Da er juleturen på gang. Hjem til syden og man starter med dårlige nyheter. Booka 2 turer, en i SAS til OSL og en med LH fra OSL. Vanligvis ikke noe problem å sjekke gjennom bagasje for å unngå å ta hele driten i OSL. Men... systemet fant meg men likte ikke at min SAS profil automatisk bruker BJORN, men i gammel vane skrev jeg BJOERN på LH bestilligen. Systemet ville ikke akseptere at det er samme person. Nå må jeg håpe på at jeg kan sjekke bagasjen inn i OSL uten å måtte vente... ellers la jeg bagasjen stå og springer til security... 4 timer i avgangshall må jeg ikke ha. En bokstav... ahhhhhhhhh
Nedtur.. Vi har bevisst valgt "internasjonale" navn til våre unger for å unngå reiserelaterte problemer som dette. En mager trøst kanskje..
Det er fortsatt håp. Drar med plus billetten min til betjent skranke og jeg MÅ bare treffe vennen min på andre siden av security. Det er Jul og det var systemet i MOL som ikke fungerte og jeg ble henvist. Hvis nødvendig må jeg prøve å gråte på kommando WiFi på flyet er konge. Kan til og med lese forum
Man liker å reise når man velger navn på ungene for å unngå problem under reising Ungene mine har ingen æøå i navnet, men det er tilfeldig
Har jeg ikke heller... jeg bruker den riktige bokstaven som er Ö - sjefen får alt tilbake som skrives feil Bagasjeutlevering på OSL har vært raskere (liker ellers ny flyplass og hva som ble gjort... BER kan lære litt)... 30 minutter og ingenting... de glemte også priority... god start her :/
Viktig å ha kontroll på slikt. Både jeg og kona har bodd utenlands, så er klar over problemstillingene som kan oppstå
Ikke noe problem. LH bruker SAS som handler og da var det bare å gå til Businwss Check inn med en blid og hyggelig dame som tik imot min klissvåt bagasje og ønsket meg god jul
Jeg hadde to kollegaer som het Bendik og Simen. De var kjærester og det avstedkom endel morsomheter i utlandet.....helt uten æ, ø eller å. ...Også noe å tenke på når man velger navn. /koffert
Odd Even Strange er også en vinner. Simen Søreås ville også vært bra, men han kjenner jeg ikke. Jeg vet om to doktorer som heter Ås og Søreås. På en konferanse i NY ble de kun omtalt som "the asses of Norway".
Var hos en hudlege som het Dr Tørud. Ellers vurderer jeg eksakt samme fornavn på kid nr 2. De kan jo dele statuskort
he-he, fin tråd. Jeg hadde ikke mange krav når vi skulle finne navn til dattera vår, men ett var at det skulle være uten Æ, Ø og Å og at det skulle være enkelt å uttale og skrive også på engelsk. Og vi er i alle fall godt fornøyd med valget vi gjorde
Randi pleier å være populært i engelsk talende land Heldig dere som kan velge vekk æøå i barnas fornavn....ikke så mye vits når etternavnet er befengt med norske bokstaver
Forøvrig, når jeg tenker meg om så var det en bokstav som laget en del plunder for meg når jeg studerte i USA. Geir, kan være et utfordrende navn...."what, gay? That's a bit more information I need. I just met you man"