Endring i overføring av Trumf til Eurobonus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av kepiblanc, 14. mars 2018.

1. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,880
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene blir mest sannsynlig trukket tilbake.
    At poengene nå utbetales hurtigere beror nok på at ViaTrumf forskutterer bonus på vegne av butikken. Oppgjør i affiliatebransjen kan ta månedsvis.
    Slik har det alltid vært hos Remember Reward. Her utbetales bonusen nærmest umiddelbart, men den blir også tilbakeført om du avbestiller.

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,923
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har fått satt opp fast overføring? Trumf-kronene renner inn, og skulle gjerne fått satt opp overføring snart ...

3. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,608
    Bonuspoeng:
    183
    Samme problem her, SAS overfører over en lav sko nå, men det er ikke mulig å gjøre noe...

jgroneng liker dette
  4. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,684
    Bonuspoeng:
    113
    For oss som ikke fikk satt opp mens det ved en feil var mulig, regner jeg med at vi ikke får gjort det før 5. april når de lanserer det nye konseptet.

jgroneng liker dette
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,501
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har sendt en mail til Trumf om dette. Jeg overførte nesten alt jeg hadde av Trumf før 27. Mars. (Tror jeg hadde ca 13 Trumf igjen)

Nå i påsken har jeg fått overført nesten 700 Trumf fra diverse. SAS, hotell, NorgesEnergi og noe netthandel. Noen av disse tilbudene har jeg benyttet meg av nettopp på grunn av alt jeg får Trumf som overføres til EB. Det er ikke sikkert (satt på spissen) at jeg hadde benyttet meg av tilbudene hvis jeg visste at jeg hadde fått 10 poeng/Trumf.

Scandipendler, Xflipper and jgroneng like this.
  6. splite

splite Nytt Medlem

Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg fikk satt opp fast overføring, men de har ikke overført noe til SAS når jeg bikka over.

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,053
    Bonuspoeng:
    293
    Trumf (og SAS) har vært helt åpne om hvordan dette skal fungere. De stoppet mulighet for overføring til 13,88 EB pr. Trumf 26/3 og åpner mulighet for fast overføring til 15 EB pr. Trumf 5/4. Dette må vi som brukere ta med i beregningen. Sorry, men slik er det.
    Hvis det er slik at forskjellen på 10 og 13,88 EB pr. Trumf er nok til at du ikke hadde gjort handelen er det selvfølgelig synd..

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,923
    Bonuspoeng:
    293
    Helt åpne har de ikke vært. Trumf har endret spm og svar siden mange ganger etter 15.mars.

Det er har vært åpne på er hvordan de ønsker dette skal være etter etter påske (etter påske bør vel være tirsdag 3.april)

9. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,053
    Bonuspoeng:
    293
    Det har de, ja. Men det har vel vært mer spesifiseringer og avklaringer de har lagt inn. Grunnstamme med stopp 26/3 og start 5/4 (etter påske) har vel alltid vært der? Og at poeng endres fra 13,88 til 10/15.

10. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,923
    Bonuspoeng:
    293
    Finner kun etter påske på trumf.no, hvor 5/4 kommer fra vet ikke jeg. Poengendringene har vært kommunisert bra.

Personlig så ser ikke poengtapet til å bli så stort, bare de holder seg til etter påske betyr tirsdag.

11. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,064
    Bonuspoeng:
    183
    Greit nok at dei har informert, men kvifor skal dei eigentleg ha ein periode der du berre få 10 Trumf per 100kr? Dei burde hatt 13,88 fram til dei hadde klar den nye løysinga. Dei burde i alle fall hatt ein "grace period" på eit par dagar etter at den nye løysinga er på plass.

DanH liker dette
  12. netrom84

netrom84 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Det de burde gjort var selvsagt å tillat overføring til 13,88 kurs helt til den nye løsningen er på plass. Gjerne også en overlappende periode. Det blir fryktelig unødvendig mye styr når de gjør det på denne måten.

Edit: Ser jeg og siste taler var rimelig enige.

