jpg 2016-07-03 17.55.11.jpg . 2016-07-03 17.53.56.jpg

Del denne siden