Siste kvelden i Key West ble tilbrakt med nok et besøk hos Smoked BBQ. Fantastisk hyggelige folk som delte gode tips til restauranter vi bør teste i sommerferien i Charleston og Savannah. Vi rundet av oppholdet med enda en nydelig solnedgang i Fort Zachary Taylor State Park. I morgen setter vi kursen mot Miami og Fort Lauderdale, i skikkelig sommervarme Legg merke til både ørn og fly på bilde to
Morn fra BOO ble mye gudsbespottelse fra tribunen i går, både porco dio, dio cane ispedd litt merda og che cazzo fai. Og litt banning på bergensk også Jaja. Bare å hylle det de har fått til i Bodø. Om hele Bodø hadde dratt på kamp i Milano hadde det knapt vært halvfullt på Inter sin hjemmebane. Får satse på en ny serie med italienske banneord i kveld ha det kjekt!
God dag fra Rayong i Thailand! Startet dagen med løpetur for å se på soloppgangen. Det var jo ganske fint. Nå er første halvdel av arbeidsdagen gjennomført og lunsjen har nettopp blitt inntatt. Ha en strålende dag!
God morgen på en torsdag. Har allerede fått sjekket inn til fly i morgen kl 16, det var jo overraskende tidlig. SAS-appen har fått en ny(?) "Travel mode" som dukker opp på aktuell reise. Har ikke sett den før, og det gjenstår å se om jeg synes den er nyttig eller irriterende. Inneholder info om "før reisen", og underveis og transfer. Minner litt om den som LH-gruppen har i sine apper. Ha en fin en!
God morgen fra Sølvbyen. Grunnet dagens reise til HEL måtte fredagsbesøket i det kommunale badekaret utføres i dag. Det gikk greit, selv om det ikke var noen fredagsmennesker å se. HEL-flightene er i kveld, og siste strekket fra ARN er biz-kupeen beskåret til en rad. Usikker på om plebsen trenger alle radene fra nr 2. Og om vi får full gardinservice. Det vil vise seg. Ha en fin torsdag! (Ja, det er det, @Maggie)
Dagens fra Auckland til Brisbane. Betalt økonomi, men ok lounge og gratis innsjekket bagasje er jo bra som Skyteam elite plus. Fast track også i Auckland.
De var redd for litt snøfnugg i Amsterdam i går, så pga kansellering av OSL - AMS ble påfølgende melkerute til BKK med Saudia via JED ombooket til OSL - BKK med thai (biz, revenue). Meget fornøyd med den. Jeg regner med at jeg da bare bør kredterere til Miles and more og oppgi nummeret ved innsjekk? (Tror aldri jeg kommer til å fly revenue med Thai igjen, så regner med det da er større sannsynlighet for uttak av poengene med LH?) Har ikke behov for statuspoeng, men tar gjerne gratis bonuspoeng.
God torsdagsmorgen, og snart reisetid. Bare et døgn igjen ca. Når er det man eventuelt vet om det er live budrunde eller ser dette? 23 timer igjen å by står det, men ser ikke noe om plassering eller noe som helst som viser at det er live? Uansett, i dag, flere blå ute, liker ikke det, kan gi seg nå, men statsmetrologene spår mildt til helgen, så kanskje våren er i mars og i rute til første vårdag? Vårlige ønsker til hele hurven!
Hmm...hvordan fungerer opptjening ved irrops? Ser at miles and more er revenue-based og at Thai sitt program er mileage-based. Da jeg sjekket i går ca før jeg fikk billetten lå enveis biz på samme flygning på 25 eller 35k. Ville jeg da fått det som revenuespend ift miles, eller ville det blitt noe annet siden det er sas som har booket (og betalt det)? Er det da smartere å kreditere til thai?
Morn fra vest! Knallvær og plutselig sto en ny sofa i gårdsrommet, 3 uker for tidlig! Da må det ryddes for å gjøre plass, for det tenkte vi egentlig å gjøre i vinterferien neste uke. Jaja, positivt at de leverer før tida, egentlig. Må vel tråle SAS for å finne inspirasjon, selv om helgene frem til sommeren er bortimot fullbooket. Ha en strålende dag!
God morgen fra Saint Martin. Løpetur på morgenen med litt sti, litt asfalt langs vannet og stopp for å nyte utsikten, og hentet med fransk bakst og baguette fra butikken nedi bakken. Hadde en nydelig poulet rôti med salat og potetgull til middag på terrassen i går, restene blir dagens strandmat. For en nydelig tilværelse dette er. Ha en sjukt bra en!
God ettermiddag fra provinsen ute i Bærum. Litt familie besøk før opphavet skal trimmes med Gåtur på IKEA. Ny? Feature på sas appen her også. Med tidlig innsjekk og egen knapp der jeg kan velge andre reisetider tidligere på dagen. Bare synd det i følge sas appen er helt fult på alle flights unntagen min…… Mmmmm