Er på jakt etter 2 billetter i first BGO - HND/NRT mars/april

Tråd i 'Bonushjelp' startet av JHoNNeY, 11. febr 2017.

1. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Da er trumf kontoen tømt, EB poengene samlet og alle ballene ligger klare på femmeteren. Håper jeg klarer å putte alle!

Jeg trenger sårt litt veiledning og gode råd i forbindelse med valg av rute.

Avreise fra BGO-HND/NRT et sted mellom 20 mars og 10. april. Hjemreise ca en uke etter ankomst.

Har sett litt på ruter fra FRA, hvor det er enkelte First ruter ledig med Air China, noen som har erfaringer her?

Asiana har en rute til Tokyo via Seoul med nesten 7 timer layover med flyplass bytte, noe som har prøvd denne?

Jeg er veldig åpen for innspill ifm min reise.

2. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,179
    Bonuspoeng:
    113
    Sitt klar fra 14 dager før og slå til når Lufthansa åpner opp First Class for Star-partnere. Tyskerne vurderer etter sigende skandinavisk crew på den ruten, fordi kabinen til stadighet er full av EB-medlemmer på CT-raid :D

3. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, mulig de begynner å se en trend der. Håper virkelig det åpner seg muligheter. Har siktet litt inn på LH716 med avgang 18:05. Er det lite sannsynlig å ende opp med to seter ved siden av hverandre hvis det først er plass?

4. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Stalltips er å sikre seg en foreløpig routing med LH C frem og tilbake til Frankfurt fra Skandinavia, og regne med å betale 300kr 2-3 ganger for å forandre og optimalisere routingen etter hvert som seter slippes. F.eks BGO-OSL-FRA/MUC-ICN-NRT/HND-FRA/MUC-OSL-BGO.
    Om du er flink og har litt flaks kan du få ANA F, LH F og OZ F på denne bookingen, noe som er optimalt. F.eks Lufthansa fra Frankfurt med FCT, og ANA F tilbake.

Air China er helt elendig, men kan brukes i en foreløpig booking bare for å ha noe å justere på.

JHoNNeY liker dette
  5. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Fly Med Thai F. Fra LHR-BKK-Tokyo. Da får du to leg i F. Og det er relativt lett å komme seg fra BGO til LHR. Så hadde jeg lett fløyet med Asiana i F suite på returen via ICN. Så kan du se om det åpner seg en mulighet til å endre til LH F om du heller vil det.
    Skal du fly for å fly så tar du via USA. Da har du mulighet til å prøve fire forskjellig F longhaul på en tur.
    UA og LH til og fra USA. Og Asiana og ANA fra USA til Tokyo.

Fant disse:
    26mars MUC-BKK TG925, Videre fra BKK-NRT med TG640. Da har du ca 16 timer i BKK. Og dere kan legge av minst en time i loungen slik at dere kan få litt massaje.

Så en uke senere.
    4april HND-ICN NH867 ANA i C(To timer). Videre med Asiana i F til FRA med OZ541 5april.(eventuelt så kan dere fly tidligere på dagen med OZ177 da har dere kun 3timer og 50min connection og slipper overnatting.

Last edited: 12. febr 2017
    JHoNNeY and bighc like this.
  6. Wolfie

Wolfie Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Vi hadde LH716 nedover nå på onsdag. Jeg har fulgt med en stund, og det ser egentlig ganske greit ut med tilgjengelige seter på den flighten - i alle fall hvis du er litt fleksibel på dag for avreise. Vi fløy til FRA med LH 859 i C, og hadde akkurat passe med tid til Porsche, champagne, spa og mat :)

Vi fikk opprinnelig seter fra hverandre, men hyggelige tyske damer i F-terminalen fikk bytta litt rundt så vi fikk to-seteren ;)

Beskrivelse av turen finner du her: https://insideflyer.no/forums/threads/wolfie-goes-to-tokyo.7341/

DanH, JHoNNeY, Eddie47 and 1 other person like this.
  7. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for gode råd.

Hvordan kan en se om det er First Suite Class tilgjengelig eller First Class på Asiana sine ruter?

Jeg bestilte et "første utkast" til reisen vår i går.

Tur: 29.03.17
    BGO/CHP SAS pluss
    CPH/FRA SAS pluss (Burde endre til LH 859 OSL/FRA i C for lengre tid på lounge)
    FRA/ICN Asiana First (ønsker å endre til LH716 FRA/HND)
    ICN/NRT Business

Retur: 05.04.2017
    NRT/ICN Asiana Business
    ICN-FRA Asiana First
    FRA/CPH SAS pluss
    CPH/BGO SAS pluss (velger jeg dette alternativet må vi overnatte på kastrup da det siste flyet til BGO er gått)

Jeg ser det er ledige billetter med ANA i First fra NRT/SIN, men sliter å finne ruter til europa fra SIN, noen som har tips her?

8. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel bare Lufthansa A380 som er tilgjengelig fra SIN. Men de er nesten umulig å få tak i, slippes ofte bare et par dager før avgang, og da er nok ANA sine forsvunnet.

