Endring i hvordan gullkort kan gis bort av diamant.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av mathiasfe, 01. sept 2017.

1. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    13,584
    Bonuspoeng:
    183
    Logget meg inn på SAS.no i dag og skulle gi bort et gullkort, siden jeg ikke hadde gjort det siden den nye perioden startet.

Der står det at alle gullkort i denne perioden er gitt bort.

Jeg ringer kundeservice og de sier at det var en bug som gjorde at man kunne gi bort gullkort både før og etter opptjeningsperioden, men den er nå rettet opp i. Dette var egentlig aldri meningen at skulle skje.

Ble bedt om å sende en mail til diamant-mailen for å høre om de kunne gjøre noe for meg, så vi får se hva de svarer med ...

Igjen endrer SAS på ting uten å si i fra til kundene.

2. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,635
    Bonuspoeng:
    183
    Da vil det være samme med gullmedlemmer og gi bort sølv. Noen som kan sjekke kvoten sin og bekrefte?

Du ble altså diamond i forrige periode?

3. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ga bort ett før 30.april som er slutten på min periode og har ett kort tilgjengelig å gi bort nå, så ingen endring hos meg i hvert fall.

4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,635
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke hørt om endring for noen så høres ut som en bug for OP. Prøv evt ringe diamond line for manuell overføring av kort, slik man har gjort for de som gav bort et sølv som gullmedlem før man ble diamond og da måtte ringe for å gi bort gullet.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,718
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har opplevd det samme.
    Snakket med kundeservice, og de sa at dette skal de ordne for meg likevel. Måtte bare ringe inn med navn og EB-nr på den som skal få kortet.

6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    11,065
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det vel en "bug" at man kunne gi bort et nytt kort etter at SAS la om til nytt system i våres.

Regner med at dette nå er rettet opp?

Ellers er det på tide her at SAS rydder opp her, tidligere har det også vært mulig å gi bort kort i "grace-perioden", det har aldri vært meningen, og bør fjernes. Personlig mener jeg at hele denne ordningen bør innskrenkes, da det eller aldri var meningen at kort skulle selges for 5000+ kroner.

RoadKing and Anita like this.
  7. KRS

KRS Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,586
    Bonuspoeng:
    163
    Jeg gav bort et kort rett før opptjeningsperioden min gikk ut, og forventet å kunne gi bort et nytt umiddelbart inn i den nye opptjeningsperioden. Da beskjeden om at "alle kort er gitt bort" ikke forsvant ringte jeg SAS for å høre og fikk svar at jeg måtte vente til 3 måneder inn i den nye perioden før dette ble endret; noe som vel er en måte å hindre at man gi bort i grace perioden...

8. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Da får vi se om det blir bedre plass i gullstuene. Tviler :)

RoadKing liker dette
  9. Snabelfaen

Snabelfaen EBG Lærling :)

Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis de har endret på dette så er jeg glad for det :)

Egentlig vil jeg at hele ordningen med å gi bort kort fjernes i sin helhet, sånn at dem som faktisk har tjent seg til gullkort på en legitim måte kan få bedre fordeler av det. Jeg tror at denne fordelen der har vært den største faktoren til at eurobonusfordelene har blitt så utvannet så mye som de har blitt.

Thberget, mhsalv and RoadKing like this.
  10. KristianR

KristianR Incurably jetlagged

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    Tja. Jeg har aldri kommet inn i loungen i verken OSL eller CPH og måtte snu for at det er ingen plass å sitte. Hilsen gavegull-mottaker.

lMartin liker dette
  11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg stemmer for massiv devaluering og tøffe krav for å komme inn i klubben igjen.
    (One bottle Malbec deep, so pardon my frankness).

mhsalv, Sooninson and Travellingalf like this.
  12. ILS2

ILS2 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,181
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg hadde levd fint med:
    - Gavegull kun til personer registrert på samme hjemmeadresse
    - EBD kun til personer med minst 45.000 av 90.000 grunnpoeng på SK-metall (drømmescenario: kun SK-metall som teller).

Slik situasjonen er nå, er EBG det samme som EBS var før mens EBD er blitt omtrent som gamle EBG.

Olelink liker dette
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje en ønsket utvikling hos SAS for å matche nivåene hos BA EC

14. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
  15. KristianR

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    En kan vel forstå hvorfor du vil at det skal være tøffe krav for å komme inn i klubben. Det er jo en ærlig sak. Men hvorfor massiv devaluering?

16. Bragemann

Bragemann Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Har et gavegull til salgs ,men er faktisk enig med dere om at regler bør være strengere ,kravene bør bli tøffere :)

17. nissen

nissen Medlem

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Det er vel ingen som sitter på statistikken her utenom SAS.

Har f.eks inntrykk av at mange gave-gull blir gitt til familie. Har møtt flere som har fått gull av familie. Aldri snakket med noen som har sagt de har kjøpt. Felles for gavegull-folkene jeg har møtt er at de reiser lite. Kanskje to-tre turer i året. De er heller ikke så opptatt av bolaget/star alliance. De flyr gjerne det billigste. Logisk nok. Hvis man får Norwegian til halv pris har man råd til et par pils. Sikkerhetskontrollen er vel ikke så ofte over et kvarter.

Sas har nok gjort endel beregninger rundt dette :)

chrisbu and kaijoar like this.
  18. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Short version: Just a feeling I have.

Long version: Fordi SAS kan ikke (kostnadseffektivt) levere premium tjenester til LCC price seeking–2900NOKtoNRT–CTfirstclass–PlusLounge–NoBuyBizzbutUpgrade–kunder over tid.

In sum; det var bedre før når det kostet mer å fly.
    Bedre ro og plass, bedre service, more personal touch.

"Gotta find me a future move out of my way, I want it all, I want it all, I want it all, and I want it now." – Queen

Disclaimer: jeg er under to måneder i året i Norge og har for tiden null status hos SK.

TigerTravel, RoadKing and kiev like this.
  19. KristianR

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    113
    Det har de garantert.
    Du mener kanskje det. Det var mer eksklusivt den gang det var mye dyrere å fly, men jeg sliter med å se samfunnsøkonomien i dette. SAS er bedre tjent med at det er flere som flyr og flere som har fordeler. Derav flere kunder som besøker selskapet oftere.

Som jeg nevnte tidligere har jeg fått gavegull, men jeg flyr rundt 40-50 turer i året. Alle er ikke med SAS, men 95% er innen Star Alliance. Hadde jeg ikke hatt gullkort ville nok mange av disse turene gått til andre og billigere selskaper, som f.eks Norwegian.

In short: SAS ville tapt på dette, og på sikt ville fordelene alle med status nyter godt av i dag blitt borte på sikt.

Shyneno liker dette
  20. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    SK har elendig management og ineffektiv drift. Men SAS har et spesielt sted i mitt hjerte fordi jeg vokste opp med SAS og mamma jobbet som flyvende i 35 år.

Lufthansa Group klarer seg ganske bra, selv om de har 100 000 miles til gullkort og mer restriktive betingelser.

Del denne siden