Qatar har en veldig åpen løsning i F på A380. Ikke like åpen som LH og løsningen minner litt om AF, bare uten gardin. Jeg satt på 1K og hadde ingen over midtgangen og da var det romslig og fint. Det var tre i F tidlig ettermiddag og kom to til innen vi dro.
Pysjamas med F1 motiv som er ganske glorete. Druknet også litt i den for at skulle passe på lengde. Ikke helt på høyde med Emirates som jeg synes har beste F pysj hverken på stoff, design eller passform. Tøflene var heller ikke helt på høyden.
Jeg har tidligere vært litt oppgitt over Qatar C og F lider av samme problem. De som jobber om bord, tror alle var fra India på denne flighten, er smilende og hyggelige, men det er ingen interaksjon, og all service utføres på maks 3 sekunder. De er borte før man rekker å interagere. Det er smilende høflig tjenerskap, men ikke Singapore eller Emirates hvor man har en samtale tidvis på mer likefot. Selv ANA er vesentlig mer pratsomme. Nå er det mulig jeg fremsto forholdsvis trett og ikke så responderende, men en F-vertinne får til en samtale med selv den mest introverte søvngjengeren. Maten blir bestilt ved at de tar på ordre på «iPad». Og gjentar ordren etter at den er klar. Det blir ikke helt F. Qatar F er objektivt sett bedre enn Kuwait F, men savnet thai flyvertinnen og den kuwaitiske pursheren.
Sengen ble redd opp i form av at madrassen ble festet på stolen, men jeg måtte gjøre resten. Når jeg kom tilbake fra do etter å ha blitt vekket hadde det ikke skjedd noen ting. Det er veldig langt unna AF og ANA som puffer puten og lager perfekt brett på dynen hver gang man har vært på do.
Last edited: 07. des 2025