At SK har elendig management og ineffektiv drift får stå for din egen regning. Du overså for øvrig de andre argumentene mine, og unnlot å svare på dem. Å sammenligne Lufthansa Group med SAS (og derav bonuskrav) er tøv. Hvis du tviler på det kan du sammenligne befolkningsgrunnlaget i Skandinavia mot Tyskland, Belgia, Sveits og Østerriket.
Tja, SAS er på god vei til å levere sitt 3. år på rad med svarte tall, så at det er "elendig management og ineffektiv drift" er jeg ikke enig i.
Etter at jeg fikk gull har jeg kun flydd Norwegian en gang, og jeg hatet det siden jeg manglet Fast track og lounge.. Jeg brukte derfor 300.- på OSL lounge og noen hundre på Lounge i CPH.. Lojalitetsprogrammer skaper lojalitet, i hvert fall i min bok
Touché, bedre tall enn ventet for Q3 2017. Jeg heier som nevnt på SAS. dn.no/nyheter/2017/Luftfart/en-sterk-sommer-gir-knalltall-fra-sas dn.no/nyheter/2017/Luftfart/cocktailmiksen-som-skal-sikre-at-sas-tjener-penger
Det var nok bedre tall enn de fleste regnet med, ref. aksjekursøkning på 10% (det har riktignok korrigert seg til rundt 7% nå).
Så ikke at du hadde svart før nå. Det var nok litt satt på spissen / flåsete sagt, men SAS er jo statlig eid.
Har prøvd å leite litt på forumet uten å finne svar, så håper det er greit jeg spør i denne tråden Hvis en med diamantkort gir bort et gullkort, hvor lenge beholder man status da? Kommer ikke til å klare å opprettholde "kravene" for gull, da jeg ikke flyr i nærheten av nok til det.
Det er avhengig av når du får det i forhold til din opptjeningsperiode og det er også noen rapporter den senere tiden om at perioden man beholder gullkortet man mottar har blitt redusert. Men tidligere anbefalinger har i alle fall vært at du bør vente med å motta gullkortet til du er en en måned eller to inne i din egen opptjeningsperiode. Da skal du i utgangspunktet beholde statusen hele resten av den perioden + ett år + en tre måneder "grace" periode. Dette er altså det mest optimale.
Jeg ga bort gullkort til min far en måned ut i hans opptjeningsperiode (juli 2017). Han fikk da gullkort med varighet til august 2019. Dvs som du beskriver. 11 + 12 + 3 mnd varighet altså.
Jeg rekvalifiserte til Diamant for en uke siden men får fremdeles ikke gitt bort noe kort (opptjeningsperioden min er juli-juni). I følge diamant-milen kan jeg gi bort først i oktober i år. Vet ikke helt om dette er til å stole på, er det noen som har forstått reglene og forklare dem tydelig og kortfattet? Fordi: i juni 2017 fikk jeg beskjed om at jeg kunne gi bort et kort i inneværende periode og ett i neste jeg gav bort ett i juni og forsøkte gi bort et igjen i juli - da fikk jeg kontrabeskjed: vent i 3 måneder - da kan du gi bort ventet 3 måneder og tok kontakt igjen, ny beskjed: du kan bare gi bort når du har rekvalifisert og denne uke etter rekvalifisering: du må vente til oktober ...
Det har alltid vært sånn at du ikke får "nytt" kort når du rekvalifiserer såvidt jeg kan huske. Du har et kort å gi bort i hver periode - så du får nytt for neste periode - siden du nå har kvalifisert igjen. Hvorfor du får beskjed om at du må vente til oktober vet jeg ikke helt - men mulig det er en "sikkerhet" for at det ikke gis bort i graceperioden for de som ikke rekvalifiserer. (o dette er jo egentlig litt rart siden de enkelt burde vite om man allerede har rekvalifisert....men det kan være IT systemene er er vanskelige ) Jeg har samme periode som deg, og har kort tilgjengelig nå allerede - men det er nok fordi jeg ikke har gitt bort noe kort i denne perioden. Kona sitt kort går ut nå, så jeg må vente til hun er nede å sølv før jeg kan gi bort igjen - det skjer i Juli dvs. i begynnelsen av neste periode for meg. Håper og regner med det skal gå bra siden jeg ikke gir bort noe kort i innværende periode ....men vi får se
Poenget mitt er at jeg heller ikke har gitt bort noen kort i denne perioden, jeg gav bort i forrige periode... Hvis det er slik at man har ett kort per (re)kvalifisering er det forsåvidt forståelig (bortsett fra at må vente til grace-periode har gått ut), men det stemmer uansett ikke med hva jeg har blitt fortalt.
Det er vel fordi de endret reglene par ganger i fjor. Det er litt mer edruelig nå enn før hvor man fikk 3 kort å gi bort for å bli EBD en gang..
Hmm, har periode fra februar til januar, og har ikke gitt bort gullkortet mitt i denne perioden, har ventet på at min datters gullkort skulle utløpe (periode august-juli) slik at hun kunne få på nytt. Sist gang jeg ga bort et kort var vel i fjor vår. Jeg har også rekvalifisert til diamant ca halveis i min periode. Når jeg nå prøver å gi bort gullkortet nå, får jeg opp «Invalid card type, or you might not give a card of this type» Andre som har opplevd det samme?
Jeg fikk den beskjeden for en del uker siden, og da hadde noen hacket konto, og gitt vegg gullet til en kis i Shanghai.. C
Blir ikke helt klok på systemet, så må bare spørre. (Håper dette er den mest relevante tråden..) Jeg ble EBD (for første gang) i sommer, og er nå inne i min graceperiode. (ut november) Bør jeg bli kvitt gavekortene før utløpet av grace, eller vil de fortsatt være tilgjengelig etter? Og blir nye kort tilgjengelig så fort jeg har rekvalifisert?