Som medlem i GHA Discovery tjener man opp såkalte local rewards som man ta ut gratis enten i forbindelse med opphold på hoteller som er med i GHA eller i noen tilfeller uten at det er krav til opphold. Man tjener en Platinum reward ved å bo 10 netter i løpet av et år, og en Black award ved å bo 30 netter i løpet av et år. I tillegg får man en Platinum reward ved å bo på en ny hotellkjede innen GHA. Jeg synes ofte det er vanskelig å vurdere verdien av de ulike rewards fordi de er mangelfullt beskrevet på nettsidene. Noen ganger ser verdien ut til å være lav (type billetter til sightseeing-buss), mens andre ganger høy (fullverdig måltid med drikke for 1-2 personer). Jeg prøver derfor å starte denne tråden der vi kan dele erfaringer med ulike rewards. Jeg starter med å anbefale følgende Platinum reward: Nibbles tasting på Eufemia bar (Thon hotel Opera). Denne krever ikke overnatting, så du kan ta den ut uansett hvilket hotell du bor på eller om du hører hjemme i Oslo. Denne gjelder for to personer, og du får fire småretter per person, pluss to små desserter. God mat, kanskje litt lite for den mest sultne, men jeg og fruen ble mette og fornøyde. I tillegg er det en flaske vin inkludert. Jeg hadde trodd det var begrenset til husets vin, men vi fikk velge fritt (fra en riktignok begrenset vinmeny), og fikk dermed en riktig god vin til maten! Kaffe var også inkludert. Med den vinen vi fikk var vel samlet verdi på dette rundt 1500,-. Tror det skal godt gjøres å finne en Platinum reward med mye høyere verdi. Veldig fornøyd, og en klar anbefaling fra meg!
Jeg har svært gode opplevelser med å bestille hotell og local experience gjennom GHA. Jeg klarte å opptjene black status etter å ha bodd en del på Thon hotell både privat og via jobben. I sommer var jeg i Abu Dhabi og bodde ved Emirates palace. Hadde booket det minste og billigste rommet. Fikk trippel oppgradering til suite grunnet Black status. Det var som å bo på et palass med egen privat butler tilgjengelig 24/7. Jeg brukte local experience for Black status for massasje og spa for to som var virkelig verdt det. Senere på sommeren fikk jeg mail fra GHA om at jeg hadde fått en ekstra local experience for Black status pga oppholdet ved Emirates palace. På sensommeren var jeg i Bali hvor jeg ikke bodde på GHA hotell, men brukte local experience for black status ved Anantara hotell som ligger ved Seminyak. Det var middag for to ved stranden. Det var virkelig en helt utrolig opplevelse med nydelig atmosfære og utrolig bra service. Jeg synes jeg har fått veldig mye igjen for å være medlem i GHA og kun ha bodd på "kjedelige" Thon hotell rundt om i landet for å tjene opp statusen
Har samme erfaring. brukte en "kupong" på Marco polo i Hong kong og på oggradering til Superior suite med Club tilgang. https://www.discoveryloyalty.com/Ma...xperience-a-Superior-Suite-Stay/(from)/search Endte med oppgradering til president suiten på 150 m2. Fikk en service som Black medlem jeg aldri har sett maken til fra både inn sjekk og Club personale. Beste hotell opplevelsen jeg har hatt totalt sett.