Takk for svar Fredrik! Hvis jeg endrer flyselskap til LH inne på linken, så kommer fremdeles ikke First Class lounge og First Class terminal opp som alternative lounger du får tilgang til, merkelig. Returen er LH A340 HND - MUC - CPH - BGO. Endret til denne fra OZ via ICN da vi ikke kom oss helt til BGO og måtte overnatte i CPH. Har veldig lyst å oppleve OZ First, spesielt på returen via ICN, men måtte bytte pga praktiske årsaker. Det optimale hadde vært LH på turen bort og OZ på turen hjem, men mye som må klaffe. Skal se nærmere på MUC - HKG
Dersom du har LH på returen hadde jeg behold reisen slik den er. Og spesielt om dere er et par. Dere har større plass og er mye mer skjermet hos OZ i forhold til LH. Halve morro er å plukke og mikse i selskaper på en slik reise. Hvis dere beholder F stubbene fra billetten så kan dere vise frem disse i F Lounge. Hvis man flyr C videre skal man ikke ha tilgang, men det gikk for oss.
Har samme rute i mai. Valgte OZ-F t/r FRA. Må også overnatte på retur (Osl) grunnet ikke ledige bonus-seter på siste sk-flight. Håper på ledige F-seter på LH716, men ser ut som 6/8 er solgt
Ja, vi er et par som reiser. OZ sin A380 ser meget bra ut er definitivt på listen. Det er nok jeg som hadde store forventninger til selve lounge opplevelsen. Så for meg First class terminal og LH service i FRA, og OZ First og Lounge i ICN på returen. Det er mange reisende og fulle fly på denne tiden på grunn av Sakura i Japan, mulig dette begrenser billettene som slippes i O* Ville du heller prioritert å oppleve F i både OZ og LH med senator/business lounge - i forhold til t/r LH i F og full lounge/terminalen tilgang i FRA?
Det er vel helt grei. Stor og rolig, med lett servering, med noen varmretter alla det man får i C loungene. Ikke noe ekstra luksus. Vi var der omtrent 3 timer selv. Fikk spist litt og skrevet om turen her på forumet.
Jeg likte F-loungen til Asiana. Akkurat hva man trenger og ikke mer. God plass, gode stoler, TV-rom med 4 stoler og 4 store TVer om man har lang tid. Fint med drikke og et skap med Häagen-Dazs is Det tar deg times tid med t-bane til sentrum hver vei så det hadde jeg nok droppet på 4 timer.. Par stemningsbilder, ikke så gode som jeg hadde håpet.. Mer kommer i mitt reisebrev på et eller annet tidspunkt når jeg får tid til å skrive det....
Det så jo helt greit ut. Skal nok klare å bruke opp litt tid der. Jeg har aldri vært i Sør-Korea før, så jeg må ut av flyplassen. Et par stopp på t-banen kan jo funke
En svært spesiell tanke, om du tenker på geocaching og nytt land finnes det 5-6 stk du kan rekke på en times gåtur fra flyplassen. Et par stopp med t-banen tror jeg egentlig ikke gir deg nevneverdig mye..
Nei, jeg så på google maps at det var langt til sivilisasjonen fra ICN. Det blir nok henging i loungen, tenker jeg. Får ta nytt land ved en annen anledning.
Ser at det har åpnet seg to seter i O* med A380 LH 728 FRA-PVG. Noen som har erfaringer med connection i Shanghai?
Air China loungen der er i alle fall helt ok, men svært dårlig med alkohol om du vil ha det. 2 flasker vin og 3 % øl.. Har forsåvidt ikke erfaring med flybytte, men har flydd ut derfra, var en helt ok flyplass, selv om det stod noen og lurte folk til å betale for massasje rett utenfor loungen... Jeg ville i alle fall tenkt meg godt om for å booke bort Asiana. Da bør du ha et godt opphold i FCT og en bra connection videre
Takk for svar Are. Det var veldig dårlig med connection videre til Tokyo, så holder på Asiana forstatt. Før avreisen har vi som sagt 4 timer til disp, ville du oppsøkt business lounge eller senator loungen i FRA? Eventuelle andre tips? Det var ingen tilgang til LH FCL med O* hos Star alliance partner i FRA sant?
Jeg ville nok satt meg i senatorloungen og tatt livet med ro. Er ikke verste stedet å tilbringe et par timer. Så ville jeg forsøkt å være førstemann ombord i Asiana, da det er et enda bedre sted å sitte
Har 7 timer da håpet var å endre til LH716 og Porsche tid... Det ser dårlig ut for vår del med 6/8 seter solgt(?). Tviler vel på LH gir oss de siste setene
Spørs det ja. Er jo bare å følge med, men om det er noen trøst tenker i alle fall jeg at Asiana er bedre i lufta enn Lufthansa selv om Lufthansa er best på bakken.