Er det ikke blitt søndag?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 23. aug 2026.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag!
    (Er vel blitt ettermiddag før jeg er ferdig med innlegget)

Solen skinner, og jeg bygger Lego mens hunden sover under bordet. Må vel ut med ham en tur snart.

Booket en flyreise i går, 10års-gave til nevøen. Ventet med å booke hotell til i dag, og nå har selvfølgelig Trumf'en gått ned siden i går.. Jaja.

Håper alle nyter en solrik søndag, og ikke er alt for mye plaget av streiken.

Ha en fin en!

2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,792
    Bonuspoeng:
    293
    Søndag på solkysten.. IMG_1697.jpeg

3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    19,478
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

En tolvtimers natt igjen av jobbhelga i kveld.

Digg start på Premier League i går også. Man Untiteled har Hull i forsvaret:D

Ikke bestilt PL fra Viasat ennå- kr 699,- i måneden er på smertegrensa.

Kompis har hatt IPTV en stund, han ble tatt her for 6 uker siden.

41000,- i bot og erstatning kosta det:eek:

Ha en målrik dag. YNWA

4. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    183
    Saftig! God grunn til å kjøpe abonnement. Kan jeg spørre hvordan han ble "tatt" ...?

5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,154
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan blir man tatt for IPTV? Spør for en venn.

indahla liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    Rettighetshaverne kan anmelde, og politiet har adgang til å hente ut IP adresser fra ISP'en. Som igjen spores til den som er knyttet til den IP'en gjennom feks Telia eller Telenor. Da blir det fort en saftig bot. Det har skjedd før.

Meeeen, først må de som eier rettighetene på mer eller mindre vanskelig grunnlag mistenke noen konkrete personer som de deretter anmelder til politiet. Det skjer vel ikke hver dag, for å si det sånn ;)

I tillegg kan man gjøre ting vanskelig hvis all trafikk fra IPTV kjøres gjennom en VPN eller annen proxy IP utenfor Norge. Kan du fortelle vennen din :p

Spielhaug and Magnus1001 like this.
  7. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    Ser sannelig ut til at OSL overlever uten 12 flyveledere i streik.

Skulle jo bare mangle.

De stengte flyplassen mellom 0630 og 1130, og jeg ville nødig vært (som jeg var tidligere denne uken) passasjer på direkte fly fra Bangkok som skulle ta av 00.05 men i dag ble utsatt til 05.40 avgang pga norsk streik. Ødelegger komplett den gode ideen om å betale ekstra for å fly 12 timer akkurat når det er tid for å sove i flatbed og lande uthvilt i Norge.

20260817_030601.jpg

Anyway, bare en short haul idag. Det ser ut som OSL stort sett kjører vanlig trafikk fra midt på dagen til sent, så min landing 2330 bør gå greit.

Ikke alltid enkelt å være flypassasjer. Tar en øl i London først :D

Snapchat-1331110281.jpg

...så får vi se hva kvelden bringer....

Happy fly dag, alle! Håper dere kommer frem uten sure flyveledere.

Earl, Wiolenze, Sonictravel and 3 others like this.
  8. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    19,478
    Bonuspoeng:
    183
    Ad IP tv, så hadde leverandøren blitt tatt. De fant navnet til kompis i noen lister, og klarte å se betalingene han hadde gjort oppimellom. Tror han betalte rett over tusenlappen i året. Utregningen på boten han fikk i digipost, var typ 16000 i bot og resten i erstatning til viaplay.
    Fritt fortalt.. mulig noe detaljer ikke stemmer, men han har nå betalt 41000 uansett.

9. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    781
    Bonuspoeng:
    93
    Kom hjem fra England en tur på fredag natt/lørdag morgen, siste reise med BA. Hyggelig med Club Europe, blid purser og vertinne som var flinke og aktive. Middagen (tagine, torsk, eller kyllingsalat) var ok, men desserten var nydelig. Jeg er ingen IPA mann men er teit BA fan nok til å velge Speedbird IPAen når jeg får mulighet, kun basert på design :p

Kanskje best av alt er vel Cathay Pacific loungen på LHR T3, med deres noodle made-to-order bar. Veldig god Eton mess hadde de også, anbefaler alle å ta turen hit eller til Qantas loungen.

