En solrik tirsdag i Juli.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 19. juli 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,781
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen, som vanlig fra hovedstaden.

Denne dagen med sol og antydning til varme i luften. Selv om det er tidlig morgen.

I dag er det jeg som stiller opp så kollegene skal få ferien sin mens "alle andre" har den. Så i dag blir det en lang ekstra dag på jobb.

Men det er greit stille, så i går fant jeg jetstar til Uluru/AYQ som burde passe greit med at en guide plukker oss opp. I dag får jeg kanskje finne guide og litt flere aktiviteter?

Hvis nå asiatene klarer å tørre å treffe fremmede igjen, sånn at det går ann å fly via via til SYD. Vi får se til våren.

2. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Solrik og fin tirsdag! Sas streiken er over og flyene kommer tilbake på himmelen hvor de hører hjemme. I dag reiser jeg og min kjære fra Pattaya og til Bangkok for to dager Bangkokliv før turen går til Buriram.

Fikk mail fra Qatar med forespørsel om å oppgradere DOH CPH på hjemreise til Business så nå får jeg prøve business class OG Al Safad loungen i Doha. God start på dagen Prisen ble 6700 kr for upgrade for de som måtte lure. Stod et tilbud fra BKK til DOH for 6400 kr og men det var jeg for sen til da jeg så mailen.

3. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,419
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen, dvs terrassen, med kaffe i koppen. Lovet å bli en varm dag, og løftet er i ferd med å innfris så vi sløyfer de infrarøde.
    Takket være voksen alder og ryddige pensjonsforhold skal vi i dag få sprøyte nr 4 av en populær vaksine.

T-6 til PUY!

Og streiken? Det er dag 1 etter streiken, muligens bare dag 0,5 siden avtalen ble undertegnet i natt. Full forvirring, enige men ikke signert, 450 piloter tas tilbake men er det kanskje ikke 450 likevel? Faller nå opprettelsen av Connect og Link sammen? Selges EB? Framleis forvirra? Vi får mye å tenke på fremover

4. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,365
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Strømstad.
    Godt å høre at streiken endelig er over, krysser fingrene for at bolaget overlever.
    Fortsatt mett etter et XXL rekesmørbrød på Koster i går. I dag vurderer vi Smøgen, en liten perle 1 time lenger syd.

Ha en strålende tirsdag alle IF-ere :)
    20220717_161712.jpg
    20220717_154855.jpg

5. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    God Morgen fra Trollhättan.overnatter på clarion kung Oscar,tid for frokost prøver å nå platinum hos ncc så håper alle poeng kommer inn bading som er planen idag

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,084
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, de lærde sier at det skal bli 24 grader i dag og det er helg!

Dette må da bli bra og stjernene sier at jeg skal vinne 1,2 milliarder i Eurojackpot i dag.
    Da kunne jeg investert en milliard i SAS?
    … noen har jo sagt at den letteste måten å bli millionær på er å investere milliarder i et flyselskap.
    Jeg er alt for glad i penger til å investere i SAS .. CDED20C2-4D51-4D4A-B072-9BB422BBD828.jpeg

EndreD, themichael, Flymunda and 12 others like this.
  7. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,452
    Bonuspoeng:
    183
    Flying start! Eller? Spent på hva nattens nyhet og streikeslutt egentlig vil bety. Hva skjer hvis pilotenes uravstemning forkaster avtalen? Blir det salg av EB? Får vi tidenes incentiv Fra SAS for å få oss ombord igjen? Eller sagt på en annen måte, får vi masse gode tilbud nå for å få oss i lufta? Kansje de kunne ansatt halvparten av pilotene i kundeservice først, så kunne de fått unna litt etterslep?
    Men fremtiden ser litt sikrere ut, så da begynner jeg å bruke Amex igjen, ihvertfall.
    Ha en steikvarm dag!

8. Amhtravels

Amhtravels Nytt Medlem

Likes mottatt:
    29
    Bonuspoeng:
    18
    Sto det at lounge tilgangen var inkludert eller måtte dere kjøpe dette separat? Eller kommer du inn via Status?

travelislife liker dette
  9. Ruby

Ruby Super-veteran

Likes mottatt:
    10,585
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hula i Bergen, her surres det fremfor masse skjermer mens det trykkes på tastaturer og prates i telefoner. I går fikk en jaggu benyttet første opptjente CT for i år og det ble grei valuta da det ble EVA air i Business på 787-10.
    Ha en nydelig tirsdag :)

10. Kvalvaag

Kvalvaag Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,746
    Bonuspoeng:
    163
    God solrik tirsdag !

