Vinterferie i Florida er rett og slett helt topp. Kombinasjonen av god mat, herlig stemning og deilig varme gjør disse turene til en garantert suksess. Key West leverer som alltid, og vi oppdager fortsatt nye skjulte perler, denne gangen den kubanske restauranten El Siboney. Ha en strålende tirsdag alle bonusnisser
God morgen fra Dubai. Dag 3 og allerede aklimatisert til Dubai tid. Se om jeg får vekket gjengen for litt frokost snart. Gidder ikke å stresse da vi kun skal ha Resort dag, men gidder heller ikke å være ute på stranda kl. 12... God tirsdag til alle dere!
God tirsdag fra Taipei, og godt nytt år - det er visst hestens år denne gangen. Taipeis gater er nesten tomme, og de få menneskene vi ser er i veldig godt humør. Om et par timer tar vi toget til østkysten hvor vi skal bo tre netter på et stort hot spring-hotell
God tirsdags morgen! Første kaffekopp har gått ned på høykant, og varmen er skrudd på i bilen. Snart avgårde til jobb, med en pitstop på treningsrommet. Og siden folk er på vinterferie så er det nok litt mindre trafikk. Deilig! Ha en fin en!
Morn fra toget. Litt kontorering, i morgen går turen til Bodø for å se Inter sammen med et par hundre andre likesinnede. Som forventet var ikke denne veldig pakket med tekst Ha det kjekt
Morn fra hjemmekontoret. Trenger litt fred og ro for å gjøre en oppgave, og da sitter jeg heller på mitt eget lille kontor enn å sykle til jobben for å finne et lite møterom og okkupere det hele dagen. La merke til en liten endring på en flygning til IAD, kun 10 minutter, men det ledet til at jeg kunne rebooke hele turen. Nå blir det mandag-lørdag heller enn torsdag-søndag i påska. Får litt mer tid på bakken til å se på de forskjellige ting som byen har å by på. Synes det er ganske raust å få lov å endre såpass basert på en så liten endring. Må revurdere hotellvalget, for i byen blir det fort veldig dyrt dersom man også ønsker å parkere. Arvingen vil kun mangle 1500 nivåpoeng for å få gull etter denne turen pluss en tur til Nederand. Tenker vi får bestille hotellet via SAS for å få de nivåpoenegne i hans navn og da er han gull for første gang og det omtrent 5 uker inn i opptjeningsperioden, så han vil få glede av det i over 2 år. Ha en finfin tirsdag
Morn fra vest! Influensaen slår tilbake! Tredje dag hjemme fra jobb, etter jeg trodde jeg var frisk forrige uke… Knasker Tylenol, paracet og inhalerer Otrivin til frokost, lunch og middag. Satser på å bli frisk til vinterferien neste uke, ihvertfall. Ha en bedre en!
God morgen til hele gjengen. Min avgang i innværende selskap er annonsert, bare et par uker igjen før man tar en sabatical/ferie. Det kom litt raskere på enn ventet, ihvertfall avklaring, så må se om man kan komme seg noe sted i verden. Ellers, lett snødryss i hovedstaden, men ser ut til å kunne bli opplett og finere utover. Heller ikke katastrofekaldt. Bare 12 dager til vår. Tenker at vi gjør som i Kina, kalender sier vår, da er det vår, orker ikke mer vinter. Ønsker dere alle en god tirsdag!
God morgen fra Sølvbyen. Har levert Eks-forloveden på sine to trimpartier så endelig tid til IF. Savner skoleferiene, det er ikke det samme å kunne dra på ferie når som helst på året! To dager til Helsinki. Prøver et nytt Radisson hotell denne gangen, RB Aleksanteri. Har reservert bord på Restaurant Saaga rett rundt hjørnet som en litt forsinket bursdsgstreat. Er det forresten noen som har erfaring med Uber fra flyplassen og inn til byen? Lett å finne hverandre, og nok sjåfører kl 21? Ha en fin tirsdag, alle IF-ere!
God formiddag fra hjemmekontoret med full snøkave utenfor vinduet. Deilig stille og fredelig her inne da kidsa dro til bestemor på besøk. Ser at jeg i natt har fått det 10 steget på conscious traveler, men ingen nivåpoeng har dukket opp enda. Får vente litt til før en evt begynner å mase. Fin tirsdag
Det var bare én ekte tirsdagstråd, og det er ikke denne men nå er jeg være ferdig med å være en pedantisk kjiping som synes det er OK at disse trådene både postes når det faktisk er den dagen man sier, og at det går litt på rundgang.
Air Baltic slutter ikke å imponere. Bare knappe 90 minutter flight OSL-RIX. Likevel, kald champagne før avgang fra OSL (Heidsieck Monopole), en 3 retters meny med varm hovedrett, og 7 viner, div sprit, øl og mineralvann. Samt selvsagt Riga Balzams God resten av flydagen, alle! Avgang her nå.