Et kjapt søk viser 2 ledig i biz med kenya airways 1 desember og 4 desember LGW-NBO-BKK. Har ikke sjekket OSL-LGW men om det ikke er ledig kan du kjøpe det strekket for penger.
Utover det finner jeg mye ledig til BKK i andre perioder. Det man ikke kan forvente ift bonusbilletter er bill til en konkret destinasjon på et konkret tidspunkt. Man må enten være fleksibel på tidspunkt eller destinasjon.
Søk gjerne avreise fra en av hub'ene, så kan du legge til feeder-flights i etterkant. Hvis du er villig til å betale dobbeltpris med Vietnam Airlines, er det enklere å finne ledige seter i biz til og fra BKK.
Cash var, og er, alltid king. Med den 360-dagers horisonten folk sikler etter bonus billetter her, så er man så tidlig ute at også cash-billettene som regel er på en lav pris. Greit nok at man synes bonus-poeng samling er en morsom hobby (for det er det jo), men cash vinner alltid. For min egen del er feks mangelen på ruter østover med på å gjøre SAS helt uinteressant, og CPH-BKK er som noen nevnte her nesten umulig å få på poeng. Ikke så rart, siden SAS flyr såpass tynt på ruten (og samler hele Norden i København før avreise) at de nok klarer å selge unna setene uten å gi dem bort til bonusjegere.
Så lenge folk fortsetter å bruke kortene, fly sas og konvertere trumf til poeng så har vel "folket" talt...? I Norge har vi dessverre ikke aktuelle konkurrenter, så Eurobonus er enn så lenge det beste programmet der ute. Uavhengig hvor mye vi mener de har deevaluert programmet de siste 10-15-20 årene. Hadde Amex Points Plus hatt andre muligheter for konvertering enn Avios, eller hadde Avios hatt andre kort enn Amex her i landet, eller at en av SA selskapene tilbydde kort i Norge. Ja da tror jeg vi kunne diskutert litt frem og tilbake. Slik saken er nå er Eurobonus det beste programmet for hvermannsen og folket der ute. Så er det alltid en del unntak, kanskje spesielt her på forumet, men utover det tror jeg vi kan si at vi har sett det ann. Noe har blitt dårligere, noe har blitt bedre. Det er andre destinasjoner, andre metoder å gjøre ting på og andre selskaper, men programmet er absolutt brukbart om du legger litt tid i det. Og på dette forumet er det vel det vi liker å gjøre...? Var i en annen tråd det ble diskutert fordeler og ulemper etter 1 år i ST. Ble vel rimelig greit belyst fra begge sider der.
Skulle gjerne sett at Finnair Visa hadde vært tilgjengelig for Norge for opptjening av Avios, eller British Airways Visa.
E24 skriver i hvertfall noe på linje med min konklusjon, og det er at hvis du vil reise til Asia på Eurobonus Poeng, så er det hele meningsløst, så jeg har slått av konvertering av Trumf poeng helt frem til jeg fysisk ser at det kommer noen billetter til Asia som gir mening for meg å booke. Så det holder ikke å si noe på ett treff for Anko, eller Eurobonus sjefen, det er på tide å vise noe med innhold, og frem til da så samler jeg heller på Cashback inntil vidre. https://e24.no/privatoekonomi/i/W0wMvL/slik-kommer-du-til-asia-med-bonuspoeng
Jeg tror Anko gir blanke F i om du kommer deg til Asia eller ikke på poengene du har dratt inn på smuglerrutene dine til Polen. I beste fall er Steffen fra tollerne interessert.
Han bryr seg ikke om meg personlig, men så er jeg ikke den eneste som sitter i Asia seksjonen av SAS, og Asia seksjonen av SAS kundene utgjør en stor del av SAS sitt kundegrunnlag, og Anko peker selv på at Asia kundene er en økende andel av kundemassen til SAS. Problemet er da at hvis Eurobonus blir ulønnsomt for denne økende gruppen av kunder, så taper SAS på det, for en skal huske at hadde det ikke vært for Eurobonus så hadde ikke SAS vært ett selskap i dag. Da hadde heller ikke KLM kjøp dem opp, for de hadde ikke hatt noe verdi som selskap å skilte med i utgangspunktet. Dette bør SAS faktis ta inn over seg om SAS skal overleve som ett selskap igjennom neste store krise, og den vet vi at kommer, så er det en svært dårlig ide å gjøre det så vanskelig å bruke poeng. Så det Anko gjør i dag, er å tilrettelegge for en konkurs i fremtiden for SAS.
Nå er det vel sånn at de aller fleste som flyr med SAS kjøper billetter for penger, og hvis flyene er fulle, så er det ikke lønnsomt å gi ut billetter på poeng i stedet..
Hva er det du sier? Har alltid tenkt på SAS som den flyvende Frelsesarmeen, men nå ble jeg forvirret.
Men ok, om vi skal fortsette denne diskusjonen på en seriøs måte. Cashback i form av penger direkte til konto bryr jeg meg faktisk ikke om, og selv om tilgjengeligheten er blitt søppel, hva er egentlig alternativene til EB? Jeg irriterer meg også over at det i Temu Team er blitt vanskelig å komme seg til mine ønskede destinasjoner (som var en lek tidligere), men EB har monopol i Norge og mitt inntrykk er at EB egentlig er ganske bra målt opp mot andre programmer (dette kan nok f.eks @Wiolenze si noe om), men at det har blitt mye dårligere er det ingen tvil om. Og bedre blir det ikke av at PR-kåte folk absolutt skal ut i avisene månedlig og oppfordre/informere hele Norge til å slenge seg på et program hvor det allerede er blitt tungvint å ordne reiser.