Endring av booked bonusbillett etter nye poengsatser

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sovehue, 09. des 2025.

1. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    668
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg booket bonusbillett for en måned siden. Altså før SAS endret satser 1 desember. Betalte 82500 poeng t/r sør-amerika ved bruk av CT. Hvis jeg endrer denne ved å legge til en feeder eller til å bli kun én vei, vil jeg da måtte betale ny poengpris for hele reisen? Feeder vil da bli innenfor samme sektor (Europa). Eller hvordan kalkuleres da endring?

2. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,868
    Bonuspoeng:
    93
    Det er to kategorier endringer.

1) Feeder hvor det IKKE gjøres nytt poengtrekk, etter følgende regel
    2) Alle andre endringer gjøres det nytt trekk av poeng og CT. Dette er alle endringer som ikke går under første regel, inkl sletting av billetterte segment.

3. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    668
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, så hvis jeg endret fra t/r til én vei så vil jeg da betale 57000 og dermed poengmessig ikke så lurt å endre den siden den opprinnelig var 82000.

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,565
    Bonuspoeng:
    113
    Altså får jeg lagt til en BGO - CPH - AMS/BGO-OSL-AMS eller BGO - AMS til en eksisterende AMS - BKK / BKK - AMS + retur til norsk by selv om CTen er utgått, og uten nytt poengtrekk?

5. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,868
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer. Enn så lenge.

Last edited: 09. des 2025
    Neonex liker dette
  6. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg booket om retur BKK-RUH-FCO til BKK-RUH-CDG forrige uke og la samtidig til feeder flights i begge ender, uten nytt poengtrekk eller noe gebyr.

I går var BKK-RUH-CDG forsvunnet så jeg måtte ringe inn igjen og de fant da BKK-CDG med AF istedenfor, og la til ny feeder fra CDG til Oslo, heller ikke det kostet noe mer hverken i poeng eller kroner.

Mulig at jeg hadde litt flaks her siden BKK-RUH-CDG forsvant, men uansett har jeg betalt gammel poengpris og 1920 kroner i avgifter.

Det eneste jeg har lyst til å endre nå er FRA-RUH-BKK hvis det dukker opp noe i SAS / AF / KLM på passende dato,

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også samme opplevelse. Nylig endret jeg JNB-NBO-AMS-OSL til JNB-AMS-NCE-OSL uten at poengene ble returnert og nytt poengtrekk ble foretatt. Tidligere på høsten endret jeg KUL-JED-AMS-OSL til BKK-CDG-OSL. Heller ikke her trakk SAS poeng på nytt. Men det spørs om SAS nå returnerer alle poeng først og trekker på nytt som i gamle dager siden det faktisk er forskjellige priser nå.

8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har t/r til Sør-Afrika i C booket for gammel pris og har allerede lagt inn feederflights. Tolker jeg reglene riktig nå?
    1. Dersom jeg endrer feederfligts (de er i øko, men nå finnes business). Koster dette 750kr. Ikke nytt poengtrekk.
    2. Jeg endrer avreisedato med samme routing og legger til nye feederflights. Jeg må betale ny t/r pris og 750kr?
    3. Jeg endrer hjemreise flyplass og dato samt feedrflight. Jeg må betale ny t/r pris og 750kr?

9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,771
    Bonuspoeng:
    183
    Tenker du risikerer nytt poengtrekk og 750kr uansett hvilken endring du gjør, utenom etter en schedule change. Men du kan jo alltids spørre om det i tilfelle 1.

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    883,963
    Bonuspoeng:
    293
    På spøsmål 2 og 3 er vel det største problemet å finne tilgjengelige bonusbilletter?

11. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, jeg finner til stadighet det jeg leter etter, også i skoleferiene. Jeg leter bare etter bus eller evt premium om sas flyr. Har til og med funnet flyvinger i business til Australia jeg.

Jeg får ringe og høre hva de sier om endringer.

Last edited: 16. des 2025 kl 15:55
  12. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    612
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk endret feeder flights med å betale 750 kr ikke nytt poengtrekk. Trøbbel med at en flight lhr-arn bare kunne bookes på nye bookinger. Hadde back-up lhr-cph som lot seg booke.

Snakket med SAS tre ganger og alle ganger har de svart iløpet av 45 sek.

Billetter billetert iløpet av 15 min.

Last edited: 16. des 2025 kl 15:56
    btm liker dette

Del denne siden