Jeg smiler alltid litt, blant annet fordi jeg selv synes det er rart å bringe en pute verden rundt. De er gjerne 1/4 så store som hele håndbagasjen min (som fint holder 1 uke) Men vi har alle sett dem på flyplasser med mye long haul avganger: alle passasjerer med en dinglende soft nakkepute hektet på håndbagasjen. Kan sikkert gjøre livet bedre i long haul eco, men jeg er heldig nok til å fly biz hvis jeg først flyr så langt at jeg skal sove. Vet, veldig jantelov-stridig å si høyt Dette virker som en utrolig smart nyhet fra Emirates, som kan eliminere behovet for medbragt pute: I første omgang under installasjon på selskapets 25 A350 maskiner. Kommer etterhvert til A380 og B777 flåten også. Oppstart av installasjon på disse fra 2027.
Jeg tilhører nok også den anti-jante-gruppen som konsekvent unngår mer enn fire timer uten lie-flat. Enkelte flyselskap presser stadig fler av de som frekventerer de bakre gemakker over på ultra lavbudsjett uten bagasje. Der har følgende konstruksjon blitt populær da nakkeputen kan romme ukesvis med sokker og truser. Håper putene er foret med plast på returen da odøren ellers kan bli noe … eh … moden på så nært hold. Man kan finne den på alle velassorterte webshops som Temu og Shein