Akkurat nå er det ingen som vet. Jeg fikk plutselig mulighet til å gi bort kort med en gang ny periode begynte (eller da de endret på hvordan EBD kan gi bort kort). Ga bort til min mor, og venter i spenning på om jeg kan gi bort et til når grace er over.
En liten advarsel: Jeg fikk smertelig erfare at hvis en kjøper Travelpass unlimited 12mnd så endres gaveperioden for å gi bort Gullkort til samme periode som TP-perioden. Det betyr at man kan «miste» et kort hvis man venter for lenge med å gi bort kort. Samtidig åpner dette for en teoretisk mulighet til å gi bort et ekstra gullkort. Man kan gi bort først på ordinær kvalifiseringsperiode, deretter kjøpe TP og gi bort et nytt gullkort så fly inn nok poeng til å kvalifisere i neste periode og deretter gi bort et nytt gullkort når TP går ut. På TP gavekort så er perioden 12mnd, ingen grace.
Jeg ble EBD nå i november. Dette står det hos meg: Som dere ser, så kan jeg gi bort 1 stk gullkort. Får ny forsyning etter 30 april 2021, (altså etter min neste periode+grace.) Og jeg kan faktisk gi bort både et gull og et sølv. Det blir nok årets gulegaver til noen reiseglade i familien