God morgen, eller midt på natta godtfolk.
Det ramlet akkurat inn en statusoppdatering fra Lufthansa. Oppgradering til HON er i boks. Med soleklare marginer såklart:
View attachment 87310
Hele 11 miles over "grensen", lett. Skal inrømme at det å nå HON i 2020/21 ikke akkurat har vært plankekjøring. Når vi passerte mndskifte feb/mar i 2020 så var jeg sikker på å klare de kjærkomne 600k før sommeren. Når jeg satt på 1D i LH's 747-8 fra TYO til FRA 12mars så var jeg fortsatt rimelig sikker. 6-7-8 mnd seinere så det rimelig mørk ut, selv om det hadde blitt noen turer innad Europa med OK opptjening.
Men kort oppsummert, meget fornøyd med å endelig ha kommet på riktig side av 600k merket og ser fram til å slippe å løpe fra og til diverse busser, spesielt i Frankfurt.
Så, er det noen ulemper? Ja, eller kanskje ikke ulempe akkurat. Men LH innførte nylig at HON kan ha følge av gjest kun hvis gjest skal videre med samme fly som medlem. Sjofelt gjort. Så er det den med muligheten for å gi bort en Senator medlemskap: det skal altså kun kunne gies til kone/partner/samboer. Min kone har like stor glede av ett Senator kort som jeg har nytte av å vite hvordan en støvsuger trekkstartes. Skal sjekke om det finnes muligheter.
Om det skal settes opp "MR" til Frankfurt, lørdagsdagsturer? Send en PM da vel.
Beklager en altfor lang innledning på dagstråden, men tenkte at siden flere her har vært med på "reisen" så var det vel greit nok.
Som ett paradoks til det over, dagens reise går med SK til VNO, via CPH. Jeg får i det minste krysset ett nytt land på lista. Og helt OK med SK egentlig, trenger Diamant ASAP så jeg kan gi gjestegull til Jr som "ukependler" OSL-BOO. Poengreiser matcher ikke helt behovet, og etter ett forsøk med DY i dag var meldingen fra Jr soleklar; da blir jeg heller nordpå.
Håper alle her inne får en helt strålende uke.
Vis alt...