DanH liker dette
  13. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,684
    Bonuspoeng:
    113
    Ganske langt ned på forsiden til Trumf finner man denne «plakaten», hvor 5. april er nevnt:
    F22DFAF7-3E7B-4EFB-BBCE-263810400B03.jpeg

Xflipper and jgroneng like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,501
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg overdriver selvfølgelig når jeg dramatiserer dette så mye som jeg gjør, men som flere over her sier: hvorfor har de en periode i "limbo" hvor man får inn Trumf, men som man ikke får vekslet inn?

Ja, de har vært åpne om at man må veksle inn før 27. Mars, så man kan begynne på nytt regime etter påske. Hva som skjer med det som kommer inn på konto i mellomtiden, det har de ikke sagt noe om.

700 trumf gir meg enten 7000 eb-poeng eller 10500 eb-poeng. Det er ganske stor forskjell..

15. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,923
    Bonuspoeng:
    293
    Se her ja, den har gått meg hus forbi. Beklager mine tidligere påstander relatert til dette, ser når jeg burde gjort bedre etterretning på dette.

Takk for oppklaring.

NorFlight and morradi like this.
  16. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,241
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er faktisk av ganske vesentlig betydning. Det er også derfor det er viktig at vi som forbrukere gjør det klart at dette er en meget uheldig situasjon, som kunne vært løst så uendelig mye enklere: Tillatt overføring til gammel kurs helt frem til ny løsning er oppe - ikke legg inn en halvannen ukes limboperiode, hvor viatrumfen plutselig begynner å pøse inn. Da hjelper det ikke å ha signalisert det ene og det andre på forkant. I det minste burde de ha stoppet all overføring av Trumf, også inngående, til ny bonusbrukløsning er på plass.

holmen and DanH like this.
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,053
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det gir deg nå 7000 EB men hadde gitt 9716 EB med gammel ordning. Det er en forskjell på 2716 EB eller 195 Trumf. Ja, det er en forskjell men hadde du kjøpt varen/tjenesten en annet sted (eller ikke kjøpt den) for disse 195,- ?

Jeg prøver ikke å være "vrang" men mener Trumf (og SAS) har gjort det meste rett her, når de likevel skal endre ordningen.

Det hadde vært en god løsning. Enig!

emhb, SuperVC10 and Krjemb like this.
  18. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,608
    Bonuspoeng:
    183
    Nesten 3.000 trumfkroner utgjør en ganske stor forskjell her.

Jeg må nesten få lov til å spørre om du jobber for Trumf siden du i enhver anledning forsvarer dette med nebb og klør.

Det ville selvfølgelig ikke vært noe problem for Trumf å stoppe alle overførsler også fra alle nettbutikkene frem til den samme datoen, og det ville heller ikke vært noe problem for Trumf å legge inn en kode som gjør at vi får 15 EB for hver krone for det som har kommet inn i perioden det har vært stengt.

Det er også meget underlig at det nå popper inn kroner fra SAS mens vi ikke får overført når det ikke har kommet en krone før det ble stengt.

Dette lukter, og det lukter ikke godt,

19. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,608
    Bonuspoeng:
    183
    Så når jeg om 3 måneder mangler 2500 EB-poeng for å bestille en tur i F for meg og fruen så skal jeg bare smile og være fornøyd?

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    23,053
    Bonuspoeng:
    293
    Nesten 3000 EB, ikke 3000 Trumf, ganske stor forskjell...

Nei, jeg jobber verken for Trumf eller SAS. Og å si at jeg forsvarer dette ved enhver anledning er vel heller ikke rett..

Jeg mener at Trumf ikke har gjort noe galt og at de har informert bra underveis i endringen. Selvfølgelig kunne de valgt en annen løsning, f.eks. med å la oss overføre til 13,88 frem til endring men de har sikkert sine årsaker til dette. Jeg syns også det er bra med en økning til 15 EB pr. Trumf så for meg er dette positivt.

Det var vel ikke akkurat det jeg skrev...

Jeg lar det ligge nå.

emhb, sirwinston, funkenstein and 2 others like this.

Del denne siden