Egotrip til Singapore - prøver Etihads business-produkt i 787

Tråd i 'Reisebrev' startet av magnusant, 03. aug 2023.

1. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    93
    På slutten av ferien min bestemte jeg meg for å dra og besøke en bekjent som jobber i Singapore.

Prøvde å oppdrive noe *A , men da reisedagene var ganske låste, fant jeg ikke noe alternativ på såpass kort varsel.

EY hadde dermed det mest spiselige tilbudet.
    Reiserute OSL-ZRH-AUH-SIN-AUH-ZRH-OSL

Hadde egentlig lyst via CDG på hjemvei for å teste nytt lounge-konsept der, men det klaffet ikke med når jeg må være hjemme.

OSL-ZRH-OSL betjentes av SAS, så de sier jeg ikke noe om.

Med veldig kort connection i Sveits (45 min, som ble enda litt kortere med 6-7 min forsinkelse) ble det bare er blurry bilde av maskinen fra jetbridge.

IMG_8196.jpeg

Setet er fint og med god plass. Jeg liker disse bedre enn sånne herringbone, synes det er bedre plass når man skal sove. Jeg er 183 cm

Annenhver rad er bakovervendt. Jeg hadde 6k som i denne konfig uten F er det første som vender "riktig" vei.
    IMG_8197.jpeg IMG_8198.jpeg

Ikke mye oppbevaringsplass, men helt ok. Plass i vinduskarmen også. Men "do not cover", eller ei saa peittää som de sier?

IMG_8200.jpeg

Det ventet amenity kit og det gikk raskt å få et glass Champagne.
    IMG_8201.jpeg

Crew som underholdt meg oftest kom fra Romania og var en veldig hyggelig ung dame, som sørget for å fylle opp glasset.

I neste poster kan jeg finne på å si noe om innhold i amenity kit (gjesp), menyen og poste noen bilder av mat.

Loungen på gamle AUH-terminalen kan jeg kanskje fotografere litt på returen. Kort; den er stor. Helt greit utvalg av mat og drikke. Mye folk, men greit å finne plass etter jeg hadde gått hele flyplassen rundt for å komme dit etter busstur fra remote stand.

Akkurat nå nytes litt snacks og øl, mens kvelden kanskje skal brukes i Satay-street.
    DDE0BF62-F936-4134-BE6A-5501C6D91682.jpeg
    Utskeielser med fine restauranter og champagnebrunsj får bli i helgen, hvor jeg også oppgraderer hotell med booking via @milehigh

edit: Det er jo ikke Yakitory-street, men Satay-street jeg skal til

Attached Files:

Last edited: 03. aug 2023
    kjeeli, NorFlight, milehigh and 34 others like this.
  2. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    93
    Menyen kommer her.
    IMG_8205.jpeg IMG_8206.jpeg IMG_8207.jpeg IMG_8208.jpeg IMG_8209.jpeg IMG_8210.jpeg
    Jeg liker dine on demand. Siden jeg spiste frokost på 8-flyet med SAS, tok jeg en sandwich etter ca en time i lufta og hovedserveringen ca 100 min før landing i Emiratene.

Jeg spiste på første strekk arabic mezze, chicken kabsa og ost (det var store porsjoner og nok ost til en ostekveld for tre student-jenter, men der glemte jeg å ta bilde).

Ellers ble det noen glass champagne, morsom IPA og jeg prøvde rødvin både fra St Emilion og Sør-Afrika.

Jeg liker at bordet kan skyves frem så det er mulig å komme opp selv med full oppdekning.
    De er stolte av sengetøy og service fra Armani casa.
    IMG_8218.jpeg IMG_8219.jpeg IMG_8221.jpeg IMG_8222.jpeg IMG_8224.jpeg IMG_8225.jpeg

Mellom måltidene tok jeg en liten time på øyet etter å ha vært oppe klokken 06, og så en film. De hadde ganske bra utvalg filmer, blant annet fokus på Mission Impossible - nok et eller annet samarbeid.

Jeg sov godt, men liker altså bedre ordentlige shades enn elektronisk dimming som alle disse 787-ene har.
    IMG_8220.jpeg

kjeeli, NorFlight, Calling and 32 others like this.
  3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,381
    Bonuspoeng:
    183
    Drikk du øl på Jibiru ved Orchard gateway?
    Booka du AY delvis med EB poeng eller $

magnusant liker dette
  4. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    93
    Riktig, det var Jibiru. Hadde vært innom der en gang for mange år siden også. Bra spottet

snus_mumrikken liker dette
  5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,381
    Bonuspoeng:
    183
    Bra sjappe Jibiru, har budd eindel på Hotel Jen og Holiday Inn rett rundt hjørnet.
    Det er ein bra trøffel ramen sjappe der også, Kanshoku Ramen bar. Min favoritt er den som er «dry» med sous vide egg, den er riktignok kald/lunka men sabla god. Dei har gode gyoza også.

6. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    93
    Sverger til Ippudo ramen, de hadde jaggu en sake bar ved siden av også. Men takk for tipset

7. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    93
    Blir ikke så mye av besøket i Singapore som sådan.
    Men denne synes jeg var litt interessant.

Her i Singapore er det tydeligvis fremdeles lov med au pair. Eller nanny eller hva det nå skal hete.

De henter barn som er ferdig kledd opp i noe som ligner en beltevest - som jeg går utifra kan festes rett i en bilstol? Har jeg som småbarnsfar misset et viktig konsept her?

IMG_8279.jpeg

pgaa, kjeeli, Calling and 7 others like this.
  8. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,924
    Bonuspoeng:
    293
    Det har du. Eg brukar alltid å ta på ungane slik vest når dei er ute og leikar. I vesten festar eg eit tau som eg knyt fast i ei av bjøkene som veks på andre sida av tunet, so stikk dei ikkje av.

pgaa, Calling, Kvalvaag and 4 others like this.
  9. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    93
    Lov i Sunnfjord hvor ingen andre ser hva en utsetter barna for kanskje?
    ;)

Sunnfjordingen liker dette
  10. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,170
    Bonuspoeng:
    93
    Singapore har levert til de grader.
    I dag før turen til Changi, ble det en champagne sunday brunch på Colony, Ritz-Carlton.

Det er vel omtalt før, og nesten verdt en tråd i seg selv. Men OMG for en mat-orgie.

Nå er det boarding complete.

Dagens meny fra SIN med EY 473 - håper jeg får mitt førstevalg denne gangen. Gjorde ikke det fra AUH til SIN.

IMG_8422.jpeg

IMG_8425.jpeg

Det var en 3rd party lounge i T3 som ikke imponerte veldig. Noen ting luktet godt, men jeg var mett etter brunch.
    Fikk en Diet Coke og Tiger beer.

Måtte på do og fikk plutselig et rom med mulighet for dusj.
    IMG_8419.jpeg

Ellers er jo the Jewel på SIN grusomt kult da? Eller hva?

IMG_9036.jpeg

pgaa, kjeeli, Earl and 16 others like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    39,243
    Bonuspoeng:
    293
    Unger i bånd var populært i etterkrigstiden i Norge. De siste årene har trenden dukket opp igjen bla på Løkka. Så bare det er et merke kjent fra Instagram @Sunnfjordingen bruker på tauet så går det nok bra.....

Sunnfjordingen and magnusant like this.

Del denne siden