Hei. Har bestilt OSL-BOO for poeng med SAS. Skal videre med Widerøe til Svolvær, billett betalt med cash. Lander i Bodø kl 17.05, neste fly med WF går 17.45 Fikk plutselig litt kalde føtter, er det nok tid i transfer? WF sier innsjekk stanser 30 min før avgang. Må jeg da hente koffert, og sjekke inn på 10 min, kan det gå? Antar jeg ikke får til gjennomgående booking, siden jeg har to separate billetter, og SAS og WF er vel ikke bestevenner lengre? Noen med erfaring/tips her? mvh haifinn
Sjekker du inn hos SAS i skranken på OSL kan de sende bagasjen hele veien til SVJ. 40 minutter burde gå, og Widerøe er som regel greie og venter litt hvis de ser det er en sent innkommende flight. Når på året skal du reise? Fare for de-icing?
Takk for svar- det er avreise skjærtorsdag. 17 april Ser det går an å kjøpe gjennomgående billett hos SAS nå, så da skal vel noen andre ha kofferter direkte fra fly til fly også?
Bagasjeutleveringen i BOO er ikke kjent for å være spesielt rask, så gjennomgående bagasje er et must. Dersom separate bookinger bør det la seg løse enkelt ved innsjekk OSL. Risikoen er nok større for at forsinkelser kan skape krøll, enn gjennomgående bagasje. Hvis dere skal på ferie i Lofoten med leiebil har du også alternativ med å ta ferge og/eller hurtigruten til/fra Bodø. Leier ut en model Y i Bodø gjennom Getaround, og bistår ofte med litt hjelp på ruteplanlegging for tilreisende.
Bestilte to flybilletter for å slippe leiebil da Satser på at det ordner seg å få ordna gjennomgående bagasje på OSL
Fant en alternativ løsning her: Bestilte ny enveis bonustur OSL- BOO dagen før. 16 april. 10k poeng og 400kr for to pax. Orker ikke ringe SAS for å prøve å endre originalturen.. tyværr helvete antar jeg? Fant en overnatting på Wood Hotell for 25k jordbærpoeng-ser bra ut. Endret WF flexbilletten til en tidligere avgang den 17 april også. Da kommer neste spørsmål- hvis jeg ikke drar til BOO på originalbilletten, blir da retur kansellert? Og hvordan løses evt det?
Flytting av OSL-BOO til dagen før høres ut som en triviell operasjon så fremt det er ledige bonusseter på ønsket avgang. Kanskje til og med mulig å gjøre selv på nett? SAS sier at de ikke kansellerer retur ved no-show på short haul. Personlig ville jeg nok forsøkt å rydde opp i forkant for å unngå komplikasjoner, regn isåfall med avbestilling/endringsgebyr på kr 250/pax.