Dessverre har BA prestert å miste den ene kofferten min. Dette var også en unikt full koffert med et lite lass av verdisaker, såpass at jeg for en gangs skyld hadde kjøpt ekstra wrapping for maks beskyttelse. Og at den da forsvinner er jo helt sinnsykt. Lang natt uten noen tilstede på flyplassen så det ble mye styr med skjemaer og forsikringssjekker. Nå har det snart gått 48 timer og jeg har ikke hørt et pip. Luggage handleren til BA hadde heller ikke stort å komme med over tlf så her blir det vel bare å vente.

Heldigvis var turen betalt med BA Premium Amexen som har en raus forsinket bagasje forsikring. Er jeg heldig får jeg omsider tilbake kofferten og får samtidig god kompensasjon i form av litt innkjøp. Men jeg skulle gjerne bare sluppet stresset. Det ble en slik helg dette, altså, med fortsettelse i morgen når telefonlinjene åpner igjen.

IMG_2830.jpeg

IMG_2915.jpeg

IMG_2826.jpeg
    IMG_2914.jpeg

Earl, Flymunda, jgroneng and 8 others like this.
  10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    41,052
    Bonuspoeng:
    183
    God søndag ettermiddag!

Hat akkurat kommet meg hjemmefra etter dobbel 16årsdag for ungene, med fullt oppmøte av familie på lunch og kaker.

Nå pils i byen hvor det etter hvert er bort på Sentrum Scene for å høre på Suede. Det blir bra, men først noen pils for å komme i vater etter dagens andre festivitas :)

holmen, Calling and haifinn like this.
  11. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    52,214
    Bonuspoeng:
    293
    God kveld fra MBT, fått unnagjort hagearbeid og passelig lang tur i skogen med kaffekoking og lunsj;

Nå er det soling i hagen resten av kvelden, iblandet koking av shepherd’s pie.

Veldig klar for reise nå, MAD via FRA på fremste benk tirsdag må ikke ødelegges av streik…

holmen, Calling and haifinn like this.
  12. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293

Trist å høre at viktigste kofferten ble borte. Men den dukker nok opp, de gjør jo nesten alltid det etter en dag eller to - globalt og blant mindre pålitelige flyselskap enn BA også :p

Tråkket nettopp inn på T3/LHR selv, i fin sol - er jo her året rundt men dette var najs

20260823_175956.jpg

Utrolig nok er den faste stolen min ut mot tarmac som regel ledig hos Cathay, så da ble det dim sum og champis som ofte før :D

20260823_181209.jpg

20260823_181605.jpg

Earl, jgroneng, Preference and 6 others like this.
  13. turaga008

turaga008 EBD

Likes mottatt:
    781
    Bonuspoeng:
    93

Yes, krysser fingrene, statistikken sier at de aller aller fleste kofferter blir funnet ila kun få dager :)

Gøy å se, god tur videre! Måtte du ha en stressfri bagasjeopplevelse om du drar med deg check-in :p

tobeornot999 liker dette
  14. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,991
    Bonuspoeng:
    93
    God norsk kveld frå Delta Sky Club i Seattle. Tok toget ut hit i dag i motsetning til i går då det blei Uber motsatt veg. Dermed $80 spart!

Morro å sjå at det er Hjalmar Viking som skal frakte meg tilbake til Europa. Det var det flyet som tok meg til SFO for to dagar sidan, sånt varmar eit flynerd-hjerte.

Spent på vidare flyging i morgon , både til OSL frå CPH, men også vidare til det Sunnfjordske. Jaja, kjem seg vel heim til slutt!

Flymunda, Eddie47 and holmen like this.
  15. tobeornot999

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    Takk! Landet med alle eiendeler. Carry-on is king, for denne mannen :D

turaga008 liker dette
  16. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    30,087
    Bonuspoeng:
    293
    Fekk han betalt bot og erstatning med AmEx?

Del denne siden