Endringer på Avida kredittkort (tidl. Santander)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av gedal, 29. juli 2025.

1. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Ser det kom en epost i dag med endringer på Avida sine kredittkort:
    De fleste kvittet seg vel uansett med Flexi Visa når det først ble solgt av Santander til Avida siden de prosent/kategorirabattene forsvant, men nå blir iallfall både Flexi Visa og Red borte og erstattet med Avida Black.

Jeg har fremdeles ett Gebyrfri Visa som et nødkort hvis f.eks. de andre kortene jeg bruker blir stjålet på ferie. Men nå som valutapåslaget blir satt opp til 1.99%, så kommer jeg vel til å bytte til TF Bank gebyrfritt istedenfor siden de har påslag på 1.75% fremdeles.

Last edited: 29. juli 2025
    Teknolai and Spielhaug like this.
  2. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    266
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for at du deler! Min mor har brukt det samme kortet lenge, og lurte på hva hun skulle gjøre. Er det noen andre gode kort som har en generell cashback. Tenkte på Morrow (tidl Komplett) eller Bank Norwegian, men de har hhv begrenset cashback (maks 2000,-/år) eller lav prosent (0,5%).

Er det noe cashback muligheter hos TF Bank?

3. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Nei. Skal bare bruke TF kortet som nødkort som nevnt. Har allerede både Morrow og Bank Norwegian kort fra før som jeg bruker til vanlig.

Edit: Hvis en er mye å handler i Sverige så gir Nordbykortet 1% tilbake på alt, men det får en som gavekort på Nordbysenteret, så en må jo bo på ett sted hvor det lønner seg å dra dit og handle/handle der regelmessig.

NBX Visa gir 1% tilbake, men da som bitcoin. Men de tar også ett gebyr for å veksle bitcoin til NOK. Har verken Nordbykortet eller dette kortet selv.

Det er også instabank som har månedsrabatter på sitt kort, men de har ikke rentefri periode, så det har jeg ikke giddi å prøve heller.

Last edited: 30. juli 2025
    Teknolai liker dette
  4. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,069
    Bonuspoeng:
    293
    NBX legger ned kortet sitt 7. september. Kommer muligens med et nytt senere.

5. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Ah. Godt å vite

Del denne siden