En liten rapport fra Bjoern In America

Tråd i 'Reisebrev' startet av Bjoern In America, 08. mai 2017.

1. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    Først, beklager at jeg ikke tok flere bilder.

Nr. 2 jeg angret meg for at jeg skulle spare noen kroner og fly via ORD Chicago til PHX Phoenix.

Dette var en billett bestilt hos BA Club World og dermed First på AA innland. Jeg tenkte i ettertid at billetten var kjøpt at det er dumt siden det sikkert ikke er mye service på denne nesten 4 timer lange flighten. Skulle heller gått for direkte flighten til BA fra LHR.

Men, dette viste seg at dette skulle bli en flott tur! Jeg hadde sete 1C og sovnet før push back, etter å takket nei til drink før avgang. Jeg våknet vel airborn med pledd over meg… Den meget flotte damen i sin beste alder som passet på oss 16 med de dyreste billettene hadde langt over meg pledd. Hun oppdaget umiddelbart at jeg var våken og jeg fikk min favoritt drink, vodka og ginger ale og varme nøtter.

Denne damen var kanskje over 50 år. Men hun var så faktisk flott i kroppen at jeg turte rett og slett ikke ta bilde av henne med redsel for at noen skulle oppdage det, og jeg måtte ta meg i det flere ganger der jeg stirret på henne bakfra der hun holdt på i galley og fixet drinker og mat. Grunnet til at jeg tipper 50, og kanskje + er på grunn av rynkene rundt munnen og hendene hennes. Men tro meg, når hun smiler, og det gjorde hun hele tiden, så var de rynkene borte. Og med hennes energi og engasjement så har f.eks. SAS crew noe å lære av å være stolt i jobben sin.

Gardina til galley var ikke trukket for en eneste gang i løpet av turen. Hun tok ikke oppmerksomheten vekk fra oss et eneste sekund i løpet av den nesten 4 timer lange turen. Hun hadde besøk av kollegaer som jobbet i fjøset, men hun var alltid oppmerksom.

Jeg hadde valget mellom 2 retter, biff og lasagne. Jeg valgte som bilde tilsier. Dette var ikke dårlig til å være innlands mat. Hun serverte vin og brus, men jeg holdt meg til vodka ginger ale. Så var det kaffe og te og iskrem. Jeg fortsatte på vodka giner… til jeg duppet av igjen.

Når jeg igjen våkner av annonsering av landing om ca 20 minutter fra cabin crew ser jeg en av pilotene stå og skravle med min flyvertinne. Eller, det er hun som skravler, han nikker…. jeg tenker, 20 min til landing og du står UTENFOR cockpit?

Så tar han i cockpit døra, som er låst og jeg får umiddelbart angst. Kan du tenke deg hvorfor!??

Så sier han; Vel see you later, og går bakover i kabinen. Jeg er faktisk litt forvirret, men han må da være passiv flighdeck på vei hjem?

Phu! Vi tar bakken i PHX med ganske mye sidevind, men alt er ok!

IMG_0631.jpg
    IMG_0631.jpg IMG_0632.jpg

Last edited: 08. mai 2017
  2. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Flott rapport! Hyggelig å se at de ofte utskjelte innenlandsturene i USA ikke nødvendigvis er så ille. Etter å ha lest mange rapporter av nevnte slag, turte jeg rett og slett ikke velge noe annet enn direkterute med BA fra London til San Diego om noen uker. Men hadde egentlig lyst på en annen rute med flere omveier og mellomlandinger i USA.

Og voksne kvinner med glimt i øyet, godt smil og hyggelig gemytt er tipp-topp... opplevde det samme med en dansk flyvertinne på SAS fra København til Shanghai rett før jul. Lite som slår det, faktisk.

Bjoern In America and MadsVaHa like this.
  3. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    Og voksne kvinner med glimt i øyet, godt smil og hyggelig gemytt er tipp-topp...

Noen liker mora, noen liker dattera..
    Jeg liker begge

4. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,010
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for tilbakemeldingen @Robert H
    Håper du finner San Diego spennende. Jeg har vært der to ganger og synes byen er helt fantastisk. Jeg har skrevet litt om SD her, håper du finner noe interessant:http://mittusa.no/stater/california/sandiego.html

Robert H liker dette
  5. Robert H

Robert H Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Oj, oj, oj - tusen takk for gode tips! Nå steg reisefeberen mange hakk! Egentlig bestilte jeg denne turen bare for å kunne fly litt langt igjen, og for å høre på noen trøtte typer som egentlig ikke har noe nytt å fortelle, men nå fikk du meg til å glede meg stort til destiansjonen også :)

Noen spesielle barer eller spisesteder du vil anbefale? Jeg er ikke akkurat noen partyløve, men heller ingen sofagris, og vil gjerne oppleve steder med god stemning og enkel, men god mat. Det amerikanske kjøkkenet er det liksom populært å snakke ned, men det er jo bare tull! Jada, ofte er porsjonene store og rike på alt som er godt - men hvem har sagt at du må spise alt? Og som Mae West så treffende uttrykte det: "For mye av det gode kan være vidunderlig."

Del denne siden