Jeg holder på å planlegge en bonusreise til Mellom-Amerika, og får opp reise med United Airlines om det beste ruten hos SAS. Dette er Economy-billetter, men ser at United har både Plus og Basic-economy. Noen som vet om det er mulig å få Economy Plus når man booker Economy bonusreise?
Min erfaring er at det ikke er mulig å booke premium economy på poeng hos andre i Star Alliance - kun hos SAS (plus). Har dog tynt erfaringsgrunnlag, så følger interessert denne tråden
Jeg er usikker på om United Economy Plus er fullverdig premium economy. Så vidt jeg vet så er det ingen andre fordeler enn ekstra benplass.
Stemmer. Det er vanlig økonomi men med litt mer benplass. Er Ikke ansett som annen klasse men et "ekstratilbud" for passasjerene.
Har man fri tilgang til disse med *A gold? Jeg kan fritt velge disse i bookingsystemet på jobb, men mistenker vel mer at dette er en eller annen avtale eller bare en quirk med det systemet siden united.com vil ha betaling.
I utgangspunktet ikke.. Men de oppgraderer jo folk der de ikke har fått solgt inn ekstra beinplass. Har både fått det og ikke fått det som EBG selv.
Snakket med SAS nå. Jeg fikk ikke Economy Plus med United. Jeg fikk heller ikke booket SAS Plus på hjemreisen, da dette ikke var mulig da deler av reisen var med Star Alliance-partnere. Måtte da evt. ha booket som to enveisbilletter.
Vil dette si at vi som EB medlemmer ikke kan booke bonusreiser (og CT) i Premium Economy hos TG, SQ eller LH?