9D429E25-BB98-4C70-B965-10C517C5DDBF.jpeg

11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,438
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra godstolen hjemme!

Del to av ferien er ikke planlagt å være vingefri, men det tikket inn en kansellering fra SAS. Trondheim-Tromsø i morgen blir det ingenting av… og et kjapt søk viser at det skal gå greit å komme seg til Oslo, men ikke fra der til Tromsø igjen (med Norwegian, SAS eller Flyr, ei heller fra Gdansk med Wizz) Vi skal videre til Hammerfest, så håper de klarer å finne noen seter via en kreativ rute likevel, skal ikke reise videre fra Tromsø før kl2210, så kan bruke hele dagen på en melkerute.
    Vi får se.

Ha en flott dag!

12. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    17,315
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Grenland.

25 grader, nesten vindstille - må "ut på havet"- pakka kjølebag, bok og solkrem.

Og endelig er streiken over- juhuu.

Ha en solrik dag

themichael, Berlioz, Flymunda and 9 others like this.
  13. travelislife

travelislife Will travel to my last day

Likes mottatt:
    2,708
    Bonuspoeng:
    93
    Må ha en valid business eller first ticket for å komme inn. Må kjøpe seg inn ved business og free of charge ved first. Ingen status får deg inn her tror jeg.

Sonictravel and Cforoe like this.
  14. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,438
    Bonuspoeng:
    183
    Dagen ble litt mindre bra. Ringte SAS for å høre om alternativ ruting, jeg hadde en rute klar, som inkluderte Norwegian. Men neida, det går ikke, dønn umulig, rerouter kun på SAS sa han.
    Kunne kansellere TRD-Tromsø og så kunne vi selv bestille melkeruta TRD-OSL-EVE-TOS og sende inn krav senere, skulle gå helt fint sa han. Bare OSL-EVE koster over 5k per hode, og han hørtes ikke helt troverdig ut, så det er en risiko jeg ikke er villig til å ta.
    Ba han om å lete etter to forskjellige datoset senere i år, han fant kun deler. Da spurte jeg han om han leter kun på bonusturer. Ja, svarte han. Men, i tilfelle kansellering gjelder EU261/04 sa jeg, og da skal du kunne søke på alle billetter, ikke kun Eurobonus. Svaret på det var abrupt "I cannot help you sir" og han la på! Utrolig frekt!

15. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,199
    Bonuspoeng:
    293
    Utruleg... Lykke til med neste agent!

16. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,199
    Bonuspoeng:
    293
    God dag frå Bymarka!

Etter éi natt i heimen og ein solid tur i dag er hytta neste stopp. Det skal bli godt, det òg!

20220719_120909.jpg
    Fjellseter kapell, Trondheim bymark

Ha ein fin dag, folkens! :)

17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    28,365
    Bonuspoeng:
    183
    The Boss er i Smøgen:p
    20220719_144347.jpg

18. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,074
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra Saltnes-området. Endelig en ordentlig fin dag for båttur hvor både temperatur og vindforhold stemmer.

2DD1CC8E-E764-4044-9858-DD0099EC1EE0.jpeg

19. Earl

Earl Veteran

Likes mottatt:
    8,768
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra hovedstaden.
    Etter en ganske skyet morgen og formiddag ser det ut som om skydekket nå har forsvunnet, men vi er ikke i nærheten av å nå 30 grader (23 på Blindern i øyeblikket), så virker litt overdrevet de overskriftene i avisene i går om at nå kommer tropevarmen, i hvert fall for Oslo sin del... uansett så skal jeg ikke klage. Litt mindre varm temperatur var helt utmerket når arbeidsdagen skulle tilbringes utendørs, ikke så gøy å jobbe ute når det er for hett! Og siden vi kom oss igjennom hele området vi skulle befare raskere enn planlagt så ble det også mulighet for litt avspasering nå som solen kom frem og det er jo veldig allright :)

Nyt resten av tirsdagen folkens :)

20. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    925
    Bonuspoeng:
    93
    En sving innom Nasjonalbiblioteket sin søkemotor førte meg til denne artige saken fra 9. august 1982 :)
    upload_2022-7-19_15-30-38.png

Del denne siden