Jeg synes du har fått tak i en flott routing, og får du tak i Lufthansa på utreise er det tilnærmet optimalt.

Siden det ikke går noen direkteflighter BGO-FRA har du allerede makset antall legs, og kan vanskelig legge til NRT-SIN med ANA F. Da må du isåfall kjøpe BGO-CPH t/r separat.

Gjør du denne forandringen kan du bare stoppe i Tokyo 23 timer hver vei. Men turen din er bare på noen dager uansett, så det passer kanskje. Holder en knapp på Tokyo om jeg måtte velge mellom den og Singapore..

JHoNNeY liker dette
  9. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, var ikke mange alternativer å velge mellom fra SIN. Takk for rask tilbakemelding. Da satser jeg på Lufthansa F på utreisen og holder på Asiana hjem.

Jeg prøvde nettopp å endre ruten min fra BGO/CPH-FRA til BGO/OSL/FRA med LH861 i C. United.som viser at det er ledig på både Business Saver, men Estland fant kun økonomi billetter. Burde jeg endre og så vente og se om det åpner seg på business?

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Husk at det er Saver Award du må se på, ikke Standard Award.

JHoNNeY liker dette
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Samme skjedde med meg.
    Mulig det har noe med gjennomgående reise å gjøre.
    Eks. det et tilgjengelig med lufthansa OSL-TYO, men de vil ikke ha noen kun til FRA og blokker da OSL-FRA.

JHoNNeY liker dette
  12. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Hvis jeg får "napp" hos LH og endrer utreise til FRA-ICN-NRT til FRA-HND hvor min retur går fra NRT-ICN-FRA anser de dette som open jaw? Eller kan jeg forsatt beholde returen med avgang fra NRT?

13. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Rimelig sikker på at NRT og HND regnes som samme sted i henhold til open jaw.
    En by kan ha flere flyplasser uten at open jaw slår inn. Du kan feks fly til EWR og hjem fra JFK uten at det kalles open jaw ;)
    Dette skrives med 99% sikkerhet og noen andre man få bekrefte :)

JHoNNeY and Travellingalf like this.
  14. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,404
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er vel opplest og vedtatt ja :)

JHoNNeY liker dette
  15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det regnes ikke som open-jaw når du har en felles kode på flyplassen.
    Eksempelvis TYO = NRT + HND, NYC = JFK + EWR + LGA. SEL = ICN + GMP

Ikke 100% sikker på om regelen heter slik, men i praksis fungerer det slik :)

JHoNNeY liker dette
  16. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,760
    Bonuspoeng:
    113
    Har booket en foreløpig tur i mai. Utreise via FRA med TG i first. Fikk akkurat endringsmelding til Biz grunnet flybytte til 777... :(

17. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Nedtur :(

18. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,760
    Bonuspoeng:
    113
    Booker vel om til OZ, ser ut som det er ledig i F på utreise også.
    Så får vi håpe på LH som de fleste andre (selv om LH-F ser ut til å være nesten fullbooket: 6/8 akkurat denne dagen tydeligvis).

RoadKing liker dette
  19. JHoNNeY

JHoNNeY Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Vi skal fly med OZ FRA - ICN i F* Suites A380 neste uke og videre med OZ fra ICN - HND I* A330.

Jeg har noen spørsmål ifm lounge access.

Vi har 4 timer å bruke i FRA og 3 timer i Seoul. Jeg forstod det slik at i FRA får jeg kun tilgang til Senator lounge og Business lounge da jeg har avreise med OZ i First. Ingen tilgang First class lounge og First class terminal, er det riktig?

Og når det gjelder Star Alliance lounger så er det bookingklasse på avreise og ikke ankomst så gjelder? I mitt tilfelle vil jeg da ikke få tilgang til Asiana First Class Lounge i ICN da neste flygning er i biz?

Jeg håper det åpner seg en LH rute, men det ser mørkt ut. Vi har avreise 29/3. Har vært 6 av 8 ledige seter på LH 716 helt frem til i dag. 14 dager før avreise slapp de bare et sete i O*. I morges var det 3 av 8 seter ledig og ingen i O*.

Mulig det åpner seg seter på LH 728 FRA - PVG i F og videre med ANA fra PVG - HND. Noen som har erfaringer med connection i Shanghai? Blir et mye hyggeligere opphold på FRA med LH avgang.

20. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hei
    Tror du har rett angående lounge tilgang.
    http://www.staralliance.com/en/web/staralliance/lounge-finder

LH har ledig F for to fra MUC-HKG i følge United. LH har en meget bra First lounge der også. Da flyr du ET 672 videre til NRT dagen etter og får nesten et døgn i HKG.
    De har 2+2+2 config, men det gå for de fleste i fire og en halv time.
    Hadde byttet dersom jeg hadde OZ på returen, men vil si at OZ har et meget bra F produkt.

Last edited: 23. mars 2017
    Insomnia4u liker dette

Del denne siden