Jeg er jo ikke uenig, det er akkurat det jeg sier. Allr forventer at ST skal fylle award verdenen med seter, og sutrer over at det ikke skjer. Og har tydeligvis glemt at Star ikke var noe bedre.
Det er mye verre nå, uten tvil, for når jeg sammeligner Delta sin award og SAS sin award tillgang så slår Delta SAS ned i støvlene, og når Anko selv har lovt at vi skal ha lik tillgang så skal vi ha lik tilgang, hadde han hatt ei nese som Pinocchio så hadde jeg visst hva jeg burde gjøre, Eurobonus er rasert til Asia, og jeg har på grunn av dette endret strukturen i forhold til hvor jeg samler poeng fremover og det er ikke SAS.
Det er ikke helt min erfaring. Star søket forble ofte tom når man søkte i SAS sitt eget verktøy, men segment-for-segment (eventuelt med korte economy segment på short haul) og med litt flesibilitet var det nesten alltid mulig å komme seg til både Asia og ikke minst Sør Amerika (Avianca hadde jo f.eks. nesten alltid minst 4 seter per avgang fra LHR). Unntak var kanskje noen høyt ettertraktete reisemål som BKK og selvsagt ferietider.
Kjente man leg for leg triksene *A så kunne man booke mye. Eks var det 8 biz seter nesten hver dag hele neste sommer til/fra KIX og HND om man var villig til å reise omveien via VIE. For egen del ble det en tur for 4, med overnatting i VIE og innom FRA en tur også. 4 leg hver vei og reisetid på ~35 timer. Forstår ei slik rute ikke er for alle, men for egen del går det fint når det faktisk blir tur. Slike muligheter finnes ikke lenger
Definitivt ikke for oss. Ikke minst fordi det spiser av feriedagene og kutter tiden vi har på feriestedet. «Triksene» dukker nok opp etterhvert.
Det var derfor jeg noen ganger ringte inn og justerte billettene i ett tidspukt på svarteste natta når "Alle sover", eller i når det er færrst personer våkne, selv om det betydde at jeg måtte snakke engelsk for å ringe kl 03:45 på natta. Dette reduserte sjansen for at ting ville skjære seg hvis jeg måtte dumpe en billett på et leg uten at legget ble stjålet før jeg fikk det igjennom. Kanskje det var overdreven panikk fra min side, men det var slik jeg fikk bookingen på den perfekte dag igjennom en del ganger. Det var en del av gamet, men hvis SAS fjerner denne muligheten, så er programmet praktisk talt ødelagt for min del
Står helt sikkert her inne et sted uten at jeg fant det kjapt nå.. Står de fortsatt på at det ikke er lov å booke leg for leg? Kan jeg evt booke fra LHR for så å legge på fra OSL senere?
Du kan ikke booke leg for leg. Men er vel flere som har skrevet at de har fått lagt på ende leg senere? Men det må være i samme bookingklasse.
Beklager, jeg trodde egentlig det var det samme. Er ikke det å legge på OSL etter på et nytt leg altså leg for leg bare over tid? Jeg går for nei på begge.
Jeg fikk også til det først uken. Brant meg veldig på den nye praksisen. Kan ikke skjønne at det bare er å vente en dag eller uke.
Forskjellen jeg mener er om det går an å ringe inn og sette sammen når en booker. Har skjønt at de ikke har ombestemt seg på dette. Mitt andre spørsmål er da: lar de oss booke en tur på nett, f.eks AMS - GIG for senere å ringe inn og legge på OSL-AMS. Som jeg skjønner noen får til fortsatt, slik som tidligere.
Jeg fikk ikke lov. Har booket LAX-LHR med Virgin i business, og fikk bare "tyvärr nya reglar" når jeg skulle legge på LHR-OSL i etterkant. Ledig både i Plus og Eco, så ganske håpløst spør du meg.
Hvis det er litt frem i tid så er det vel å håpe at dette løser seg hvis du bare beholder LAX-LHR enn så lenge.
Joda, det er ikke før juli neste år så stresser ikke nevneverdig enda, og håper SAS tar til fornuften innen den tid.
Men kan håpe, men de kommer ikke til å gå samtidig eller etter bestilling i den nærmeste fremtid. Jeg tror dette blir en ny fast regel.
Jeg er godt i gang med poengstreiken, håper at flere hiver seg på. For det nytter ikke å poengstreike ved mindre folk hiver seg på da. Jeg ser ikke vitsen med Eurobonus så lenge det ikke finnes gode muligheter for Eurobonus reiser til og fra KRS.
Jeg tror at å plusse på tilknytningsfly som dette kommer til å bli mulig, men jeg er redd for at dagene med å booke feks OSL-FRA-VIE-HND-BKK-DPS er over. For å ikke snakke om ting som OSL-FRA-HND-ORD-FRA-OSL Håper jo at det blir så få begrensninger på å booke segment for segment som mulig, men det er nok vanskeligere å få gehør for at SAS burde tillate superkreative bookinger enn at man skal kunne få kommet seg ut til Europa for å komme seg videre. Fravær av sistnevnte er jo urettferdig for alle som ikke bor i nærheten av enten OSL eller en flyplass med gode forbindelser til CPH, AMS eller CDG.
Magefølelsen min seier at SASIT ikkje har laga kuk i computeren for siste gang. OSL-AMS-ICN-LAX/ATL/SFO-CPH-BGO for innaskjers business hadde jo vore kjekt.